Ik heb recentelijk een dvd burner van het type NEC 3570A gekocht omdat, zo dacht ik toch, m'n vorige NEC het had begeven. De ouwe DVD Burner wilde geen beschrijfbare media (CDR leeg of beschreven en DVD-R leeg of beschreven meer aannemen, enkel nog gekochte CDS of DVDS wilde ie aannemen).
DVD burner in m'n pc gepleurd, maar opnieuw hetzelfde probleem. De DVD burner wil geen lege media (CDR of DVD-R) aannnemen, wil ook geen beschreven CDR of DVD-R aannemen, enkel originele software of muziek CDs en originele DVD films wil ie nog afspelen.
Heb dan maar geprobeerd om de DVD burner in m'n ander systeem te steken en daar had hij geen enkel probleem noch met lezen noch met schrijven.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en beter nog de eventuele oplossing.
Voor de volledigheid geef ik hieronder nog de systeemspecificaties:
Moederbord: Epox 8RDA+
CPU: AMD 2400+, met Coolermaster cooling
Ram: 2 x 256 Apacer DDR 3200
HD: 40 gig IBM Deskstar
PSU: Q-tec 400 wat
Video: MSI 32mb AGP
NEC Lan kaartje
Audio: Soundblaster live 5.1
Tot slot nog het volgende, als ik m'n systeem opstart zijn mijn voltages wel zeer erg hoog:
+5V: 6,10V
+12V: 14,10V
-5V: -6,96V
-12V: -14,22V
De +5V en +12V worden tevens bij het booten van de pc in rood aangegeven. Weet niet of dit er iets met te maken heeft, maar geeft het voor de volledigheid maar mee.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten,
illusiondivx
DVD burner in m'n pc gepleurd, maar opnieuw hetzelfde probleem. De DVD burner wil geen lege media (CDR of DVD-R) aannnemen, wil ook geen beschreven CDR of DVD-R aannemen, enkel originele software of muziek CDs en originele DVD films wil ie nog afspelen.
Heb dan maar geprobeerd om de DVD burner in m'n ander systeem te steken en daar had hij geen enkel probleem noch met lezen noch met schrijven.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en beter nog de eventuele oplossing.
Voor de volledigheid geef ik hieronder nog de systeemspecificaties:
Moederbord: Epox 8RDA+
CPU: AMD 2400+, met Coolermaster cooling
Ram: 2 x 256 Apacer DDR 3200
HD: 40 gig IBM Deskstar
PSU: Q-tec 400 wat
Video: MSI 32mb AGP
NEC Lan kaartje
Audio: Soundblaster live 5.1
Tot slot nog het volgende, als ik m'n systeem opstart zijn mijn voltages wel zeer erg hoog:
+5V: 6,10V
+12V: 14,10V
-5V: -6,96V
-12V: -14,22V
De +5V en +12V worden tevens bij het booten van de pc in rood aangegeven. Weet niet of dit er iets met te maken heeft, maar geeft het voor de volledigheid maar mee.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten,
illusiondivx