Toon posts:

[2000] Bestanden zoeken op max. file length?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit dus met het volgende probleem: Ik wil een map met nogal veel files kopiëren via het netwerk maar het probleem is dus dat hij uiteindelijk altijd vastloopt omdat een bestandsnaam te lang is voor te kopiëren.

Nu zou ik dus graag eerst willen zoeken welke files dit zijn natuurlijk. Is er een manier in Windows om dus te filteren op file length? Of weet iemand hier een handig tooltje voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dir /b >a.txt
en dit vervolgens in Excel openen, er een tweede column aan hangen met length() over de eerste kolom en dan sorteren op lengte?

Vertel even welke Windows versie :)

Verwijderd

Topicstarter
Is in windows server 2000, op een NTFS partitie. Mits aanpassing van bovenstaand commando (dir /S) krijg ik idd mooi een lijst met bestanden van alle bestanden (subfolders ook).

Nu denk ik wel dat het probleem met het kopiëren te wijten is aan het volledige pad dat te lang is? Of is het toch alleen de bestandsnaam?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is het de combinatie die niet groter mag zijn dan 254 karakters :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39

Reptile209

- gers -

Als je weet in welke map het ongeveer misgaat, kan je die apart als netwerkdrive mappen. Bijvoorbeeld \\pcnaam\eerste lange map\tweede lange map\derde nog veel langere map\deze wordt dan x:\deze.

Zie ook (als je je netwerk browsed) Tools > Map network drive of de help van net use

Zo scherp als een voetbal!