Toon posts:

Orange/kpn snelheid stiekem geknepen van 6Mbit naar 3.9?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al geruime tijd Wanadoo internet 6122 kbit down. Nu is dat alweer een tijdje orange. Maar wat mij sinds een tijdje opvalt is dat mijn snelheid veel lager is.

Voorheen kon ik ruim met 600kb/s downloaden en nu nog maar 400 kb/s. Terwijl ik nooit gedowngrade heb ofzo, en altijd nog de volle mep voor die 6 mbit betaal.

Nu heb ik even in me speedtouch 510 ingelogd, normaal trainde die altijd op 6122/768 ofzo en nu staat er nog maar 768 up / 3968 down. En paar keer de moden gereset, helpt niets... opnieuw firmware geladen, helpt geen bal... Orange gebeld... die begonnen met een heel lul verhaal over trojans enzo. Ik zeg NEE dat is het niet, heb alles al gecheckt. Ze hebben het aan KNP doorgegeven, zeiden ze en die zouden mij binnen 48 uur bellen...Ben hier al ruim over heen, en nog niet gebeld.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Bedankt.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Er schijnt zo te zijn dat oudere speedtouch modems ineens langzamer intrainen, zoek ff rond op got, is vaak besproken

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Dat is frapant... Dat zelfs in je modem staat dat je abonnement gewijzigd is. Weet iemand hier een oplossing voor?

/me *justshootit zou Moden Booster gebruiken }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 21:16 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:49

Totaalgeflipt

De enige echte

Het kan liggen aan de bekabeling binnenshuis, hoe lang is de kabel vanaf de modem naar de splitter, en hoe lang vanaf de splitter naar de binnenkomende lijn?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb never nooit iets aan de kabels veranderd. En de verbinding is prima. Alleen lijkt het wel alsof de verbinding gewoon terug gedraaid is. De modem traint gewoon nog maar op net 4 mbit in en niet meer op 6 mbit.

Toen wanadoo orange werd is het gewoon ook nog een heletijd 6mbit gewoon, maar zo ineens staat er continue 4 mbit in de modem (10.0.0.138)

Vind dit echt vaag...

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Voor het beste signaal wordt het aangeraden om de kabels zo kort mogenlijk te houden, tussem modem en splitter, en splitter en binnenkomende lijn, heb je zonder splitter er tussen ook zo'n ontvangst op de modem. of is het dan verbeterd?

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:41:
Voor het beste signaal wordt het aangeraden om de kabels zo kort mogenlijk te houden, tussem modem en splitter, en splitter en binnenkomende lijn, heb je zonder splitter er tussen ook zo'n ontvangst op de modem. of is het dan verbeterd?
ik zal het proberen, maar geef je weinig kans dat dat het is, want alles heeft het altijd prima gedaan.

Update:

Alles geprobeerd, maakt allemaal niets uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 21:54 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat begrijp ik, maar door straling kan het signaalsterkte afnemen, en anders zul je gewoon contact moeten opnemen met orange, 0900-9515,

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ah, weer een Speedtouch 510 van 2002, 2003 of 2004 die het na 1 a 2 jaar in gebruik langzaam gaat begeven....

Begint met lagere snelheden. Daarna meer instabiliteit en mogelijk piepende geluiden uit je modem. Tot het uiteindelijk helemaal langzaam tot een stilstand komt....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:06
bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:09:
Ah, weer een Speedtouch 510 van 2002, 2003 of 2004 die het na 1 a 2 jaar in gebruik langzaam gaat begeven....

Begint met lagere snelheden. Daarna meer instabiliteit en mogelijk piepende geluiden uit je modem. Tot het uiteindelijk helemaal langzaam tot een stilstand komt....
idd. Oorzaak: defecte condensatoren. Tijd voor een andere (adsl2) modem ;)

Verwijderd

Topicstarter
updated.

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij laat nu nog lagere snelheid zien... 3100 mbit.

Ik heb de modem log gedraaid, ik zie twee condensatoren die bol staan, 1tje heeft ook wat bruin bovenop gelekt. als ik met oor tegen de modem hoor, hoor ik piepen en fluiterij... zal die dan toch kapot zijn en niet goed meer trainen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:53:

Ik heb de modem log gedraaid, ik zie twee condensatoren die bol staan, 1tje heeft ook wat bruin bovenop gelekt. als ik met oor tegen de modem hoor, hoor ik piepen en fluiterij... zal die dan toch kapot zijn en niet goed meer trainen?
jup... helaas wel ja...

• bjck
Snelste manier is even langs de primafoon (of even in pricewatch kijken) en een 546 halen. Dat is de nieuwe versie, maar dan met 3 extra netwerk poorten (totaal 4). De 516 kan ook, die heeft 1 poort voor je netwerk, maar prijsverschil is mimimaal verder dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:56:
Snelste manier is even langs de primafoon (of even in pricewatch kijken) en een 546 halen. Dat is de nieuwe versie, maar dan met 3 extra netwerk poorten (totaal 4). De 516 kan ook, die heeft 1 poort voor je netwerk, maar prijsverschil is mimimaal verder dacht ik.
Ja precies, ik zit er al achteraan. het word of een 516 of een 546, maakt idd niet uit. Ik zal laten weten of het dan opgelost is.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:18
bel orange nog een keer en vraag de status van je ticket op, zoals je het beschrijft lijken ze een ats ticket aangemaakt te hebben waarbij kpn je lijn gaat doormeten en probeerd te achterhalen waar het signaal z'n snelheid verliest. doorgaans is de doorlooptijd daar inderdaad 48 uur en zou even afwachten op het resultaat van je ticket, misschien is er wel een printplaat of iets dergelijks in de centrale aan gegaan en dan heeft een ander modem geen nut meer natuurlijk

