Toon posts:

[MCE 2005] Media Center Aanschaffen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:

Wil een nieuwe pc gaan kopen en deze ook gaan gebruiken als een media center, dus hierop alle foto’s, alle muziek op gaan zetten. Tevens op deze pc programma’s op kunnen nemen en programma af kunnen spelen. Tevens wil ik via deze pc DVD’s / DIVX/ AVI/ etc etc afspelen op mijn TV. Ik wil het liefst iets op kunnen nemen en dan ook iets kunnen kijken, DVD of DIVX bijvoorbeeld.

Het probleem zit hem er alleen in dat de PC niet bij de TV staat, en aangezien ik geen zin heb om op en neer te lopen zoek ik een oplossing. Het is voor mij onmogelijk om een TV kabel te trekken. Netwerkkabel kan ik evt wel leggen, maar dan zit daar wel een router tussen. Is het mogelijk om een kast extra te kopen die bij de tv neer te zetten en deze via de router laten connecten met mijn pc.

Tevens zou ik graag willen weten welke aansluitingen ik bij mijn tv nodig heb en welke bij mijn computer. Heb momenteel een draadloze router staan, maar weet niet of het mogelijk is om DVD bijv. draadloos te verzenden en of dit wel goed werkt.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en hoe jullie er over denken. Ik heb al een hoop gegoogled maar zie door de bomen het bos niet meer. Graag hulp!

Wat heb ik dus eigenlijk allemaal nodig, wat zijn benodigdheden bij de tv, om MCE te kunnen draaien etc etc en welke aansluitingen moeten waar zitten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:52:
Zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:

Wil een nieuwe pc gaan kopen en deze ook gaan gebruiken als een media center, dus hierop alle foto’s, alle muziek op gaan zetten. Tevens op deze pc programma’s op kunnen nemen en programma af kunnen spelen. Tevens wil ik via deze pc DVD’s / DIVX/ AVI/ etc etc afspelen op mijn TV. Ik wil het liefst iets op kunnen nemen en dan ook iets kunnen kijken, DVD of DIVX bijvoorbeeld.

Het probleem zit hem er alleen in dat de PC niet bij de TV staat, en aangezien ik geen zin heb om op en neer te lopen zoek ik een oplossing. Het is voor mij onmogelijk om een TV kabel te trekken. Netwerkkabel kan ik evt wel leggen, maar dan zit daar wel een router tussen.
Die router zit er niet tussen, die zit alleen tussen alle pc's en je internet. De pc's zijn verbonden met de ingebouwde switch of in geval van draadloos, het ingebouwde accespoint. Dat is verders niks engs en zal dus (mits snel genoeg, maar dat geldt ook voor een directe netwerverbinding) niet voor problemen zorgen.
Is het mogelijk om een kast extra te kopen die bij de tv neer te zetten en deze via de router laten connecten met mijn pc.

Tevens zou ik graag willen weten welke aansluitingen ik bij mijn tv nodig heb en welke bij mijn computer. Heb momenteel een draadloze router staan, maar weet niet of het mogelijk is om DVD bijv. draadloos te verzenden en of dit wel goed werkt.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en hoe jullie er over denken. Ik heb al een hoop gegoogled maar zie door de bomen het bos niet meer. Graag hulp!

Wat heb ik dus eigenlijk allemaal nodig, wat zijn benodigdheden bij de tv, om MCE te kunnen draaien etc etc en welke aansluitingen moeten waar zitten.
Wat je dus wilt gaan kopen is een PC en een 'kastje' bij de TV. De PC en dat 'kastje' wil je enkel via je (draadloze) netwerk op elkaar aansluiten. Zodanig dat je alle media op de PC via dat 'kastje' kan bekijken en ook TV programma's kan opnemen en bekijken.

Bestanden die op de PC staan afspelen op 'kastje' dat dicht bij je TV komt te staan is niet zo'n probleem mits je netwerk daar snel genoeg voor is. Wireless wordt dan ben ik bang zeker voor DVD's toch wel een probleem. 100mbit kabel netwerk kan het in elk geval wel aan volgens mij.

Als je tv wilt opnemen zul je dat echter wel moeten doen op de plek waar je TV-kabel eindigt. Dus als je geen kabel kan trekken naar de PC, dan zal het 'kastje' dus zelf op moeten kunnen nemen. Het is dan misschien wel een optie om de opnames over het netwerk op te slaan op de PC.

Kortom, die nieuwe PC wordt dus niks meer als een fileserver, al het ingewikkelde (afspelen en opnemen) gebeurt door het 'kastje'. Waardoor je eigenlijk een beetje scheve verhouding krijgt, aangezien de PC die je daarvoor nodig hebt helemaal niet zo bijzonder moet zijn, terwijl dat 'kastje' toch behoorlijk krachtig moet zijn, zeker als het meerdere dingen tegelijk moet kunnen. En dat dus terwijl je neem ik aan juist een redelijk krachtige PC wilde kopen, omdat dat ook gewoon de PC wordt waar je PC werk op gaat doen?

Voor wat betreft dat 'kastje'. Dat zou een vlotte pc kunnen zijn, die dan in elk geval een tv-kaart zou moeten hebben. (Met 2 tuners als je tegelijk wilt opnemen en kijken.)
Verder zijn er geloof ik ook wel daadwerkelijk speciale 'kastjes' te koop die een deel of al de functionaliteit die jij wenst leveren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Kijk hier is naar
Ik weet echter niet of dit apparaat ook DivX e.d. kan afspelen en ook kan opnemen en het is geen "PC".

Maar wat je dus zoekt is een soort media center extender. (Zoals je b.v. met een Xbox kan doen d.m.v. Xbox media center)
Kijk is hier in dit topic: [MCE 2005] MediaCenter Extenders*

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hellbringer schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:40:
Kijk hier is naar
Ik weet echter niet of dit apparaat ook DivX e.d. kan afspelen en ook kan opnemen en het is geen "PC".

Maar wat je dus zoekt is een soort media center extender. (Zoals je b.v. met een Xbox kan doen d.m.v. Xbox media center)
Kijk is hier in dit topic: [MCE 2005] MediaCenter Extenders*
Probleem met die apparaten is dus dat het opnemen op de centrale 'server' PC moet gebeuren en dat was juist geen optie, omdat hij geen TV-kabel naar die PC wil/kan trekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Bedoel je zoiets?
http://www.videowinkel.nl...d0cbb3ce4164761ef7e79d3a9

Afbeeldingslocatie: http://www.videowinkel.nl/images/draadloos/gigavideo.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 02:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, maar toch nog even een paar vragen. In principe is het wel mogelijk om een tv kabel bij mijn pc te krijgen, zijn er dan andere mogelijkheden.

Is het mogelijk om film te kijken via het netwerk en muziek te luisteren via het netwerk. Het opnemen en capturen gebeurt dan namelijk wel op de pc.

Hoor graag reactie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:21:
Is het mogelijk om film te kijken via het netwerk en muziek te luisteren via het netwerk. Het opnemen en capturen gebeurt dan namelijk wel op de pc.
Ja, natuurlijk :)
Wat dat betreft is MCE niet anders dan een normale XP versie in een thuisnetwerk.
Hier staat een fileserver met DFS in de garage, terwijl mijn MCE onder de TV in de woonkamer staat.

Als je de dvr-ms bestanden op een andere PC dan je MCE wil bekijken is er een update voor XP beschikbaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1