[PHP] Waardes doorgeven bij multiple selbox werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit nu al een tijd met dit probleem in mijn maag.
Ik heb een lijst met categorieën waaruit er 5 gekozen worden. Dit wordt gedaan door er één te selecteren en dan op een knop te drukken. Hierdoor wordt deze dmv. javascript overgezet in een tweede selectbox welke op multiple="multiple" staat.
Nu wil ik dus na het submitten uitlezen welke waarden er in die tweede selectbox staan. Normaal gesproken zou je denken dat je de selectbox de naam 'link_cats_sel[]' moet geven om dit te doen. In php lees ik dit dan uit met iets dergelijks als dit:
code:
1
2
3
4
while (list($key, $value) = each($_POST["link_cats_sel"]))
{
    echo $key . " " . $value;
}

Dit werkt prima als ik hem níet op multiple="multiple" heb staan, maar wanneer ik hem daar wel op heb staan lijkt het wel of hij werkelijk niets doorgeeft. Ik krijg dan de error
Warning: Variable passed to each() is not an array or object in C:\webserver\www\link\beheer_addlink.php on line 17
Ik heb ook al getest manueel een aantal Options in de selectbox neer te zetten, maar ook hier wil het niet werken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb je al eens gedaan
code:
1
print_r($_POST["link_cats_sel"]);

en kijken waar daar uitkomt? Misschien zit er iets fout in je javascript

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 09-10-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Het zou zo moeten werken als je beschrijft, probeer eens wat Megamind zegt. Post ook even het relevante stukje van je HTML/JS code misschien dat daar de fout in zit.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Voordat je het formulier moet je natuurlijk wel eerst alle items in het 2de selectbox selecteren.
Van niet geselecteerde options in een selectbox wordt de waarde natuurlijk niet gesubmit.

Dit kun je handmatig doen, of met een javascriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:28:
Voordat je het formulier moet je natuurlijk wel eerst alle items in het 2de selectbox selecteren.
Van niet geselecteerde options in een selectbox wordt de waarde natuurlijk niet gesubmit.

Dit kun je handmatig doen, of met een javascriptje.
Ah...stom stom stom! Zit ik zo lang ergens vast, is het zo'n klein ding dat ik over het hoofd zie. Bedankt!