Ik ben druk bezig met het schrijven van een applicatie met als backend MySQL 5 en als frontend Access 2003. Een ODBC-koppeling verbindt de twee. Om wille van de snelheid wil ik de query's op de MySQL server uit laten voeren en alleen de resultaten in Access laten zien. Nu wil het geval dat via een ODBC-koppeling query's niet toegankelijk zijn. Een andere manier om dit te doen is het gebruik van views. En hier zit hem het probleem. Wanneer ik de view:
uitvoer in Navicat levert het het gewenste resultaat op; ongeveer 30 records. Wanneer ik deze view via ODBC koppel in Acces krijg ik de volledige inhoud van tbl_presentie, ipv de geselecteerde studenten.
Nu lijkt het alsof het met de typen join te maken heeft, maar aangezien deze query in zowel Access als in Navicat wel werkt, is dat op zijn minst vreemd.
Wat doe ik fout? Staat er ergens een vinkje op de verkeerde plek?
Alvast bedankt voor de hulp.
Edit: Opmaak code
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| SELECT tbl_presentie.fld_lesdatum, tbl_presentie.fld_lesuur, tbl_presentie.fld_klas, tbl_presentie.fld_naam, tbl_presentie.fld_vak, tbl_presentie.fld_amico_student_id, tbl_presentie.fld_id, tbl_presentiecode.fld_presentie FROM ((tbl_geselecteerd_lesuur LEFT JOIN tbl_presentie ON (tbl_geselecteerd_lesuur.fld_lesdatum=tbl_presentie.fld_lesdatum) AND (tbl_geselecteerd_lesuur.fld_klas=tbl_presentie.fld_klas) AND (tbl_geselecteerd_lesuur.fld_lesuur=tbl_presentie.fld_lesuur)) LEFT JOIN tbl_presentiecode ON tbl_presentie.fld_presentie=tbl_presentiecode.fld_id) LEFT JOIN tbl_student ON tbl_presentie.fld_amico_student_id=tbl_student.fld_student_id; |
uitvoer in Navicat levert het het gewenste resultaat op; ongeveer 30 records. Wanneer ik deze view via ODBC koppel in Acces krijg ik de volledige inhoud van tbl_presentie, ipv de geselecteerde studenten.
Nu lijkt het alsof het met de typen join te maken heeft, maar aangezien deze query in zowel Access als in Navicat wel werkt, is dat op zijn minst vreemd.
Wat doe ik fout? Staat er ergens een vinkje op de verkeerde plek?
Alvast bedankt voor de hulp.
Edit: Opmaak code
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:16 ]