[SIDN] DRS 4 voortgang

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
SIDN is leuk aan het spelen met DRS 4. Momenteel is het meer offline voor onderhoud en om storingen te fixen dan dat het werkzaam is. Ik werk bij een domeinnamen registrar en heb momenteel meerdere aanvragen/verhuizingen lopen bij SIDN aangevraagd via DRS4. Zojuist heb ik gebeld met SIDN en ze konden vertellen dat het wegens onderhoud niet mogelijk was om de status van de aanvragen/verhuizingen op te geven. Dit is hetzelfde als dat ze me vorige week konden vertellen. SIDN verwijst onze klanten naar de website, daar kunnen ze lezen over de technische problemen die ze ondervinden...

Het lijkt mij handiger om een systeem eerst goed te testen voordat je live gaat... Zorg iig voor alternatieven mochten er problemen optreden. Zit nu al 2 weken te wachten op reaktie. Een tijdindicatie geven ze niet, ze beweren dat het misschien wel een maand gaat duren. Tja, klantvriendelijkheid was een van de aandachtspunten :/

Zijn er hier nog meer mensen die problemen hier van ondervinden?

Whoop!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Volgens mij heeft iedereen die in dit vakgebied werkt hier last van, en helaas is er weinig aan te doen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-02 09:13

peace, love & linux

De whois is anders wel bizar snel sinds afgelopen week

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 01:25
avatar schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:40:
De whois is anders wel bizar snel sinds afgelopen week
Dat komt omdat hij niet meer real-time is ;) Aangevraagde domeinen staan nog enige tijd op vrij. En laatst had ik een domein verhuisd en dat kwam doodleuk in de volledige WHOIS als vrij te staan. In de status WHOIS stond het uiteraard wel goed.

Het is in ieder geval een zooitje. Maar goed, ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht ;)

• marccom
Ik vind het erg jammer om aan klanten te moeten vertellen dat ik de status niet weet van de verhuizing of aanvraag van hun domeinnaam. Dat komt erg onprofessioneel over. Ik heb dit telefonisch met SIDN besproken en deze zeiden van ja, lees maar op de website, we hebben technische problemen. Er is wekenlang getest met DRS4 en nu het live gaat gaat het verkeerd. Dat kan toch niet... Onderhoudsvensters midden op de dag, aanvragen allen gecanceld... De whois is ook niet meer wat het geweest is want sinds de update die ze gedaan hebben vertoont deze ook fouten!

Het wordt tijd dat er meer concurrentie komt voor .nl domeinnamen, net als bij .com, .net e.d. Waarom werkt daar wel alles gewoon realtime en kun je de status zien van een verhuizing/aanvraag/overdracht? SIDN is erg laks en is zeer slecht bereikbaar. In de tijd van DRS2 ging alles veel gemakkelijker, DRS4 zag er uit als een vooruitgang, zeker qua gemak en overzicht. Wat mij betreft is het nu al geflopt. Laten we hopen dat de ontwikkelaars met DRS5 eerst eens goed testen en nadenken voordat ze live gaan...

Whoop!

• eborn
marccom schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:55:
Ik vind het erg jammer om aan klanten te moeten vertellen dat ik de status niet weet van de verhuizing of aanvraag van hun domeinnaam. Dat komt erg onprofessioneel over. Ik heb dit telefonisch met SIDN besproken en deze zeiden van ja, lees maar op de website, we hebben technische problemen.
Tja, DRS is gewoon geen systeem waarbij je direct op de updates zit. Ik vind het soms ook lastig dat je niet precies weet wat de status van een aanvraag is. Verder dan 'in behandeling' kom je vaak niet.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

marccom schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:32:
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hier van ondervinden?
Ik heb nog geen deelnemer gehoord die positief was. Nou heb ik ze niet allemaal gesproken maar ik durf ook te zeggen dat het aantal mensen dat positief is op 1 hand te tellen is :P.

• marccom
Jammer dat ook SIDN hier niet van onder de indruk zal zijn. Deelnemer petitie, diverse vergaderingen met deelnemers en directie. Het helpt allemaal niet. De forums op de deelnemer pagina's zijn wel erg leeg, volgens mij wordt dat regelmatig geschoond. Klachten via mail worden niet eens in behandeling genomen. Binnenkort klachtenbrief nr 2 van dit jaar maar is opstellen, alhoewel, komt toch weer een reaktie van nul op.

