Toon posts:

Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen.

Ik heb een probleem met mijn pc.
Specificaties:
AMD Athlon Xp 3200+
Asus A8N-VM CSM
1GB Kingston Ram

Het probleem is ontstaan gisteren nadat ik een ander koelblok op mijn CPU geplaatst had.
De oude koelpasta heb ik van de CPU afgehaald en toen het nieuwe koelblok met de nieuwe pasta eraan eropgeklikt. Sindsdien start de pc niet meer op, althans na gemiddeld 5 seconden valt hij gewoon uit. Ik heb het systeem zo kaal mogelijk laten draaien al en alle hardware een voor een toegevoegd weer, maar dat hielp ook niet. Er hangt geen brandlucht dus ik denk ook niet dat er iets doorgebrand is.

Weet iemand een oplossing?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Begrijp ik hieruit dat je de koelpasta op het koelblok hebt aangebracht in plaats van op de processor?
Haal het koelblok er eens af en kijk waar de (kleine hoeveelheid!) pasta zich bevindt.
Neem ook eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 10-10-2006 09:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Core beschadigd, ofwel toch je koelblok niet goed gemonteerd... Heb je hem niet verkeerd om gedaan? Zet je ouwe koeler nog eens terug. Overigens, ik denk dat hij domweg ramverkeerd gemonteerd is, zelfs als je fan niet draait moet een koelblok het veel langer dan 5 tellen koel kunnen houden...

Verwijderd

Topicstarter
De pasta zat op het koelblok er al op gesmeerd standaard uit de verpakking. Daarna heb ik mijn koelblok er nog eens afgehad en toen zat de pasta netjes verdeelt over de processor.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:32:
Core beschadigd, ofwel toch je koelblok niet goed gemonteerd... Heb je hem niet verkeerd om gedaan? Zet je ouwe koeler nog eens terug. Overigens, ik denk dat hij domweg ramverkeerd gemonteerd is, zelfs als je fan niet draait moet een koelblok het veel langer dan 5 tellen koel kunnen houden...
Ik weet zeker dat hij niet verkeerd gemonteert is.

Verwijderd

hoe heb je de oude koelpasta eraf gehaald ?
en weet je seker dat je de nieuwe er goed op hebt gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
De oude koelpasta heb ik eraf gehaald en de nieuwe heb ik er zeker weten goed opgedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Na nogmaals de koelpasta te verwijderen en aan te brengen doet hij het tot nu toe al 1 minuut.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:28:
Na nogmaals de koelpasta te verwijderen en aan te brengen doet hij het tot nu toe al 1 minuut.
De pc start nu vaak normaal op, maar na een tijdje valt hij weer uit.
De temperatuur is ongeveer 25 graden elke keer bij het opnieuw opstarten (uit BIOS gelezen).

[update]
Pc valt nog steeds uit en gaat daarna nog maar amper aan. Als ik op de knop druk dan gebeurd er niets. Wacht ik even en trek de stekker eruit dan doet hij het soms nog wel. Als hij nu eenmaal aanstaat blijft 'ie aan voor ongeveer 5minuten en valt weer uit.
Wie kan mij uit de brand helpen?

[toevoeging]
Hij heeft het tot nu toe een keer volgehouden om een half uur aan te staan. Toen heb ik gereboot en toen sloeg hij weer af.
Telkens nu als ik hem aan probeer te zetten gaat de fan 5 seconden draaien en valt dan weer uit. Ik heb ook een andere voeding geprobeerd. Dit gaf hetzelfde resultaat. De temperaturen blijven goed, zo rond de 30-35 graden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:39 ]

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Het is moeilijk te bepalen wat het is, maar ik heb wel een aantal gedachtes:

1) Moederbord is beschadigd door statische elektriciteit. De meest vreemde defecten kunnen hierdoor optreden. Toen je met je PC bezig was, heb je toen wel een anti-statisch bandje omgehad die was verbonden met de PC kast?
2) Ongelukkige samenval van omstandigheden: misschien is je voeding stuk?
3) Misschien maakt het kleine kabeltje dat verbonden is met de powerknop sluiting, of anders de knop zelf of anders de reset switch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden: een schroefje onder het moederbord wat sluiting maakte :'). Maar hoe het er gekomen is...
Pagina: 1