[XP] Welke windows CD?

Pagina: 1
Acties:

• leon-ehv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een 2ehands HP laptop gekocht en nu wil ik graag XP hierop installeren. Nu zit er onderop de laptop een Genuine Windows XP sticker met een key erop alleen heb ik de bijbehorende CD nooit gekregen. Zojuist HP gebeld, maar die zeggen dat ze de restore-CD niet meer leveren.

Nu heb ik hier (van andere pc's) al 2 OEM cd's (engelse versie en de nederlandse versie) geprobeerd, maar die accepteren de key niet.

Hoe kom ik er nu achter welke Windows CD erbij hoort (OEM? Retail? NL? EN?)?

Op de sticker onder het woord Windows staat 'HP', de Microsoft helpdesk wist me te vertellen dat dit een OEM versie is (en dat ze me dus verder niet kunnen helpen). Maar zowel een NL als een EN OEM cd (met sp2) werken niet.

Iemand ideeen of tips?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Ga naar marktplaats en doe daar een verzoek of je de cd van iemand kan kopieren die dezelfde type laptop heeft. Klaar...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Als het goed is staat ook op die sticker welke versie het betreft, bijvoorbeeld Home Edition of Professional, ik zou eens kijken of je wel de juiste editie cd hebt.

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
En er zal ook geen enkele OEM-versie op de laptop werken. Deze zijn bij 1 bepaalde computer geleverd en kunnen niet worden uitgewisseld. Wel kan je op marktplaats zoeken naar een Full-versie van XP en die erop zetten.Zijn zo te zien niet zo duur meer omdat Vista eraan komt.

Joopata

• leon-ehv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Op het Microsoft forum lees ik dit:
Product Keys are related to CD's, but only in the sense of OEM, Retail, or Volume type keys/CD's. Whether or not Service Pack specific does not matter.
Dat zou betekenen dat ik alleen maar te weten hoef te komen welk type het is. Wellicht moet ik idd de Home editie maar eens proberen (staat overigens niet op de sticker vermeld).