Whoop!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Wat is het controlerende orgaan van de SIDN?

Verwijderd

Ik vind het SIDN sowieso een trieste partij. Je mag vanaf 1 ipadres maar 10 whois records indienen om "spammers" en andere lullo's tegen te houden. Traagheid in het hele systeem, en andere problemen waar je tegenaan kan lopen. domainactivatie 's-ochtends om 07:00 (ofzo) ipv realtime.

DRS4 is een grote flop, net als wel meer bij de SIDN.
djluc schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:37:
Wat is het controlerende orgaan van de SIDN?
Zie wikipedia.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
AAAAARRRRGGHHHHHH.

Zit de hele verneukte dag al te proberen een domeinnaam te verhuizen. Ik kan kiezen uit 2 foutmeldingen bij die lutsers:
Page Flow Error - No Nesting Page Flow
Nested Page Flow: /flows/login/LoginController.jpf
Returned Action: loginDone

You have returned from a nested page flow, but there is no current page flow on the stack. This can happen in iterative development mode when you have modified files and caused the web application to be redeployed, or when the session expires. Please restart the nesting sequence again
Soms raak ik echter zowaar ingelogd, en word ik verblijd met de volgende melding als ik een domein probeer te verhuizen:
An error has occurred in the (business) functionality subroutine you tried to activate. Please contact the helpdesk.
Uiteraard heb ik dit allemaal ter plekke verzonnen volgens SIDN, dit stuurt support me terug:
Geachte heer <BEDRIJFSNAAM>,

Op dit moment zijn er geen problemen met DRS.

Maar als u aanvragen verstuurd naar hostmaster@domein-registry.nl zullen deze niet verwerkt worden.

De e-mail formulieren dienen verstuurd te worden aan drs@domein-registry.nl en u dient de aanvragen als platte tekst te versturen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
De vorige keer kreeg ik ook zo'n mail terug, op zaterdag, als antwoord op een mail die ik op donderdag 12.30 verstuurd had.
Ze komen echt als een stel amateurs over de laatste tijd. Kom op zeg.. Zij zijn toch wat te belangrijk om zoveel storingen te hebben, kan me niet schelen waarom dit zo is, het moet gewoon werken...

edit:
Vul je DNS gegevens in, komt die dmv javascript in zo'n lijstje te staan. Maar word alleen de hostname meegenomen, niet het IP adres, die kan je dus 2 keer invullen. Kreeg een foutmelding na het op "versturen" klikken.
Ondertussen nog een keer op versturen geklikt (onder het typen van deze edit...)
DRS4-omgeving niet beschikbaar

Tot onze spijt is de DRS4-omgeving op dit moment niet beschikbaar.
Probeert u het later nog eens.

Mocht u vragen hebben dan kunt u deze per email stellen aan: drs4@sidn.nl

[ Voor 14% gewijzigd door thegve op 10-10-2006 14:38 ]

• marccom
thegve schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:20:
AAAAARRRRGGHHHHHH.

Zit de hele verneukte dag al te proberen een domeinnaam te verhuizen. Ik kan kiezen uit 2 foutmeldingen bij die lutsers:

[...]

Soms raak ik echter zowaar ingelogd, en word ik verblijd met de volgende melding als ik een domein probeer te verhuizen:

[...]

Uiteraard heb ik dit allemaal ter plekke verzonnen volgens SIDN, dit stuurt support me terug:

[...]

De vorige keer kreeg ik ook zo'n mail terug, op zaterdag, als antwoord op een mail die ik op donderdag 12.30 verstuurd had.
Ze komen echt als een stel amateurs over de laatste tijd. Kom op zeg.. Zij zijn toch wat te belangrijk om zoveel storingen te hebben, kan me niet schelen waarom dit zo is, het moet gewoon werken...

edit:
Vul je DNS gegevens in, komt die dmv javascript in zo'n lijstje te staan. Maar word alleen de hostname meegenomen, niet het IP adres, die kan je dus 2 keer invullen. Kreeg een foutmelding na het op "versturen" klikken.
Ondertussen nog een keer op versturen geklikt (onder het typen van deze edit...)

