Welke PCI soundcard heeft wavetable connector?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Ik zoek een goede pci geluidskaart met een wavetable connector zodat ik mijn Yamaha DB50-XG kaart erop kan prikken. Ik heb de Storm Platinum eventjes gehad en weer geretourneerd, want die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat op mijn systeempje (Abit KA7 + Athlon 750). Ik ben nu in het bezit van een SB Live Player en kan dus nu heleaas niet over XG midi geluiden beschikken. Er is een pci geluidskaart op de mark a ± 150 gulden met een xg chip onboard, maar dat werkt niet echt lekker (vriend van me heeft hem).
Dus, met andere woorden, weet iemand een andere pci kaart met een wavetable connector?
Alvast bedankt...

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

sorry, niet zo veel tijd. ff 2 links dan voor je.

www.harmonycentral.com
www.synthzone.com

(edited 30-06-2000).]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Eigenlijk heeft elke PCI-geluidskaart die ik ken wel 'n zo'n connector. Maar ik ben meer iemand die z'n soundcards uitzoekt op drivers en niet op merk.
Ik heb 'n 4-tientjes PCI-soundcard gehad daar zat er ook een op, klonk perfect trouwens.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Tony Vroon, zou graag wat merken, types enzo van je horen.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Crusader

Arc Nature

Hey Forcy
Ik heb die XG PCI kaart voor je te koop ;)
Zoveel problemen had ik daar niet mee hoor, alleen dat die kaart een verschrikkelijke signaal-ruis verhouding heeft. Maar het geluid klonk perfect, 10x beter dan die SB Live midi.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

- TerraTec XLerate Pro (heb ik zelf)
(eigenlijk alle TerraTec kaarten)
- Xitel Storm Platinum
- Diamond MX300
- vele kloontjes.

Maar Creative-kaarten (vanaf de PCI-series) hebben GEEN WaveBlaster-connector meer, voor mij genoef reden om nooit meer Creative te kopen :(

Ik had dit probleem ook (heb namelijk ook de DB50XG). Werkt prima op die TerraTec.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
In de electuur van een hele tijd geleden stond een convertor om een DB 50 XG daugtherboard stand alone te maken... misschien is dat wel handig :)?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik weet alleen de chipset:

ESS Solo-1 PCI

De geluidskaart zelf was merkloos.

Ik heb nu een of ander ISA-Packard Bell ding (met Aztech 2023-chipset) daar zit ook al zo'n connector op. Het lijkt wel of dat ding alleen op de duurdere ontbreekt.
Op de mijne zitten ze namelijk altijd, en ik koop geen dure geluidskaarten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1