Ik probeerde gisteren Debian te installeren op mijn (onder windows overigens al tijden perfect werkende) systeem. Het gaat om een Athlon 4400+ op een Asus A8N SLI Premium (bios 1009), met 4x1gb Kingston geheugen erin.
De debian etch netinstall CD (voor amd64) crashte direct met een kernel panic (Kernel Panic - Not Syncing: Attempted To Kill Init). Voordat ik verder ga zoeken naar dubieuze nforce/sata problemen dacht ik: even het geheugen testen.
De nieuwste memtest86 op CD gezet, geboot, en wat gebeurt er: test #0 produceert een berg errors.
Boven in het scherm is te zien:
AMD Athlon 64 2211Mhz
[gegevens over cache]
Memory: 4096M
Chipset: [leeg, herkent 'ie niet]
Vervolgens staat er Testing: 4096M - 5376M 4096M
Test 0 test een hele rij geheugen boven de 4096M. 5368M, 5372M zijn de laatste reeksen errors die ik nog in beeld zie. Zoveel geheugen heb ik dus niet
Test 1 (address test, own address) blijft hangen bij precies 50%
Het failing address is 00100000000, precies bij 4096MB. Dan begint 'ie langzaam dat adres op te tellen, iedere keer komt er 1 error bij, maar geen nieuwe regel in memtest86. De WallTime loopt niet meer door, de Error count wel.
Op internet kan ik alleen dit vinden, precies hetzelfde probleem, geen oplossing gepost:
http://forum.x86-secret.com/showthread.php?t=4371
Ik snap er niks van, het ziet er allemaal een beetje vreemd uit...
De debian etch netinstall CD (voor amd64) crashte direct met een kernel panic (Kernel Panic - Not Syncing: Attempted To Kill Init). Voordat ik verder ga zoeken naar dubieuze nforce/sata problemen dacht ik: even het geheugen testen.
De nieuwste memtest86 op CD gezet, geboot, en wat gebeurt er: test #0 produceert een berg errors.
Boven in het scherm is te zien:
AMD Athlon 64 2211Mhz
[gegevens over cache]
Memory: 4096M
Chipset: [leeg, herkent 'ie niet]
Vervolgens staat er Testing: 4096M - 5376M 4096M
Test 0 test een hele rij geheugen boven de 4096M. 5368M, 5372M zijn de laatste reeksen errors die ik nog in beeld zie. Zoveel geheugen heb ik dus niet
Test 1 (address test, own address) blijft hangen bij precies 50%
Het failing address is 00100000000, precies bij 4096MB. Dan begint 'ie langzaam dat adres op te tellen, iedere keer komt er 1 error bij, maar geen nieuwe regel in memtest86. De WallTime loopt niet meer door, de Error count wel.
Op internet kan ik alleen dit vinden, precies hetzelfde probleem, geen oplossing gepost:
http://forum.x86-secret.com/showthread.php?t=4371
Ik snap er niks van, het ziet er allemaal een beetje vreemd uit...