[...]
Die foutmelding had ik ook, moest ik doorgeven via hun support adres. Gedaan, gekeken, ja meneer welke browser/OS gebruikt u? "Firefox/SLED" Ow... ja dan ligt het daar aan. Herstart je browser is en leeg de cache. Als dat niet werkt moet je het maar is proberen met Windows |:(

Die mailformulieren komen onbezorgbaar terug ivm een geheugentekort op de server :?

Voor die DNS servers heb ik ook wat vragen gesteld. Het blijkt dat je hostnames/ipadressen moet invullen via je deelnemergegevens. Handig dat ze dat ook in de handleiding vermeldt hebben...

Mgoed; SIDN is klaar voor de toekomst! (stond in hun nieuwsbrief)

Whoop!

• eborn
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:29:
Je mag vanaf 1 ipadres maar 10 whois records indienen om "spammers" en andere lullo's tegen te houden
Ik moest wel lachen toen wij als deelnemer WHOIS vrijstelling aanvroegen. Op de fax had ik neergezet: graag vrijstelling voor het subnet 12.34.56.78/24.

Kreeg ik een telefoontje van de SIDN: "Wat is een subnet? Wilt u voor 12.34.56.78 en 12.34.56.24 vrijstelling?" :P

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Misschien een beetje een kickje, maar vind het wel grappig om te vermelden dat de domeinnaam die ik 2 dageng geleden heb aangevraagd de volgende status heeft, nog steeds:
Code Omschrijving Ingangs datum
INBEHAND In behandeling 10-10-2006 14:46
Wij hebben dus een nieuwe website gemaakt, die is klaar, en normaal is het dan zo dat je een verhuizing aanvraagd ergens in de middag, en dat die de volgende dag er helemaal door is en onze klanten hun nieuwe website kunnen bewonderen....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Op de DNS wijzigingen welke soms iets langer duren wel ja, afijn zo zou het moeten zijn ;)

• IceStorm

IceStorm

thegve schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:28:
Wij hebben dus een nieuwe website gemaakt, die is klaar, en normaal is het dan zo dat je een verhuizing aanvraagd ergens in de middag, en dat die de volgende dag er helemaal door is en onze klanten hun nieuwe website kunnen bewonderen....
Verhuizingen zijn nooit klaar de volgende werkdag, dat is altijd al zo geweest. Neemt niet weg dat verhuizingen op dit moment wel 1 groot zwart gat zijn volgens mij.
Er zijn deelnemers wiens aanvraag gewoon niet meer goed lijkt te komen. Ik ben zelf ook bezig met een verhuizing waar niemand me van kan vertellen hoe lang dat nog gaat duren.
Ach ja, gelukkig was het niet zo'n duur systeem en is het voor de rest ook niet echt belangrij.

• marccom
Verhuizingen aangevraagd voor 9 uur 's morgens waren bijna altijd de dag er op omgezet bij SIDN, qua dns nog niet. Geen idee hoe lang dit nu gaat duren, denk een maand ofzo...

Heb eindelijk reaktie gehad op één van de aanvragen, hoe het met de rest staat weet ik niet want er is weer een ongepland onderhoudsvenster:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Geachte deelnemer,

Vanavond vindt er extra onderhoud plaats aan het
Domeinnaamregistratiesysteem.
In deze eerste productiefase van DRS4 vinden er extra transactieloggings
plaats in het systeem. Deze loggings nemen veel opslagruimte in beslag.
We zijn er niet in geslaagd om de loggings op de gebruikelijke wijze op
te ruimen. We zullen dit daarom geforceerd in een onderhoudsvenster
doen. De start van dit onderhoudsvenster is om 19:00 uur en zal
uiterlijk om 23:00 uur afgerond zijn.

Het is niet mogelijk tijdens dit onderhoud uw aanvragen te verwerken.
Aanvragen per email worden in een wachtrij geplaatst en na dit onderhoud
op volgorde van binnenkomst behandeld. De Whois is wel beschikbaar.We
informeren u over de voortgang via deze website.

In verband met testwerkzaamheden voor een nieuwe oplevering van DRS4,
die morgen zal plaatsvinden, is de deelnemer test omgeving niet
beschikbaar. Vanaf 18:00 uur starten deze testwerkzaamheden en zullen
morgen ook nog plaatsvinden. Na verwachting zal de deelnemer test
omgeving morgen (13-10-2006) om 16:00 uur weer worden vrijgegeven. Via
onze website zullen wij u informeren over de aanpassingen die hebben
plaatsgevonden.