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
De 546 heb ik.
Had precies hetzelfde als jou, had toen ook de 510. Die ging niet verder dan 4 mbit. Na een 546 geplaatst te hebben was het probleem opgelost.
Let wel op dat je de i haalt als je isdn hebt. Dit kan een hoop frustatie voorkomen. Ik had dus de verkeerde :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:53:

Ofwel de hele modem vervangen, ofwel de soldeerbout opwarmen en condensatoren vervangen.

• EricJH
  • Laatst online: 06:17
rapture schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:02:
[...]
Ofwel de hele modem vervangen, ofwel de soldeerbout opwarmen en condensatoren vervangen.
De soldeerbout oplossing is de goedkoopste. Het desolderen was was aan de lastige kant. Hier nog een lezenswaardig stukje: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 .

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Toch blij dat ik toen wij onze speedtouch 510 kregen even een fannetje erop geplakt had. Ding hield het nog regelijk lang vol. (werkt nog steeds goed dacht ik)
Ondertussen gelukkig al wel een ander modem gekregen van onze provider.

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 08:59
Op deze link lees ik dat kpn zijn verantwoording neemt voor een aantal van deze modems de onkosten voor een nieuwe vergoed. Maar bericht is wel van 2005 en blijkt ook dat het soms dat het bij de winkels en helpdesk nog niet helemaal dudielijk is. Maargoed lijkt mij het belletje wel waard.

Ze geven als tip het artikel mee te nemen naar de winkel

[ Voor 7% gewijzigd door bartsidee op 10-10-2006 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb zojuist een nieuwe ST546 kunnen kopen voor 30 eurie ;)

Heb direct even nieuwste firmware erin geknalt. Maar toen begon het...

Ik heb een sweex router erachter hangen.... die verdeeld boven de verbinden naar 3 andere pc's.

Nou, na 1 uur klooien en zoeken, heb ik een configtool gedownload op de speedtouch.nl site.
Hiermee kon ik de 546 alleen als modem configureren PPTP. En daarna modem rebooten. Netwerkkabel weer in de router. Router weer instellen en en en en..... nog niets.. grrr

Router stekker eruit, er weer in. Wachten en... wachten en... JAAAAAaaaaaaa alles doet het weer zoasl van ouds.

En ja de snelheid ook. Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 6.144

Dus iedereen bedankt.. misschien dat ik die ST510 nog een soldeer als ik tijd heb.

Groeten!

• EricJH
  • Laatst online: 06:17
Waarom zou je een extra router gebruiken (Sweex) als er al een router in de Speedtouch zit? Die van de laatste is misschien beter dan de Sweex.

• bjck
EricJH schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:45:
Waarom zou je een extra router gebruiken (Sweex) als er al een router in de Speedtouch zit? Die van de laatste is misschien beter dan de Sweex.
En twee routers achter elkaar kan ook voor nieuwe verassingen zorgen in het gebruik...

'k Zou die router voor een (sweex) switch vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 11-10-2006 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb maar 1 UTP kabel naar boven liggen. En 3 erbij leggen past niet, en kan sowieso niet. Want boven splits de router de verbindingen en dat kan helaas niet vanaf de modem die beneden staat. Dus zal het gewoon met 1 UTP kabel boven moeten doen, en die splitsen met router die boven staat.

En de nieuwe firmware van de 546 heefft een prima optie om de modem alleen als PPP modem te laten functioneren. Dus werkt prima hoor die sweex erachter, als je maar even weet hoe het ingesteld moet worden.

Verwijderd

waarom een router gebruiken in een dergelijke situate...een switch is dan toch goedkoper en minder kans op comflicten?

Verwijderd

Een routertje achter het modem is noodzakelijk, omdat orange bridged ethernet over ATM gebruikt.
Hierdoor werkt er maar een poortje van je modem, ook al zitter er vier op.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Ik had de mazzel dat mijn Etech (ook al zo'n topmerk :+) router gewoon switcht wanneer ik de kabel die uit mijn ADSL-modem/router komt niet in de WAN poort maar in de LAN poort van de Etech duw.

Werkt hier al tijden strak ende stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Swaptor op 11-10-2006 09:53 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik heb zelf dit exacte probleem gehad TS!

wat mijn situatie was:

abbo: ADSL Pro 8 bij HCC komt van BBned speed: 8mbit/1mbit

ik plug mijn speedtouch 510 in, hij geeft aan: 4400kbit down/900kbit up

als ik naar de meterkast loop en plug hem direct in mijn adsl splitter geeft hij aan:
7800kbit down/1022kbit up

wat blijkt dus, die 5 meter telefoon kabel die ik heb vanuit meterkast naar studeerkamer zorgt dat signaal word vernietigt, zet je modem/router in de meterkast en plaats de netwerk kabel vanuit daar naar je switch en je pc's.

Coding 4 Fun!

Pagina: 1