[XP] Start automatisch modem-wizard op

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Ik heb een klein probleempje met mijn pc. Windows lijkt uit zichzelf, als ik zelf geen opdracht daartoe heb gegeven, de "Telefoon- en modemopties" uit de configuratiescherm op. Gewoon als ik een filmpje zit te kijken wordt dit zo maar opgestart.

Ik heb geen modem (er staat geen bij netwerkkaarten in apparaatbeheer). Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Erg irritant probleem dat elke 5mins. voorbij komt. Ik krijg er maar geen vat op wat nu deze opdracht triggered.

• kikibu
-- Subtiel kickje --

Verwijderd

zet bij internet van Explorer bij de opties bij verbinding een vinkje bij "nooit zelf een verbinding kiezen"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 22:35 ]

• kikibu
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:35:
zet bij internet van Explorer bij de opties bij verbinding een vinkje bij "nooit zelf een verbinding kiezen"
Heb gisteren dit vakje nog eens vernieuwd, maar dit heeft het probleem nog niet verholpen.

Nog even aanvullende info. Ik heb een VPN verbinding naar werknetwerk en ik heb wireless netwerk via een een Topcom USB wireless USB stick.

• kikibu
Iemand anders nog een oplossing? Anders wordt het maar een formatje...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

Haan

dotnetter

Heb je niet toevallig een dialer virus te pakken, die probeert in te bellen naar een of andere pr0n site?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens gescand op virussen en/of spyware? Veel kans is het een of ander ranzig programmaatje wat probeert een of ander duur betaalnummer te bellen. Ook al heb je geen modem en gaat dat nooit lukken start dan dus wel de bijbehorende wizard.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kikibu
Dat kan het zijn inderdaad!

Heb net Spybot gedraaid, alleen twee tracking cookie's, niet veel soeps dus. Er is me wel wat anders opgevallen de laatste tijd, er draait een vaak een proces genaamd "fujitsuflash.exe". Ik kan hier niets over vinden op internet en de virusscanner ook niet en ik kan nergens een opstartentry vinden. Iemand hier ideeën over?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

Haan

dotnetter

Spybot scant op spyware, niet op virussen ;) Daarvoor zul je dus een virusscanner moeten gebruiken. Laat je pc ook eens scannen door HijackThis, is ook een handig progje om te kijken wat er allemaal op je pc draait.

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 16-10-2006 23:33 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kikibu
Dank u dank u :)

Het probleem is opgelost. Met Hijackthis zag ik een c:\windows entry voor fujitsuflash.exe, een bestand die ik eerst met de zoekfunctie van XP niet gevonden had, maar nu wel handmatig. Ik heb de verwijzing en de file zelf gedeleted (eerst verplaatst).

Bedankt.
Pagina: 1