Met vriendelijke groet,
SIDN

En de reaktie van ze op mn aanvraag verhuizing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Geachte relatie,

Voor een aantal .nl-domeinen heeft u een "Aanvraag Verhuizing" ingediend. 
Deze aanvragen zijn vastgelopen in DRS4. Het is niet mogelijk gebleken de
vastgelopen aanvragen alsnog in behandeling te nemen. 
Wij begrijpen dat in sommige gevallen uw klanten en daarmee ook u zelf hierdoor
hinder ondervindt, waarvoor onze excuses.

Zojuist zijn de domeinnamen waarvoor u vóór 2 oktober j.l. een verhuizing heeft
aangevraagd vrijgemaakt in DRS4. 
Een overzicht van deze domeinnamen en ticketnummers treft u onder in deze mail aan. 
U kunt vanaf nu voor deze domeinen een nieuwe "Aanvraag Verhuizing" indienen. 

Vanaf het moment van indienen gaat de 3 dagen wachtperiode opnieuw in. 
U kunt deze periode verkorten door aan de latende deelnemer te vragen meteen in te
stemmen met de verhuizing. 
In geval de latende deelnemer dit correspondeert aan de SIDN (via het betreffende
email form) wordt de verhuizing meteen doorgevoerd.

Van verhuizingsaanvragen die u na 2 oktober heeft gedaan en die ook zijn vastgelopen 
ontvangt u begin volgende week een melding dat de aanvragen opnieuw kunnen worden
gedaan, met een overzicht van de betreffende domeinnamen.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met de Service Unit
of 
onze relatiebeheerder

Hmmmm jaja, we zijn weer professioneel bezig in Arnhem :X
eborn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:27:
[...]

Ik moest wel lachen toen wij als deelnemer WHOIS vrijstelling aanvroegen. Op de fax had ik neergezet: graag vrijstelling voor het subnet 12.34.56.78/24.

Kreeg ik een telefoontje van de SIDN: "Wat is een subnet? Wilt u voor 12.34.56.78 en 12.34.56.24 vrijstelling?" :P
Tja, mensen met kennis van zaken krijg je niet zo snel te spreken bij SIDN. Meestal vraag ik net zo lang door tot dat ik wel iemand krijg die me normaal te woord kan staan... Voor die whois vrijstelling heb ik trouwens ook 10 keer moeten bellen en zijn er zo'n 15 mails verstuurd tot dat ze tot actie over gingen :/

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 12-10-2006 20:47 ]

Whoop!

• marccom
Yes,

Weer een bug gevonden 8)7

Na een overdracht verdwijnt de domeinnaam uit de whois, wordt aangegeven als zijnde wel actief maar vrij ter registratie.

Whoop!

Verwijderd

Het transporteren van een bepaald domein gaat erg "goed". Lang leven DRS4.
code:
1
2
3
4
06-09-2006 11:41   transfer-mailout
04-10-2006 17:08   transfer-init  
04-10-2006 17:09   transfer-requested
13-10-2006 17:18   .... gaap .....

SIDN is een lachertje, ik kan ze bedrijfsmatig niet serieus meer nemen (sjah, sorry hoor, maar dit slaat gewoon alles!).

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
SIDN heeft inderdaad veel problemen de laatste tijd.

Mijn bedrijf is ongeveer een jaar lid als Categorie 1, en ik moet zeggen, de laatste maand heb ik de SIDN al een keer of 6 aan de telefoon gehad. Dit was vroeger misschien 1x per kwartaal.

Ik heb er net ook weer eentje gevonden:
...
Dear registrant,

Re: relocate domain name <naam>.nl 124085xx

A SIDN registrar has requested the relocation of your domainname #domainnaam#. If this request is implemented, your domain name will be moved under the control of the new registrar.

If this relocation does not have your approval, you may register an objection.
To do so, please contact the registrar that presently has responsibility for your domain name.

For further information, please contact the SIDN Service Unit on +31 26 352 5555 or at support @ sidn.nl.
Kind regards,

SIDN
Zelf heb ik ook nog een hangende registratie staan, ook lekker blij mee. Heb er al over gebeld, volgende dag kreeg ik mail dat ik hem opnieuw kon proberen, want hij was gedeblokkeerd, opnieuw registratie ingestuurd (kan dat niet automatisch bij hun?!). Daarna bleef hij weer hangen. Dus opnieuw gebeld... "Ja, dat is een probleem binnen DRS4", daar heb ik veel aan |:( :(

Daarnaast was er nog een ander leuk probleempje, ik heb deze week een verhuizing waartegen geprotesteerd is, natuurlijk volgende dag gelijk papieren gefaxt (het was 23:00 ofzo ;) workalholic++, en niets meer op gehoord. Domeinnaam staat nog steeds waar hij stond |:(

sebsoft.nl

• marccom
Icheb schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:46:
SIDN heeft inderdaad veel problemen de laatste tijd.

