Toon posts:

Signaalproblemen bij Nieuwe Glasvezel Aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister internet signaal. Helemaal blij en nieuwsgierig dat ik ben omtrent de snelheid, gelijk een laptop via een patchkabel direct aan het kastje gehangen...en ja hoor hij deed het. Die laptop heeft echter een VPN verbinding via mn vaders werk waardoor die niet erg snel is. Snel een PC naar beneden gehaald, aangesloten.....maar geen signaal.

Ik had wat aanpassingen gedaan, zodat de kaart automatisch een ip toegekend zou kregen (wat zover ik weet de bedoeling is), maar tot op heden nog geen enkele activiteit.

ik had al 127.0.0.1 gepingd, bij de netwerkkaart lijkt dus alles goed te zitten.

dit zijn de resultaten van ipconfig/ all in command prompt:

hostname lijkt me onbelangrijk

primair dns achtervoegsel is leeg

knooppunttype: broadcast

ip-routering ingeschakeld: nee

wins proxy ingeschakeld nee

ethernet LAN-verbinding:
statum van medium: medium ontkoppeld (logisch, want lampje van de netwerkkaart brand ook niet)

beschrijving Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-adapter
Fysiek adres: 00-10-B5-91-EE-51

Ik heb inmiddels een 2e pc geprobeerd, maar ook hier zelfde resultaat.

Alle 3 de systemen draaien overigens Windows XP Pro

Iemand enig idee?

MvG, Bob

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Medium ontkoppeld? De kabel zit niet goed aangesloten of het is een verkeerde kabel (cross/straight).
en hostname kan wel belangrijk zijn bij sommige verbindingen. (@home)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 14:21
welke profider?
mischien hostname instellen zoals bij @home

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een patchkabel, dezeflde die bij de laptop wel werkt. En de provider ligt beetje lastig..namelijk Kadaka, van Lijbrandt Telecom, die hier in ons dorp een glasvezelnetwerk heeft aangelegd, ik weet niet waar je woont, maar de meesten mensen zal dit niks zeggen denk ik.

Medium ontkoppeld zou mij ook zeggen dat de kabel niet goed is (aangesloten), maar waarom kan ik met diezelfde kabel dan wel verbinding krijgen met die laptop?

Hoop dat iemand mij kan helpen, want ben ten einde raad (aangezien die provider alleen helpt bij hun eigen hardware)

gr Bob

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:12:
welke profider?
mischien hostname instellen zoals bij @home
er is wel een hostname ingesteld, namelijk 'ph1dft'. Ik heb echter geen @home, maar Kadaka zoals je in mn andere post kan lezen.

gr Bob

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:36
sommige netwerkkaarten kunnen wel overweg met cross cables sommige niet.

Het kan dus geen kwaad om het even te proberen..

-- edit typo --

[ Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 09-10-2006 16:23 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
Dr.DNA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:15:
sommige netwerkkaarten kunnen wel overweg met cross cables sommige niet.

Het kan dus geen kwaat om het even te proberen..
Ok ik ga een poging wagen. Maar heb ik een cross cable nodig? of juist niet? want ik heb op school altijd geleerd (MBO ICT) dan ik een gewone patchkabel nodig heb.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een beetje afhankelijk van de apparatuur. Als het een router is, dan heb je strict gezien een cross-cable nodig. Sommige apparatuur en netwerkkaarten kunnen dit automatisch detecteren.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2006 16:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op wat voor 'kastje' sluit je die PC's aan? En neem anders eens contact op met die provider, want misschien is het wel zo dat ze alleen het eerste MAC adres (hardware adres wat bij je netwerkaart hoort) wat verbinding maakt toe staan om weer verbinding te maken, waardoor alle apparaten dan je laptop geen verbinding meer krijgen, al lijkt dit wel een beetje vreemd.

Verder zou het kunnen dat je een crosskabel moet gebruiken, maar de netwerkkaart in je laptop zo intelligent is om dat zelf te regelen, terwijl de kaarten in die PC's dat niet zelf kunnen regelen en dus niet werken met een straigt kabel?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een beetje lastig. Het is een kastje waarop alles binnenkomt: internet, digitale tv en telefoon. Hier zit een RJ-45 aansluiting op, die ik via een straight cable direct op de netwerkkaart aansluit.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:24:
Dat is ook een beetje lastig. Het is een kastje waarop alles binnenkomt: internet, digitale tv en telefoon. Hier zit een RJ-45 aansluiting op, die ik via een straight cable direct op de netwerkkaart aansluit.
Maar is dat 'kastje' niets meer dan een stopcontact of iets dergelijks waar het glasvezel signaal wordt omgezet naaar RJ-45, of is dat daadwerkelijk een apparaat, met een naam/type etc die eventueel voor de problemen zou kunnen zorgen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:36
Zo'n kastje heet een DRG en is iets actiefs. (ik heb een Ericsson gehad)

MAC filtering zou kunnen maar dat verklaart niet je "medium ontkoppeld" probleem.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de info die ik heb kunnen vinden op de site van de provider:

http://www.kadaka.nl/info/technische_specs.html

Op de kadaka zijn 6 verschillende aansluitingen aanwezig. Hieronder een overzicht van de aansluitingen:

1 * IEC female analoge televisieaansluiting
1 * IEC male analoge radioaansluiting
2 * RJ-11 Telefoonaansluitingen
1 * RJ-45 Internetaansluiting
1 * RJ-45 Digitale televisieaansluiting
1 * RJ-45 Serviceaansluiting

Internet
Downstream: 10-20 Mbit/seconde
Upstream: 1-2 Mbit/seconde
Data limiet: geen
Toekenning IP adres: via DHCP server
Type aansluiting: RJ-45 connector
Medium: UTP Cat 5e netwerkkabel

Kun je hier iets mee?
Kan ik eventueel dat MAC adres van de netwerkkaart van die laptop 'wissen', waardoor ie misschien de netwerkkaart van de pc wel accepteert?

gr Bob

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je nou al een cross kabel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry dat had ik nog niet gemeld. ik heb geen cross kabel liggen hier. Is dat wat ik echt nodig heb voor die verbinding? of is dat alleen iets wat we kunnen proberen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou ja de kans dat dat werkt is redelijk aanwezig.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

behoorlijk ja

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eindelijk de mogelijkheid gevonden om te testen met een cross cable, maar nog steeds geen signaal. heb vervolgens me provider maar weer gebeld, situatie nogmaals uitgelegd, en na te dreigen mijn abbo gewoon op te zeggen als het niet gaat werken, gaan ze morgenochtend er toch even naar kijken. Ik hoop dat het opgelost, in ieder geval bedankt voor al jullie hulp!

groetjes Bob
Pagina: 1