Voor het programma dat ik maak (Een windows service geschreven in C# NET 2) moet ik weten wanneer een gebruiker de computer locked of wanneer de gebruiker zichzelf afmeld.
Een tijd terug heb ik hier al een topic over gemaakt maar dit heeft niet geholpen
( Vorige topic )
Wel heb ik een oplossing gevonden om te kijken wanneer een gebruiker uitlogd maar dit is geen goede manier omdat ik gebruik maak van het eventlog op de lokale computer. Maar niet op elke computer staat het aan dat de login events gelogd worden. Dit is de code die ik nu heb maar ik denk dat het beter is op een andere manier.
Weet iemand misschien een betere manier die werkt onder windows xp en windows 2000 ?
Een tijd terug heb ik hier al een topic over gemaakt maar dit heeft niet geholpen
( Vorige topic )
Wel heb ik een oplossing gevonden om te kijken wanneer een gebruiker uitlogd maar dit is geen goede manier omdat ik gebruik maak van het eventlog op de lokale computer. Maar niet op elke computer staat het aan dat de login events gelogd worden. Dit is de code die ik nu heb maar ik denk dat het beter is op een andere manier.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| void EventLog_EntryWritten(object sender, EntryWrittenEventArgs e) { if (!_serverRunning) return; if (e.Entry.InstanceId == 551 && e.Entry.EntryType == EventLogEntryType.SuccessAudit) { try { UserLogout(); } catch (Exception ex) { LogException(ex); } } } |
Weet iemand misschien een betere manier die werkt onder windows xp en windows 2000 ?