Mijn bedrijf is ongeveer een jaar lid als Categorie 1, en ik moet zeggen, de laatste maand heb ik de SIDN al een keer of 6 aan de telefoon gehad. Dit was vroeger misschien 1x per kwartaal.

Ik heb er net ook weer eentje gevonden:

[...]

Zelf heb ik ook nog een hangende registratie staan, ook lekker blij mee. Heb er al over gebeld, volgende dag kreeg ik mail dat ik hem opnieuw kon proberen, want hij was gedeblokkeerd, opnieuw registratie ingestuurd (kan dat niet automatisch bij hun?!). Daarna bleef hij weer hangen. Dus opnieuw gebeld... "Ja, dat is een probleem binnen DRS4", daar heb ik veel aan |:( :(

Daarnaast was er nog een ander leuk probleempje, ik heb deze week een verhuizing waartegen geprotesteerd is, natuurlijk volgende dag gelijk papieren gefaxt (het was 23:00 ofzo ;) workalholic++, en niets meer op gehoord. Domeinnaam staat nog steeds waar hij stond |:(
Net zo lang bellen totdat je reaktie krijgt of de fax is aangekomen. Na dit 4x te hebben gedaan krijg ik binnen een uur reaktie :P

En uiteraard, SIDN is weer in onderhoud vanavond. Vanmiddag maar even snel 4 verhuizingen de deur uit gedaan, SIDN gebeld of alles goed kwam, ja nee meneer dat weet ik zo snel niet, vraag collega wel even. 5 mins later, ja euh meneer, we weten het niet, wacht het maar af, als er problemen zijn moet je maar ff bellen.

Draai DRS 2 maar terug, SIDN is voorlopig de eerste 3000 jaar niet capabel om DRS 4 door te voeren |:(

Whoop!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:05

Cybje

First Post!

Icheb schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:46:
Ik heb dat probleem ook, maar dan met een verhuizing van vorige week al. Ik heb SIDN toen gemailed, die hebben me dit teruggestuurd:
We zijn nu bijna klaar om echt met de verhuisprocedure te beginnen. Er zit een belangrijke bugfix in het beheergedeelte van drs4 die vanavond geïnstalleerd word. Ik verwacht helaas wel dat we tot eind volgende week nodig hebben om alle achterstanden weg te werken. Wij hebben al wel alle binnen gekomen formulieren beoordeeld en degene die hiervan meteen goed zijn bevonden zullen wij als eerste door ons systeem laten verwerken zodra wij het kunnen. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.
Hoe moet ik dit ooit aan mijn klant verkopen, die gewend is dat verhuizingen in hooguit een paar dagen wel rond zijn ...

Wat ruist er door het struikgewas

• eborn
marccom schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:34:
Yes,

Weer een bug gevonden 8)7

Na een overdracht verdwijnt de domeinnaam uit de whois, wordt aangegeven als zijnde wel actief maar vrij ter registratie.
Dat is geen bug, dat is een feature ;) Ik merkte het laatst ook al. Het komt denk ik omdat de volledige WHOIS tegenwoordig een vertraging heeft.

• marccom
En wederom weer een technisch probleem. Alles mbt .nl domeinnamen (whois, is, statusoverzicht) is plat atm.

Goed bezig daar in Arnhem.

Whoop!

• eborn
Het is inderdaad weer een ramp. Ik denk dat een aantal mensen een druk weekend voor de boeg hebben ;)

• IceStorm

IceStorm

Voor de verandering kregen we eens wel de status door... Alleen jammer dat het einde van de storing qua tijd opgeschoven werd :+.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik probeer nu al ongeveer een maand lang enkele domeinnamen te verhuizen en steeds komt de boel terug dat mijn oude provider de boel zou tegenhouden, terwijl ze dat niet doen,....

