Toon posts:

Installatie netwerkkaart in Linux Suze 10.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een laptop linux suze geinstalleerd. Nu wil ik graag draadloos op internet kunnen.
Maar de vraag is, hoe installeer ik mijn pcmcia netwerkkaart onder linux. (KDE omgeving.)

De kaart wordt niet herkend door linux zelf.

Ik heb wel de juiste linux drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:17 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Wat heb je tot nu toe geprobeerd? Wat zijn de foutmeldingen? Je hebt de drivers zeg je.
Om welke netwerkkaart gaat het?

We hebben meer informatie nodig om te kijken wat er moet gebeuren. Bij deze de kans om de informatie aan te vullen. Dit is nogal een magere topicstart.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben amper bekend met linux. De drivers heb ik als losse files.
Ik krijg alleen niet gevonden hoe ik hardware moet installeren. (net als apparaatbeheer in windows)
Kaart is niet defect ofzo, onder windows werkt hij prima.
Het lijkt of de pcmcia controller niet werkt, maar voor zover ik kan zien in linux is deze wel geinstalleerd.

Als ik de kaart erin stop gebeurt er helemaal nix. Kaart is conceptronic c54rc.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:54 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

normaal moet je de drivers meecompileren met je kernel als die linux ondersteuning heeft
Er zit een rt2500 chipset opp die kaart en die word goed ondersteurnt als ik ff zoek op google.

[ Voor 35% gewijzigd door TrailBlazer op 09-10-2006 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:54:
normaal moet je de drivers meecompileren met je kernel als die linux ondersteuning heeft
Oke, dit is al iets. Maar moet dit dan al bij de installatie gebeuren? Het lijkt me dat dit later ook nog moet kunnen toch?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:55:
[...]

Oke, dit is al iets. Maar moet dit dan al bij de installatie gebeuren? Het lijkt me dat dit later ook nog moet kunnen toch?
uiteraard kan dit maar waarschijnlijk kan je ook gewoon de module laden. Ik weet alleen iet wat voor files je allemaal hebt

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nogmaals de vraag: welke netwerkkaart heb je en welke chipset zit daar op? Vervolgens zoek je bij Google op "Suse install <insert naam netwerkkaart>", probeert dat en laat hier weten als het nog niet lukt. Voor veelgebruikte netwerkkaarten zal misschien een rpm bestaan, of een tar.gz (soort zip-bestand) waarin een script staat om de driver te installeren en te activeren bij het opstarten van de laptop.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gwystyl schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:59:
Nogmaals de vraag: welke netwerkkaart heb je en welke chipset zit daar op? Vervolgens zoek je bij Google op "Suse install <insert naam netwerkkaart>", probeert dat en laat hier weten als het nog niet lukt. Voor veelgebruikte netwerkkaarten zal misschien een rpm bestaan, of een tar.gz (soort zip-bestand) waarin een script staat om de driver te installeren en te activeren bij het opstarten van de laptop.
kaar staat in zijn 2e post
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/HOWTOS

Verwijderd

Topicstarter
.
Bedankt, hier kan ik tenminste wat mee ;) reactie volgt later.
De drivers heb ik gewoon van de site van ralink, dat is de chipset van de kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 19:09 ]

Pagina: 1