Asus a8n sli 2de pci-e slot op 8x werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Mijn bovenste pci-e slot van mijn asus a8n sli bordje heeft het begeven dus ben ik nu verplicht de onderste te gebruiken. Standaard gaat dat op 1x maar dan heb je serieuze performance loss dus wil ik hem op 8x laten draaien. Normaal moet dit door het kaartje tussen de sloten op "Dual video cards" te zetten maar dan krijg ik geen beeld, enkel dezelfde biepjes die ik krijg wanneer ik mijn videokaart in het bovenste slot steek. Moet er ergens nog iets anders veranderd worden ofzo?

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 14:51
is ene port optie, en kan je, bij mijn weten, bij de asus bordjes niet aanpassen.

ik denk dat je (mits je garantie hebt) er verstandig aan doet terug te gana nara de winkelier/fabrikant. de asus bordjes hebben echt vaak problemen als deze (heb ik tenminste gehoord van aantal kennisen van me)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Renegade!
Hmm, een eind geleden had ik ook eens het probleem met de biepjes en geen beeld etc. Toen werkte de chipsetfan niet meer en had ik die losgemaakt en wat hersteld, daarna deed ie het weer. Misschien dat de NB te warm gekregen heeft ofzo waardoor alles boven 1x niet meer werkt...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Zou gewoon moeten werken, laatst met een defecte P5ND2-SLI ook alleen het onderste slot gebruikt met kaartje op dual, werkte prima. (kaart was een Geforce 7300GS)

• Renegade!
mad-dog schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:07:
Zou gewoon moeten werken, laatst met een defecte P5ND2-SLI ook alleen het onderste slot gebruikt met kaartje op dual, werkte prima. (kaart was een Geforce 7300GS)
Met dat kaartje op dual krijg ik dus gewoon een hoop biepjes :(

De vorige keer zat er ook een hoop koelprut rond de NB, op de printplaat zelf dus. Na alles daarvan weg te halen werkte het terug, dus eerst dat nog eens proberen. En eens kijken voor een nieuwe NB koeler mocht dit weer de oorzaak zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Renegade! op 09-10-2006 22:58 ]