Begin er echt moe van te worden, stelletje prutsers daar, service is echt 0,0 en eigenlijk gewoon onacceptabel. SIDN ook maar een vreemd orgaan want er is geen alternatief,....

• marccom
Weer een probleem...

Had een opheffing ingediend op 17 oktober. Ik de opheffing bevestigd dmv het mailtje en 3 dagen afwachten. Geen reaktie. Opheffing nog maar een keer bevestigd met de mail. Geen reaktie. Vandaag geprobeerd om de opheffing nog een keer aan te vragen. Ging niet, aanvraag in behandeling. Even gebeld met SIDN, ze namen zowaar op binnen 10 minuten...

Verhaal; ja de opheffing is in behandeling. Hij zou op 20 oktober opgeheven worden maar toen was er een crash van het drs. Daarbij zijn alle nieuwe en lopende aanvragen gestopt. Ze kunnen ze alleen maar handmatig verwijderen. Handig... fijn dat ze me ook even geinformeerd hebben hierover...

Communicatie met SIDN is echt moeilijk de laatste 2 maanden :/

Ze gaan nu mn hangende aanvragen verwijderen en dan mailen dat ik opnieuw de aanvraag in moet dienen. Ben benieuwd...

Whoop!

• IceStorm

IceStorm

Ach, ik lees net op de mailinglist dat het wijzigen van global nameservers niet mogelijk is maar dat je wel per domein een nameserverwijziging kunt indienen... nee das service :P

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
heeft iemand het nut al ingezien van handles?
Ik niet!

• marccom
Yohost! schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:09:
Ik niet!
Ja :P

Bij het toevoegen van het admincontact scheelt het typen...

Alleen is de whois weer eens down :O

Whoop!

• eborn
Yohost! schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:09:
Ik niet!
Nee, nut is 0,0, omdat je buiten DRS niets met die handles kunt doen. Je hebt geen enkele interface om gegevens in te zien en/of te wijzigen.

Maar goed, komt misschien ooit nog....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Nu vraag ik mij af. Als je een nieuw domein registreert met een admin-c en een tech-c die gelijk zijn. Dan krijg je twee verschillende handles voor hetzelfde persoon. Weet iemand een manier om dit te voorkomen?

• IceStorm

IceStorm

Nee, of liever, voor zover ik begrepen heb is elke 'soort' persoon (houder/tech-c/admin-c) per definitie een andere handle.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
Nuttig he handles... ;)

• IceStorm

IceStorm

Ah gelukkig, de WHOIS ligt er weer uit... dat was ook weer te lang geleden (zeker een dag gewerkt :P).

• eborn
Hmm, vreemd... ik heb net een nieuwe domeinnaam aangevraagd en deze is toegewezen. Maar in de WHOIS zie ik staan:

Date registered: 01-04-2003
Record last updated: 02-11-2006

Terwijl het domein dus voor de registratie niet bestond :P

Dit lijkt me toch niet echt correct?

• marccom
eborn schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:42:
Hmm, vreemd... ik heb net een nieuwe domeinnaam aangevraagd en deze is toegewezen. Maar in de WHOIS zie ik staan:

Date registered: 01-04-2003
Record last updated: 02-11-2006

Terwijl het domein dus voor de registratie niet bestond :P

Dit lijkt me toch niet echt correct?
Blijkbaar houden ze de domeinnaam historie nu beter bij. Stel dat de domeinnaam in 2003 al aangevraagd was en in 2005 opgeheven is?

SIDN heeft nog steeds ruzie met opheffingen... Vanochtend maar weer is gemaild waarom het allemaal zo lang moet duren. Krijg vast een mail terug dat er technische storingen zijn.

Whoop!

• IceStorm

IceStorm

Dat is een bekende bug (registratie in het verleden). SIDN heeft geen idee waar het aan ligt laat staan wanneer er een oplossing is.
Het blijft voor de rest een puinhoop, zelfs de facturen van begin oktober zijn de deur nog niet (en als je als bedrijf al geen tijd meer hebt om rekeningen de deur uit te doen :P).

