Toon posts:

[xp] Windows totaal opschonen?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zou graag mijn computer comleet willen opschonen zodat alleen het besturings programma (Window's) er nog opstaat, aangezien ik geen instalatie cd heb kan ik het niet herinstaleren. Is het dit dus mogelijk, en zo ja met welk programma? En is het dan mogelijk om bepaalde programma's of mappen te laten staan (foto's, virus scanner) ?
Alvast bedankt

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 20:50

grimson

domeingrommer

Bespaar je de moeite.
Probeer liever een installatie CD van Windows te bemachtigen voor een totale herinstallatie (+format)
Alleen met deze methode zal je weer een optimale nieuwe verse Windows installatie krijgen.

Met alle tooltjes van de wereld red je het niet om een 'frisse' installatie van Windows te krijgen.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ervoor kiezen om alle niet gebruikte progs e.d. te verwijderen en vervolgens eens met een regcleaner je register opschonen.
Vervolgens zou je ook even msconfig kunnen starten om alle meuk daaruit te gooien. Maar waarschijnlijk is je windows nooit zo snel als na een nieuwe install.

Waarom heb je dan eigenlijk geen installatie cd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gekregen van iemans als 2e hands pc

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:04
Meesterlijk bijschrift bij je icon, Terw_dan :)

Dan kun je je sterk afvragen of de XP die op jouw pc staat wel legaal is... Als je het certificaat met de code op je kast geplakt hebt zitten, dan kun je die code invoeren als je XP met een willekeurige CD opnieuw installeert.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 21:12

DarkSide

theres no place like ::1

Beter zou zijn geweest als je een image had gemaakt toen hij nog schoon was.
Of de CD erbij had gekregen.
Maar als je echt niet wilt/kan herinstalleren, dan kan je idd het beste alle programmas deïnstalleren.
Alle drivers e.d weghalen. Regcleaner en CCleaner e.d draaien.
Maar dan nog zal hij niet echt schoon zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1