Toon posts:

Server help!

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren windows server 2003 geinstaleerd op een oude server (p3 500mhz 256mb sdram 2x 8.6 gb Quantum atlas IV SCSI )

Ik heb echter een probleempje, Ik heb een domein enzo aangemaakt, maar op mijn andere pc, kan ik niet op dat domein :s hij zegt dat de domeincontroller niet gevonden kan worden :s .. Ik heb gelezen dat het iets te maken heeft me je IP adres ofzo? Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welkom op GoT,

'Ik heb een domein enzo aangemaakt' is wel bar weinig informatie om mee te werken. Heb je ook de de werkstations toegevoegd? users toegevoegd? rechten goed gezet, etc..etc..

Een server installeren is even iets anders dan XP met klik klik klik, klaar.

Ey!! Macarena \o/

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

koop het boek windows server 2003 voor dummy's

Coding 4 Fun!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 16:03
Zit je uberhaupt wel in hetzelfde netwerk? om hier zeker van te zijn, moet je de DHCP server installeren op je 2003 server, en zorgen dat je een IP adres krijgt hiervan.
Let op dat je dan wel je huidige DHCP server uitzet

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 00:35
Heb afgelopen week ook een domein naar m'n thuisserver gekoppeld (meer om te testen though).

Software
  1. OS: Windows Vista RC2
  2. Webserver: Uiteraard IIS7 (internet information service).
  3. Ftpserver: Zit ook standaard in Vista.
  4. DNS: Simple DNS Plus ( zit geen standaard DNS server in Vista)
Gedaan
  1. Domein geregistreerd
  2. DNS nameservers aangemaakt en naar mijn thuis IP laten wijzen (ns1.domein.com / ns2.domein.com)
  3. Domein nameserver aanpassen en laten verwijzen naar ns1.domein.com & [i]ns2.domein.com
  4. Domein aan DNS server toevoegen A record en Cname
  5. Eventueel subdomeinen toevoegen aan zowel DNS en IIS
Maar, wat is jouw vraag eigenlijk? Dit is in ieder geval het stappenplan wat ik heb doorlopen. Ik neem aan dat het je niet lukt om een domein te koppelen aan je thuis server. Dan heb je hier (misschien) wel wat aan. Zo niet, stel dan een wat specifiekere vraag en lever meer informatie

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@Gideon82: Dit is niet wat de TS bedoelt :+

@TS: je moet ervoor zorgen dat de domain controller als DNS server aanwezig is bij de client. De DNS server van je domain bevat nl. SRV records om de AD te bereiken. Deze heeft de client nodig.

Als je DHCP gebruikt, moet je op de server het IP adres van de domain controller even toevoegen aan je scope (bij DNS servers). Bij statische IP's kan je het IP adres van de domain controller gewoon bij de DNS settings van je netwerkkaart toevoegen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi Timmeke. Welkom op GoT

We verwachten hier een stukje basiskennis van de gebruikers en tja, dit is wel erg basic netwerkkennis.

Je zal met je PC in hetzelfde fysieke en logische netwerk moeten zitten.
Dus de kabeltjes moeten op één switch/hub moeten zitten. En beide PC's moeten een IP adres hebben uit hetzelfde subnet

Bijvoorbeeld:
[server]
IP 192.168.1.10
MASK 255.255.255.0
DNS 192.168.1.10

[client]
IP 192.168.1.15
MASK 255.255.255.0
DNS 192.168.1.10

Een beetje meer inzet en creatief zoeken op google/de search gaat het wel goed komen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.