[VISTA] Mass Storage Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik draai al een aantal builds van Vista en in iedere build loop ik tegen het volgende. In Device Manager staat bij Other Devices een Mass Storage Controller die geen driver heeft.

Nu heb ik al meerdere sites af zitten struinen en daaruit concludeer ik dat dit gaat over de HD Controller.

Ik heb een Asus P5ND2 Sli Deluxe mobo, nForce 4 Intel SLI is dat.

Maar ik krijg nergens die driver gevonden. Ik heb de volgende opties geprobeerd:
nForce 4 SLI Intel XP driver
nForce 570/590 Intel XP driver
nForce Beta 2 driver
nForce RC-1 driver

Geen enkele wordt door Vista als driver voor deze MSC gezien.

Nu is het wel zo, dat ik geen probleem ervan ondervind. Tenminste, dat denk ik. M'n Sata HD draait, m'n DVD-drives werken, en ik loop niet tegen iets aan waarvan ik denk, dat zit niet goed.

Het gaat om de x86 versies van Vista.

Iemand enig idee? Ik heb al wel gelezen dat dit een punt is dat veel wordt besproken op forums, maar er komen geen oplossing uit te voorschijn waar ik iets mee kan.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ackermans1973 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:52:
Ik draai al een aantal builds van Vista en in iedere build loop ik tegen het volgende. In Device Manager staat bij Other Devices een Mass Storage Controller die geen driver heeft.

Nu heb ik al meerdere sites af zitten struinen en daaruit concludeer ik dat dit gaat over de HD Controller.
Het hoeft niet direct een harddisk controller te gaan. In mijn geval ging het om de card-reader in mijn notebook die als "Mass Storage Controller" verscheen voor ik de juiste drivers installeerde.
Maar je bord heeft ook een Silicon Image Sil3132 controller, dus waarschijnlijk zul je die nog moeten installeren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zer0 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:03:
[...]

Het hoeft niet direct een harddisk controller te gaan. In mijn geval ging het om de card-reader in mijn notebook die als "Mass Storage Controller" verscheen voor ik de juiste drivers installeerde.
Maar je bord heeft ook een Silicon Image Sil3132 controller, dus waarschijnlijk zul je die nog moeten installeren.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah... en dat is ie!

DANK U ENORM!