Ok...de Abit KT7A-raid en een Duron maar........

Pagina: 1
Acties:

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34
wat voor werkgeheugen kan ik het beste nemen om het beste resultaat te krijgen met het overklokken van de duron :?

bvd

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Goed geheugen, niet van dat standaard geheugen. Neem een bekend merk zoals Corsair, Infinion, Dane-Elec ( schijnt ook goed te zijn ), Mushkin of Crucial. Laatste 2 zijn zeker niet de goedkoopste. :) Deze geheugenmodules lopen allemaal zeker wel tot 140mhz CAS3.

Greetz

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Ja dat vind ik dus grote onzin...
mijn M-tec meuke jopie goedkopie 133Mhz geheugen (140,-) loopt zonder problemen op 146 Mhz. Het loopt hier al meer dan een week op die snelheid dus stabiel. En ik heb twee modules dus ik heb ook niet een gouden exemplaar ofzo. Hiervoor had ik 1* 128 samsung en dat liep ook perfect op 146Mhz. dusss.
Ik zou zeggen, laat je niet afzetten. Koop gewoon geheugen, test het op je snelheid. Werkt het niet , gewoon terugbrengen en een andere chip vragen. :)

PS.
Dit is niet bedoelt al flame

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Ja op CAS3 ja, probeer maar een CAS2 zal je tegenvallen... ;)

Greetz

• Geert
en hoe hoog kom ik dan hoogstwaarschijnlijk met bv een duron 800?

Verwijderd

Nou 8x133mhz werkt bij de meesten wel dus dat is 1064mhz. Misschien kun je de multiplier ook nog wat hoger zetten bv. 8.5x133mhz. Maar verder heb ik niet zoveel verstand van AMD's. :(

Greetz

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Op dinsdag 30 januari 2001 20:32 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ja op CAS3 ja, probeer maar een CAS2 zal je tegenvallen... ;)

Greetz
Ik heb altijd nog liever cas3 146Mhz dan cas2 133Mhz.
De prijs die je voor cas2 150 Mhz geheugen moet betalen is nog steeds vrij hoog, dussss. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 20:43 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:
en hoe hoog kom ik dan hoogstwaarschijnlijk met bv een duron 800?
[patser-mode]
Zie sig.!!! >:)
[/patser-mode]

• Geert
Op dinsdag 30 januari 2001 21:50 schreef eXistence het volgende:

[..]

[patser-mode]
[/patser-mode]
hoeveel 3dmarks haal je gem?

en is de Geforce 2 MX een goeie keuze op dit moment of kan ik beter ergens anders op wachten (ik weet je je kunt altijd beter wachten)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 18:20 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]

hoeveel 3dmarks haal je gem?

en is de Geforce 2 MX een goeie keuze op dit moment of kan ik beter ergens anders op wachten (ik weet je je kunt altijd beter wachten)
Gemmideld ligt die score zo rond de 5400-5500 en ik denk dat een geforce 2 mx een hele goede keuze is, want ze zijn lekker snel en nog relatief goedkoop ook en dat is goed voor de knip! :)

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
>mijn M-tec meuke jopie goedkopie 133Mhz eheugen (140,-) loopt zonder problemen op 146 Mhz.

Hehe.. heb ook M-tec spul, en me bus loopt nu op 150Mhz...

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

Gamer

Electrified

Op dinsdag 30 januari 2001 21:50 schreef eXistence het volgende:

[..]

[patser-mode]
[/patser-mode]
hoe heb je hem zo stabiel gekregen met zo een voltage ?
bij mij lukt het dus niet(geluk hebben zeker)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Mijn M-tec haalt de 160 Mhz CAS2 (120 FSB op KT7 met Duron 600@900@1.69V) en volgens mij ben ik echt niet de enige die deze resultaten haalt met dat M-tec spul. Daar laat ik hem natuurlijk niet op lopen want een FSB van 120 vindt m'n KT7 niet zo leuk, zeker niet met Duron op 900 a 950 MHZ maar 150 is met dit systeem dus makkelijk haalbaar.

Je moet gewoon mazzel hebben met dat M-tec spul.

Overigens zegt de SPD (waar volgens ctspd echt geen hout van klopt) dat het 133Mhz CAS3 max is, maar daar trekt zo'n KT7 zich natuurlijk geen kont van aan.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 20:11 schreef gamertothemax het volgende:

[..]

hoe heb je hem zo stabiel gekregen met zo een voltage ?
bij mij lukt het dus niet(geluk hebben zeker)
Je moet idd geluk hebben, maar hij gaat zelf met het voltage op 1.97 niet op 1100 dus zoveel geluk heb ik ook weer niet...maar op zo'n laag voltage blijft hij er wel koel onder...
Pagina: 1