Toon posts:

Outlook PST file om renote File Server

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
We hebben een file server die op een remote locatie staat en deze wordt gebruikt voor het opslaan van Outlook PST files. De vraag is indien je in Outlook zulke PST file opent haalt die dan heel de PST file over het netwerk en maakt hij een kopie/cache op je lokale PC of gaat hij enkel de gewenste email retrieven over het netwerk.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Een losse .pst zal in zijn geheel over de lijn gegooid gaan worden als je deze wilt openen. Dat kan dus wel even duren als het een grote is :O

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Outlook 2003 heeft hiervoor een prima werkende caching functie.
Het ophalen en synchroniseren kan hiermee op de achtergrond terwijl je werkt.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46

DJ

Erhm . . . ik kan mij vergissen, maar als je bedoelt dat de PST op een File Server staat en vandaaruit benaderd wordt door Outlook dan haalt hij niet eerst de hele PST over. Hij haalt alleen dat stukje over wat je zoekt (de mail die je zoekt, of wat dan ook). Outlook benaderd de PST alsof hij op een lokale disk staat.

Volgens mij kan Outlook niet in caching modus draaien vanaf een PST. Wel vanaf Exchange.

Als ik het fout heb hoor ik het graag . .. ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let er ook even op dat het niet door MS gesupport wordt om .PST en .OST bestanden om een netwerkshare te plaatsen (in verband met corrupt raken hiervan). Ik kan even het KB-artikel niet vinden, maar als je even goed zoekt moet je hem wel kunnen vinden

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Je bedoelt deze: Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

En inderdaad, niet doen, veel te link.
Ik ben daar de "hard way" achtergekomen...

Verwijderd

Een pst op remote location, zou ik niet doen.
Onder Exchange draait Outlook vanaf een remote location probleemloos!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een PST word wel degelij kover de lijn geplempt, OK niet de volle 100 Mb (bij wijze van) maar zo 'netjes' als een Word document zoals DJ verteld is het ook niet.
PST's zijn eigenlijk heel vies, maarja we moeten het er maar mee :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1