Toon posts:

[Scanner] CanonScan 3000 scan half, loopt vast enz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb na lange tijd mijn Canon CanoScan 3000 weer eens aangesloten maar heb de nodige problemen ermee.
* Soms geeft het ding een foutmelding dat ie niet is aangesloten of de ontgrendelingsknop niet is ontgrendeld terwijl dit niet het geval is.
* Scannen gebeurd soms niet. Als ik een voorbeeld scan wil loopt soms het programma vast voordat de scanner is begonnen met scannen of hij loopt vast op 86% waarbij de scanlamp ook niet meer teruggaat naar de oorspronkelijke positie voordat ik m een keer aan en uit heb gezet. Bij scans op een resolutie van 1200dpi loopt t ding vast op 46%.

Heel soms lukt t me een goede scan eruit te persen. Ik heb echter ook af en toe last van een scanlijn. Een blok van 3 pixels hoog over de gehele breedte van de scan met 1 pixelhoogte enkel blauw, 1 pixelhoogte enkel rood en 1 pixelhoogte enkel geel. Deze scanlijn zit niet in iedere scan en zit iedere keer op een andere hoogte.

In de tijd dat ik de scanner niet heb gebruikt hebben er wel eens spullen op gelegen. Zou het hier aan kunnen liggen of kan het ook liggen aan onzurgvuldigheid met verplaatsen.

Met andere woorden valt er nog iets aan te doen of is mn scanner overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Op een andere PC kreeg ik t ding wel aan de praat. Heb op mn pc drivers al opnieuw geinstalled enzo maar zonder resultaat.