Maxtor 6 vs Maxtor 7??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• menollo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 16:31
Ik heb twee harde schijven van 250GB
Nou doe ik er één weg met mijn oude pc.. maar kan iemand mij zeggen welke er beter is?
Ik heb ze bijna gelijk gekocht..
De specs voor zover ik weet

Voor zover ik weet zijn het 2 SATA schijven met beide 250GB, 16MB cache en 7200RPM
En dit zijn ze:
Maxtor 6 B250S0
Maxtor 7 L250S0

Het lijkt me dat 7 beter is dan 6 alleen staat windows op de 7 dus kan ik misschien beter 6 houden (geloof dat deze ook iets later gekocht is) omdat deze dus minder intensief gebruikt word.. Maar wat zegt het getal? en waarvoor staan de B en de L?

Alvast bedankt voor reactie,
Menollo

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
benchmarkje er op loslaten?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Móet je er een weggooien of wil je er een weggooien?

Volgens mij maakt het verder niet zoveel uit, je zou zeggen dat de 7 beter is maar of de 10 beter is dan 9 is ook nog maar de vraag ;)

Je zou met powermax allemaal diagnostics er overheen kunnen gooien om de condities van de schijven te achterhalen, dan vind je misschien dat één schijf al brakke sectoren krijgt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Het lijkt me dat 7 beter is als 6, nieuwe ontwikkelingen e.d.

• menollo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 16:31
Ga ik net doen..(benchmarks uitvoeren) Maar als iemand er iets vanaf wist.. dan weet ik de verschillen beter dan een paar cijfers van een test..
En misschien heeft iemand ervaring dat de één snel stuk zou kunnen gaan ofzo.. :S

EDIT:
Wou de minst goede in een oude pc doen die ik ga verkopen

[ Voor 18% gewijzigd door menollo op 09-10-2006 18:00 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat is er zo moeilijk om even met HDTACH en/of ATTO even te testen of je systained rates, seek rates en seektimes van een van de disken beter of slechter is?

Sorry hoor, maar van een tweakers forum mag je toch echt wel verwachten dat je een beetje handig bent met dat soort dingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 09-10-2006 18:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bevindt je in de luxe dat je over de beide schijven beschikt en dan nog vraag je welke beter is? :o
Trek eens een arsenaal benchmarktooltjes open en laat ze op de schijven los, doe wat kopieertestjes op de schijven en houd de tijd bij, installeer grote programma's op de schijven en houd de tijd bij, etcetera.

Loos topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.