WoL werkt 5 min. na shutdown niet meer, daarvoor wel

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben recent begonnen met een projectje om een oude pc om te toveren tot een dedicated firewall. Dit is op zich geen probleem, maar nu heb ik er een optie ingebouwd die wake on LAN moet uitvoeren op mijn eigen pc, zodat ik er remote toch bijkan terwijl deze uitstaat. In de BIOS heb ik "Onboard LAN boot ROM" op Enabled gezet voor beide LAN adapters (Ik heb 2 onboard NIC's). Tevens heb ik aangezet dat de PC kan booten vanaf PCI en PCI-E. Ook heb ik in winXP aangezet dat de NIC's de PC mogen doen ontwaken.

Nu lijkt alles naar behoren te werken. Ik kan mijn PC booten vanaf m'n firewall. Dit kan echter zoals de titel al aangeeft slechts binnen ongeveer 5 minuten na een shutdown, maar daarna niet meer. En tsja... daarvoor is 't toch eigenlijk niet bedoeld. Ik wil m'n PC op ieder geschikt moment kunnen booten. Hebben jullie enig idee wat 't probleem zou kunnen zijn? En zo ja wat de opties zijn om het op te lossen.

Een mogelijkheid zou zijn dat de voeding de spanning na 5 minuten van het moederbord haalt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb er ook al aan gedacht dat de ARP tabel misschien wordt leeggegooid, maar ik denk dat dit 't niet kan zij, omdat ik 't WOL scriptje op de firewall heb bekeken en dat stuurt het magische pakketje naar xxx.xxx.xxx.255 en dan ook nog naar het specifieke MAC adres van de betreffende NIC.

moederbord: Asus A8R32 MVP Deluxe
PSU: Antec TruePower 2.0 550Watt

firewall: Smoothwall 2.0

ps. Dit is mijn eerste eigen topic op GoT, dus mochten jullie iets missen vraag er dan naar. :)

Luctor et Emergo || specs

• DutchNutcase
  • Niet online
/me neemt een kort aanloopje en geeft er een rotschop tegen

Heeft niemand een idee?

Op de een of andere manier lijkt 't alsof er geen spanning meer staat op m'n mobo, want na verloop van tijd krijg ik ook geen activiteit meer van de led bij de LAN connectie.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Kijk eens in je bios naar standby opties e.d.

• DutchNutcase
  • Niet online
Wat wil je weten?
Ik heb in de power settings gekeken en dit staat er:

Suspend mode: Auto (Laat OS bepalen om S1 & S3 af te sluiten)
Repost Video on S3 Resume: No
ACPI 2.0 support: Yes
ACPI APIC support: Enabled

Vervolgens onder APM Configuration: On/Off
Restore on AC Power Loss: Power Off
Power On By PS/2 Keyboard: Disabled
Power On By PS/2 Mouse: Disabled
Power On By RTC Alarm: Disabled
Power On By External Modems: Enabled
Power On By PCI/PCI-Ex Devices: Enabled

Dit zouden volgens mij de goede instelling zijn, want m'n PC moet gewoon kunnen ontwaken uit soft-off mode. Dit gebeurd ook. Alleen na 5 minuten uit gestaan te hebben niet meer. En m'n pc verkeerd ook in de soft-off mode, want de groene led op m'n mobo brand wel.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 13:33

DaOverclocker

Overclocker for life...

Een vriend van me heeft dus precies hetzelfde probleem.

WOL werkt prima met aansturen via php script. zowel vanaf intern ip als van buiten af.
Dit werkt alleen als; pc standby staat of in hybernate staat. Wanneer de computer uitgeschakeld is werkt het niet.

Probleem is echter dat deze WOL na een tijdje (5 minuten? ) niet meer werkt.
De lampjes gaan nog steeds knipperen op de netwerkkaart, dus pakketje wordt goed verzonden.
het php-wol script uitvoeren werkt dan niet meer voor zowel vanaf interne netwerk als vanaf het externe netwerk.
De computer uit de standby halen dmv op spatie drukken lukt nog wel gewoon.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

want na verloop van tijd krijg ik ook geen activiteit meer van de led bij de LAN connectie.
ps. dit is bij ons dus niet het geval, het lampje knippert nog steeds wel, alleen er gebeurd niets meer.

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

*kickje*

Iemand enig idee?

systeem specs

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Probleem is niet je PC maar je router, die vergeet het mac adres/ip nummer 5 minuten. Genoeg over te vinden op het forum.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
DaOverclocker schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:29:
Een vriend van me heeft dus precies hetzelfde probleem.

WOL werkt prima met aansturen via php script. zowel vanaf intern ip als van buiten af.
Dit werkt alleen als; pc standby staat of in hybernate staat. Wanneer de computer uitgeschakeld is werkt het niet.

Probleem is echter dat deze WOL na een tijdje (5 minuten? ) niet meer werkt.
De lampjes gaan nog steeds knipperen op de netwerkkaart, dus pakketje wordt goed verzonden.
het php-wol script uitvoeren werkt dan niet meer voor zowel vanaf interne netwerk als vanaf het externe netwerk.
De computer uit de standby halen dmv op spatie drukken lukt nog wel gewoon.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Dit is waarschijnlijk een probleem met de bios instellingen. Als een pc uitstaat en wake on lan staat aan in de bios dan moet de netwerkkaart de pc aanzetten en booten vanaf datgene wat is opgegeven in de bios. Bij HP werkstations kun je namelijk opgeven wat hij moet doen bij wake on lan, zelfde geld voor servers. Dit zal een andere bios ook wel kunnen. Natuurlijk moet je bij het gebruik van niet onboard kaartjes wel zorgen dat je Wake on LAN kabeltje verbinding heeft tussen je moederbord en de netwerkkaart.

Als je pc wake on lan ondersteunt dan zal je netwerkkaart ook altijd link geven ook al staat de pc uit.

Er is verschil tussen de wake on lan van je moederbord en de wake on lan van microsoft. Want bij microsoft is het meer om hem uit standby/sleep te halen.

Je zou overigens ook nog de AMD MagicPacket utility kunnen proberen.

http://www.amd.com/us-en/...e/utilities/magic_pkt.exe

http://gsd.di.uminho.pt/j...wto/wol-mini-howto-3.html
http://www.rtsecurity.com/kb/tech/wakeonlan.shtml

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 07-11-2006 12:45 ]

Pagina: 1