Data verdwenen op harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 17:34
Hallo,

Ik ondervind momenteel een probleem met een harddisk waarvan ineens data is verdwenen. Je kan de harddisk nog wel benaderen maar bijna alle bestanden zijn verdwenen. Waaronder enkele belangrijke bestanden die ik graag nog terug zou zien (Outlook pst bestand voornamelijk).
Het vreemde is, is dat als je de eigenschappen van de harddisk zelf opvraagt dan geeft hij aan dat er ongeveer 6,5Gb in gebruik is. Als je daarna de drive dubbelklikt en dan alle mappen en bestanden selecteert (verborgen en systeembestanden staan aan) dan geeft hij aan dat dat 320Mb is bij elkaar. Heeft iemand enig idee hoe dit veroorzaakt kan worden??
Ik heb met zowel Ontrack Data Recovery als Runtime Getdataback geprobeerd data terug te halen maar die kunnen geen pst bestand vinden. Het lijkt erop alsof de recovery software alleen maar dingen terug vindt die al eerder ooit verwijderd zijn en dat de data die nu "kwijt" is niet als verwijderd wordt opgemerkt.
Heb de schijf ook al gekloond naar een andere en heb daarna fixboot/fixmbr/chkdsk/scandisk/etc uitgevoerd op de disk maar alles zonder succes.
Kan me niet voorstellen dat er nog iets aan te doen is maar ik dacht ik probeer het hier nog even.
Het betreft trouwens een S-ATA 250Gb harddisk van Maxtor.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens tooltjes als Spacemonger en Sequoiaview om de schijfruimte te laten afscannen naar wat er allemaal wel niet op de schijf staat en wáár :)

Verwijderd

Ik zou eerst met powermax/maxblast kijken of die schijf dood is (en welke code die geeft). Dan weet je iig waarom.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 21:52
Roxsman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:53:
Hallo,

Ik ondervind momenteel een probleem met een harddisk waarvan ineens data is verdwenen.
Het betreft trouwens een S-ATA 250Gb harddisk van Maxtor.
* StevenK mompelt iets over nforce4

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

chkdsk /f had je al gedaan lees ik net in je topicstart :D

[ Voor 75% gewijzigd door blobber op 11-10-2006 01:25 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

StevenK schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:19:
* StevenK mompelt iets over nforce4
Hij heeft daar een punt. Welk moederbord/chipset heb je?
Neem de topicstart eens door B)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BalusC schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:33:
[...]
Hij heeft daar een punt. Welk moederbord/chipset heb je?
[...]
Hmm jah goeie. Nforce4 met bepaalde series maxtor disks leveren wel eens problemen op, waaronder dus dataloss en datacorruptie.

Beetje afhankelijk van de chipset en de gebruikte schijf.
De nieuwere modellen schijnen nergens last van te hebben maar de eerdere SATA disks wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Roxsman
Nee, zit geen Nforce chipset in.. Tis een HP bak met een Intel chipset.
HP DC7600s om precies te zijn. Ben nu weer met allerlei tooltjes in de weer.
Chkdsk/f was mijn eerste poging om het op te lossen.

Die Spacemonger/Sequoiaview zal ik ook nog even zoeken en proberen.. Bedankt alvast..

[ Voor 17% gewijzigd door Roxsman op 10-10-2006 14:17 ]

• Roxsman
Mensen bedankt voor de hulp maar ik kap ermee.
Met 3 verschillende recovery-tools kan ik de .pst file vinden maar wordt er aangegeven dat hij 0 bytes is en dat recovery onmogelijk is.
Ik heb dus zo'n vermoeden dat het gewoon niet mogelijk is. De kans lijkt me nu namelijk zeer gering dat het mogelijk is om de complete pst te recoveren (>1Gb).

Toch bedankt voor de hulp maar er kan dus een slotje op..

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

BalusC schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:33:
[...]
-Check- Oeps :X

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1