Heb een probleem met m'n Toshiba Satellite MX-30 (102), hij wil niet meer opladen (vermoedelijk connector). Hij valt net buiten garantie, dus probeer zelf wat te fixen. Maar nu de vraag, alle schroeven liggen er aan de onderkant uit maar het lijkt net alsof hij in het midden ergens vast blijft zitten. Er zitten geen schroeven meer onder stickers/ rubbers dus weet iemand hoe ik deze uit elkaar krijg? Zitten er misschien schroeven intern of onder het toetsenbord?
misschien wel slim om een servicemanual te scoren ergens. fragiel spul die laptops.
Aunt bunny is coming to get me!
Toshiba Satellite M35X/M30X
"Does your laptop randomly shut off and not fully charge the battery? Fixing a power jack issue."
Geen idee of dit hetzelfde model is als de MX30.
"Does your laptop randomly shut off and not fully charge the battery? Fixing a power jack issue."
[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 09-10-2006 19:19 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Toshiba = altijd toetsenbord eruithalen. Boven of onder het keyboard zit meestal een strip plastic met daaronder soms nog een schroefje. Als je die loshaalt kan je bij de schroeven eronder.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Mijn Toshiba Satelite 2060CDS (oudje) heeft inderdaad ook schroefjes onder het toetsenbord verstopt.
Ik betwijfel echter dat je probleem door een contactje wordt veroorzaakt, als hij wel gewoon op netspanning en op batterijstroom werkt.
Ik betwijfel echter dat je probleem door een contactje wordt veroorzaakt, als hij wel gewoon op netspanning en op batterijstroom werkt.
Ziet eruit als dezelfde case. Ga even kijken wat ik hieruit kan wijsworden. THNXRayNbow schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:16:
Toshiba Satellite M35X/M30X
Zie anders ook http://repair4laptop.org/disassembly_toshiba.htmlVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:24:
[...]
Ziet eruit als dezelfde case. Ga even kijken wat ik hieruit kan wijsworden. THNX
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Oke, heb het hele verhaal gevolgd en connecter e.d. doorgemeten, opnieuw gesoldeerd maar het geheel mocht niet baten. Iemand nog suggesties?
Verwijderd
Nieuwe kopenVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:30:
Oke, heb het hele verhaal gevolgd en connecter e.d. doorgemeten, opnieuw gesoldeerd maar het geheel mocht niet baten. Iemand nog suggesties?
Dacht dat hier tweakers zaten
Maar idd. ben het sterk aan het overwegen maar dingetje heeft 1800 Etjes gekost en net door z'n garantie heen 2jaar, waarbij door waterschade er ook nog ff een nieuw moederbordje in is gegaan van 1000 Etjes ... u know what i mean!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 23:43 ]
Nope, dan valt hij ook uit (met of zonder batterij erin). Er zijn 2 lampjes zichtbaar 1 van laden en 1 van netstroom, deze functioneren beide soms wel/ knipperend of helemaal niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 10:19 ]
Dat lijkt erg sterk op een slecht contact, bij de stromen die in het voedingscircuit vloeien zou je dan wel vonken moeten horen. Als het hem in de aansturing zit, dan wordt het erg moeilijk om nog de fout te vinden, daar herken je niet zo snel slechte contacten (omdat ze zoveel kleiner zijn), en een kapot componentje wordt erg moeilijk te vinden...
Zet je dus eens op het gemak met het moederbord in de zetel, en controleer of alle soldeercontacten er goed uit zien (als je dat kan: volg eerst het voedingscircuit, daar is het meest waarschijnlijk de fout te vinden), soldeerverbindingen die niet mooi glanzend zijn of met een ringetje erin, zijn slechte verbindingen, die moet je eens hersolderen.
Zet je dus eens op het gemak met het moederbord in de zetel, en controleer of alle soldeercontacten er goed uit zien (als je dat kan: volg eerst het voedingscircuit, daar is het meest waarschijnlijk de fout te vinden), soldeerverbindingen die niet mooi glanzend zijn of met een ringetje erin, zijn slechte verbindingen, die moet je eens hersolderen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Misschien kan je de laptop ook eens helemaal uitstoffen, aangezien stof ook stroom geleidt, kan dit nog wel eens voor problemen zorgen.
Ben hem momenteel weer uit elkaar aan het halen voor een second check op breuken. Weet iemand een adres waar ik onderdelen (moederboard) voor deze Toshiba kan kopen? Als dit alles niet gaat lukken wordt het waarschijnlijk deze http://kieskeurig.nl/prod...32483C1257202004E930C.htm
Maar vooralsnog iemand enig soelaas?
Maar vooralsnog iemand enig soelaas?
De onderdelen kan je waarschijnlijk wel via eBay (of met google) vinden. Mijn tip is, pak een goede loeplamp (of equivalent) erbij en ga zoeken naar breuken, zo heb ik al wel wat laptops/tv's/etc. gerepareerd, als je niet zeker weet of een verbinding nog goed is dan moet je gewoon je soldeerbout er eventjes tegenaan houden en het is weer verbonden (evt. nieuw tin erop)
Het nogmaals solderen van de polen mocht niet baten, heb de connector compleet verwijderd, lak weggekrabt en opnieuw gesoldeerd.
Hij loopt weer als een zonnetje Cool !!
Probleem komt vaker voor bij notebooks dus heb de voor mij werkende oplossing hieronder nog even geschetst.
http://img387.imageshack....efitpowerconnectornv9.jpg
Hij loopt weer als een zonnetje Cool !!
Probleem komt vaker voor bij notebooks dus heb de voor mij werkende oplossing hieronder nog even geschetst.
http://img387.imageshack....efitpowerconnectornv9.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 23:54 ]
Pagina: 1