Hallo medetweakers,
ik ben bezig met het "holey grail" design in css, maar dan met de header, en daaronder nog een header balk (2 headers dus).
Het zit zo. Je hebt een header, vrij duidelijk. Moet allemaal "schermvullend" zonder horizontale scrollbalks, dus de bovenste header is width=100% en een hoogte in px.
Onder de header zit een balkje waar een image moet komen. Dat is een divje met een background-image van die afmetingen.
Daaronder komt een left menu, daarnaast content, en daarnaast een rightmenu.
oke, even op een rij:
Vooronderzoek:
Ik heb met google gezocht op dit soort templates. Allemaal met static width's (ze komen dus los van de background, en dit moet juist schermvullend zijn)
Heb veel met %-en gekloot als width's maar dan nog komt hij niet lekker met resizen e.d.
Heb CSS school tuts door gelopen, op w3c gekeken, maar kan het antwoord gewoon niet vinden. Ik ben er gewoon ZEKER van dat het er staat.
ik ben bezig met het "holey grail" design in css, maar dan met de header, en daaronder nog een header balk (2 headers dus).
Het zit zo. Je hebt een header, vrij duidelijk. Moet allemaal "schermvullend" zonder horizontale scrollbalks, dus de bovenste header is width=100% en een hoogte in px.
Onder de header zit een balkje waar een image moet komen. Dat is een divje met een background-image van die afmetingen.
Daaronder komt een left menu, daarnaast content, en daarnaast een rightmenu.
oke, even op een rij:
- left menu heeft een static width: 125px en moet gewoon netjes schermvullend naar beneden lopen
- right menu heeft een static width: 200px en moet ook gewoon netjes naar beneden lopen
- Content heeft GEEN static width, die moet gewoon "groter" worden als het browserscherm groter/kleiner word. Dit is dus al een problem
- Geen horizontale scrollbars
- Bij browser resize: Alleen content in hoogte+breedte en de 2 menu's alleen in hoogte resizen.
- Alleen als noodzakelijk verticale scrollbars. Alleen als noodzakelijk!
Vooronderzoek:
Ik heb met google gezocht op dit soort templates. Allemaal met static width's (ze komen dus los van de background, en dit moet juist schermvullend zijn)
Heb veel met %-en gekloot als width's maar dan nog komt hij niet lekker met resizen e.d.
Heb CSS school tuts door gelopen, op w3c gekeken, maar kan het antwoord gewoon niet vinden. Ik ben er gewoon ZEKER van dat het er staat.
[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 09-10-2006 11:43 ]