Laptop in tanktas (motor)

Pagina: 1
Acties:
  • 971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:54
Voor mijn studie heb ik elke dag een laptop nodig, deze vervoer ik op het moment in een rugzak.
Regelmatig pak ik de motor om naar school te gaan, dit heeft zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
Zo vind ik die laptop op de rug na een tijdje behoorlijk zwaar aanvoelen en met warm weer krijg ik met zo'n rugzak een behoorlijk natte rug. Ik heb al een tijdje geprobeerd mijn laptop in een koffer mee te nemen, maar dit bevalt niet zo. Door het gewicht van de boeken en de laptop achterop voelt de motor niet lekker meer aan. Daarom zat ik er aan te denken om een tanktas aan te schaffen waar m'n laptop inpast.
Nu is het zo dat deze tassen vaak met sterke magneten aan de tank vast plakken. Ik vroeg mij af of dit ook de hardeschijf van m'n laptop zouden kunnen beschadigen.

Er zijn wel andere tassen te krijgen die zonder magneten werken maar die zijn wat onhandiger of een stuk duurder.

Verwijderd

Een ding, harde schijven en magneten vinden elkaar niet zo liev :)

Ik zou het dus niet eens proberen. Misschien toch maar een duurdere tas kopen, of een lichtere laptop natuurlijk ;) ! Succes.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Denk niet dat dit een probleem zou mogen geven. Kan je niet eens een winkel binnenstappen en dit vragen? Zou toch op de verpakking moeten staan zoiets.

Een motorforum zou je mss beter kunnen adviseren, lijkt me dat wel meer motorrijders hun laptop vervoeren naar hun werk ofzo.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk niet zo zeer het magnetisme, maar de trillingen zullen een probleem gaan worden.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen als je je laptop ondersteboven erin zet (hardeschijf aan de bovenkant, zo ver mogelijk weg van de magneet). Ik zal morgen even in mijn natuurkundeboek kijken hoe dat nou precies zat met magnetisme (vrijdag toets, dus komt mooi uit), volgens mij gaat die magnetische kracht naar beneden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:21:
volgens mij gaat die magnetische kracht naar beneden.
Neem aan naar 't aardmagnetisch veld..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:54
bartvl schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:19:
Ik denk niet zo zeer het magnetisme, maar de trillingen zullen een probleem gaan worden.
Dat is eigenlijk een van de redenen dat ik een tanktas wil. Op mijn rug heeft die de minste last van trillingen. Zit mooi in het midden daar zitten niet de hardste klappen en mijn lichaam dempt behoorlijk. Achterop in de koffer zal die nog het meest last hebben van trillingen en schokken omdat die net voorbij de as gemonteerd is (vergelijk het maar met achterin een oude bus). Een tanktas leek mij juist daarom een mooi oplossing. Deze zit tenminste redelijk in het midden, bij de tank zijn de trillingen een heel stuk minder.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:21:
Je zou het kunnen proberen als je je laptop ondersteboven erin zet (hardeschijf aan de bovenkant, zo ver mogelijk weg van de magneet). Ik zal morgen even in mijn natuurkundeboek kijken hoe dat nou precies zat met magnetisme (vrijdag toets, dus komt mooi uit), volgens mij gaat die magnetische kracht naar beneden.
offtopic:
suc6 met je toets dan! ;)

gang is alles

Verwijderd

als het schadelijk zou zijn, mogen ze zoiets toch eigenlijk niet verkopen lijkt me he, maja tegenwoordig weet je maar nooit :P zelf heb ik hier geen ervaring mee

kijk anders hier eens

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 13:32 ]

Pagina: 1