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 03-11-2006 14:49 ]

Verwijderd

Ik heb eind september een verhuizing aangevraagd waartegen bezwaar werd ingediend door mijn oude provider. Sloeg nergens op, aangezien mijn contract is verlopen. Maar goed.
Mijn domeinnaam werkt nu al 1,5 maand niet meer. Ik heb al verscheidene keren gebeld met het SIDN, maar ik krijg telkens hetzelfde antwoord: "sorry, maar het ligt aan ons nieuwe administratiesysteem en we lopen achter met de aanvragen". Hoe irritant is dat??? :(
De laatste keer dat ik belde kreeg ik te horen dat het bezwaar ergens in het systeem was blijven hangen en dat de boel opnieuw in gang gezet moest worden. Grrrr.

Ben benieuwd hoe lang dit allemaal nog gaat duren. Ik vrees dat er niets aan te doen is, maar het levert wel een hoop ergernis op. Zou ik de kosten die ik nu al betaal voor mijn domeinnaam kunnen verhalen op het SIDN? Dat zijn toch al bijna 2 maanden die ik voor niks betaal :|

• IceStorm

IceStorm

Ik wens je veel succes. Het is en blijft een puinhoop. Als ik alle verhalen op de mailinglist lees... niet te geloven.
Ik heb afgelopen week ook een verhuizing, aangevraagd door een klant, terug gekregen (verhuizing meer dan 2 weken geleden ingedient).

"Hoi, de verhuizing die je aanvroeg was prima in orde maar uhm, ja wij hebben een nieuw systeem en dat is klote... Dus uhm, alles wat we niet konden verwerken van de afgelopen weken hebben we gewoon afgekeurd. Maar je mag het wel opnieuw aanvragen hoor".

Juist, en hoe leg ik dat een klant uit? Niet te doen (begrijpelijk vanuit de klant gezien natuurlijk).

[ Voor 13% gewijzigd door IceStorm op 09-11-2006 16:57 ]

Verwijderd

Nou, eindelijk een mailtje gekregen dat de aanvraag voor een verhuizing in behandeling is genomen, krijg ik een paar uur later een mailtje dat mijn bezwaar ontvangen is! Terwijl ik potdomme helemaal geen bezwaar heb gemaakt! Ik weet niet wat die lui allemaal aan het doen zijn daar, maar die hele administratie is een grote t*ringzooi als je het mij vraagt. Dit is nou al de 2e keer dat er onterecht bezwaar wordt gemaakt (door wie mag joost weten) en ik hoop maar dat dat niet betekent dat ik weer 2 maanden moet gaan zitten wachten op een teken van leven.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! :( :( :( :( :( :( :(

• marccom
Yes, we mogen komen bieren op kosten van SIDN :+
Geachte relatie,

Naar aanleiding van de problemen die vele deelnemers hebben ondervonden
met ons nieuwe systeem DRS 4.0, organiseren wij een
deelnemersbijeenkomst. U bent van harte uitgenodigd deze bijeenkomst bij
te wonen op vrijdag 1 december a.s. van 12:00 tot 17:00 uur in het
Meeting Plaza te Maarssen.

Tijdens deze bijeenkomst besteden we uitgebreid aandacht aan uw
ervaringen met het DRS 4.0 evenals de verwachtingen met betrekking tot
een goed werkend registratiesysteem. Daarnaast geven wij graag inzicht
in het ontwikkeltraject en maken met u daarover zo concreet mogelijk
afspraken.

Uw participatie vinden wij in deze onmisbaar: niet alleen voor de
discussie maar ook om onze planningen scherp te houden en onze
communicatie met u te verbeteren.

Mocht u verhinderd zijn op 1 december, kunt u de bijeenkomst ook live
volgen via een webcast. Op deze manier kunt u ook actief participeren en
vragen stellen.

Het programma vindt u op de besloten deelnemersite via
https://deelnemer.sidn.nl U kunt zich daar ook aanmelden. U ontvangt dan
een bevestiging met een routebeschrijving.

Graag tot ziens op 1 december!

Met vriendelijke groet,
Roelof Meijer
Directeur SIDN
Zouden ze iets goed te maken hebben...

Whoop!

• IceStorm

IceStorm

Idd ook gezien in de mailbox maar ik vind het heel erg matig overkomen. Beetje van "goh, ja jammer, we horen jullie allemaal een keer aan dat het idd kut was, dan gooien we er 2 fusten bier en een dienblad bitterballen tegenaan en zijn we van het gezeik af". Het is niet echt de eerste keer dat deelnemers al lang van te voren zaken aangeven, die vervolgens genegeerd worden en waar gewoon niks van geleerd wordt.

Maar ach, laten we nog even goede hoop houden.
Pagina: 1