[Active Directory] import

Pagina: 1
Acties:

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb een stapeltje bestanden uit een NTDS map, en die zou ik op een andere Active Directory server willen zetten. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb geprobeerd de machine in safe mode te booten, maar ook dan worden de bestaande NTDS bestanden gebruikt, en kunnen niet overschreven worden....
Ik heb gezocht naar importeren, maar het lijkt er op dat er alleen vanuit AD geexporteerd kan worden (nuttig?).

Heeft iemand een idee?

ps: ik ben geen windows-man, maar moet nu wel even met windows werken, dus please be gentle...

Copy.com

• sariel
Aah...ik heb wat gevonden :)

Boot win2k3, kopieer edb.chk over andere heen, reboot, win2k3 klaagt dat het niet wil werken, omdat ad stuk is, reboot in safe mode + directory repair, kopieer bestanden over.

Nu hopen dat dit ook daadwerkelijk werkt...

edit: grrmbl.....network password incorrect......

[ Voor 8% gewijzigd door sariel op 09-10-2006 15:15 ]

Copy.com

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Kan je de server niet gewoon in het domein zetten en dan repliceren?

• sariel
Nee, want het domein is elders, en fysiek (of netwerktechnisch) niet bereikbaar.

Copy.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom niet gewoon dcpromo starten met een system state begin?

• sariel
Even opgezocht wat je bedoelt....

Hrm....dus als ik het goed begrijp, zou ik het volgende moeten doen:

- Win2k3 server installeren, zonder AD
- NTDS map er op kopieren
- AD installeren
- met behulp van dcpromo de oude data importeren?

Hrm...ok...ik denk dat dit alles te veel tijd en geld gaat kosten. Ik heb al een flink aantal uren hier op zitten, maar als ik een complete win2k3 server opnieuw moet installeren, is het toch een beetje te veel werk.....

Bedankt voor het advies in ieder geval :)

Copy.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, dat hele NTDS map kopieeeren moet je vergeten, ik weet niet hoe je daar bij komt maar dat zou ik echt niet aan beginnen :P

Je kan als je dcpromo met de /adv switch start een backup file gebruiken om mee te starten als domain controller - zie ook How to use the Install from Media feature to promote Windows Server 2003-based domain controllers

Overigens snap ik sowieso niet wat je allemaal aan het doent bent - één domain dat gescheiden van elkaar gaat opereren is een hele rare setup dus tenzij je het doet om sneller te bootstrappen voor een trage link vermoed ik een beetje dat je helemaal fout bezig bent.

Misschien moet je eens vertellen wat je doel is in plaats van dat je naar een 'oplossings detail' vraagt, je krijgt dan misschien wel interessantere antwoorden :)
Pagina: 1