Toon posts:

LAN verbinding geweigerd - WIFI werkt wel?!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde situatie: ik kan wel via wifi internetten, maar niet via mijn standaard LAN.

Ik werk met de volgende zaken:
- Linksys WAG54G
- Vaste pc
- Laptop

Zoals gezegd, de wireless verbinding werkt gewoon, hiermee kan ik stabiel internetten. Dit doe ik vanaf mijn vaste pc, maar normaal gesproken gebruik ik voor deze pc mijn LAN verbinding. Ik krijg echter de mededeling: 'A network cable is unplugged' (vervolgens flikkert de verbinding van connected naar unplugged). Ik heb natuurlijk gecontroleerd, maar nee, de netwerk kabel zit er goed in. Bovendien geeft mijn laptop exact dezelfde melding (deze heeft geen wifi).

Op de laptop heb ik vervolgens een ipconfig /renew gedaan, waarop de volgende foutmelding volgde:
LAN-verbinding < toegang geweigerd

Mijn voorlopige conclusie:
- Wireless werkt
- ADSL werkt (ik kan wireless naar tweakers.net ;)
- LAN verbinding met mijn Linksys wordt geweigerd

Probleem zal hem wellicht liggen in een stukje configuratie van de Linksys. Nu nog zorgen dat die stopt met weigeren van mijn LAN connectie... Geen idee hoe/waar ik dat kan doen...

Kan iemand mij aangeven of mijn diagnose (so far) correct is en (nog mooier) aangeven hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Thanks!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 22:04
Zijn de kabels goed?

Zijn er bijzondere instellingen in de router over de LAN-poorten?
zoals MAC-control, blokkade

Ik zie dat je voor het eerst hier bent.... Heb je wel eerst Google/Got search gebruikt, want dat staat in de voorwaarden van Tweakers.net

[ Voor 37% gewijzigd door Silver7 op 09-10-2006 10:07 ]

• son-goku
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05-2023

son-goku

Life in a vacuum sucks.

Ik heb dit zelfde probleem ook al eens gehad (met een Dlink en USR router) en het probleem was telkens een verkeerd gepatchte utp kabel :+
Kan het zijn dat dit hier ook het probleem is?

silver7 was me voor

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer je Linksys eens te resetten naar fabrieksinstellingen, misschien iets in een instelling mis gegaan. Nadeel is natuurlijk dat je daarna wel alles opnieuw in moet gaan stellen, maar dan kun je in ieder geval een instellingsprobleem uitsluiten.
Dan nog even met een andere kabel testen, het kan natuurlijk zijn dat je kabel gewoon gaar is.

Mocht hij de problemen blijven geven, teruggaan naar de winkel met je WAG, dan is waarschijnlijk je LAN-gedeelte een beetje gaar.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het lijkt op een probleempje met de ingebouwde switch, je netwerkkabel of je netwerkkaart.

Switch of kabel lijkt me het meest logisch, dat je overspraak hebt omdat de kabel verkeerd is.
heb je het altijd al met dat ding of sinds kort?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: dank voor de SUPER-snelle reactie, nog sneller dan de update van de rss tracker die ik erop had gezet! ;-)

1. Ja, google & tweakers forum doorzocht
Ik vond wel relevante topics, maar nooit het antwoord.. Wel stukken over een mogelijk conflict tussen 2 ip adres uitdelende eenheden, maar dat lijkt me niet het geval..

2. kabels
Voor alle zekerheid inderdaad nog even een andere netwerk kabel erbij gepakt, maar dat heeft niet mogen baten.Lijkt me ook stug dat het ineens voor 2 kabels tegelijk misgaat, maar je hebt gelijk, alles uitsluiten, ook de basics...

3. Bijzondere instellingen in de router over de LAN-poorten
Waar vind ik dat? Heb natuurlijk wel mijn linksys setup page bekeken, maar kom daar geen mac instellingen e.d. tegen. Kan me wel voorstellen dat op de een of andere manier in de router de LAN verbindingen momenteel geweigerd/geblokt worden.

4. Overigens heb ik in de router admin pages gezien dat de DDNS staat ingesteld en Authorization Fails aangeeft. Ik heb dit nooit eerder gezien, maar vraag me af of ik dit wel nodig heb...

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 22:04
ik heb ff naar dat produkt gekeken:
Ik weet niet of ik de goede heb.

Heb je deze?

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Als dat zo is, heb je geen ingebouwde switch in je product, want het is een Acces Point (toeganspunt). Vandaar dat je geen fysieke verbinding hebt.

Zo nee, kun je de link naar Linksys product dan posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Silver7 op 09-10-2006 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
O ja, en probleem is pas sinds kort, maar je raad het al... ik kan me echt niet herinneren wat er veranderd zou zijn.. feit is wel dat zowel mijn laptop als mijn vaste pc dezelfde foutmelding geven:
"a network cable is unplugged"
"een van de netwerk kabels in niet aangesloten"

Deze popup (vanuit de systray) komt om de 2-3 seconden..

Ik geloof dus dat de pc's proberen om aan te loggen op het netwerk, maar steeds geweigerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de WAG54G (dus inclusief gateway), maar kan de product pagina niet vinden.
Wel de downloads: http://www-nl.linksys.com...&sp_prodsku=1148435490020

Weet alleen niet of ik versie 1.0, 1.2 of 2.0 heb..

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:58

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ ga eens naar je router en klik helemaal rechts op status. Welke software version + datum staat daar?

Verwijderd

Topicstarter
Firmware Version: 1.01.6

Verwijderd

Topicstarter
Geloof het of niet...

De oude en iets verder doorgevoerde Bill Gates truc:
- beide pc's afgesloten
- de linksys uitgezet
- de linksys na 5 min weer aangezet
- gewacht tot alle seinen op de linksys op groen stonden
- de vaste pc aangezet
- ge-internet (succes)
- wireless verbinding uitgezet
- ge-internet (succes, blijkbaar via lan)
- vaste pc uitgezet
- laptop aangezet
- kon meteen aan de slag

Blijft over.. met laptop & vaste pc tegelijkertijd aan de slag & surfen.. Moet kunnen, kon voorheen ook.. Had overigens al een paar keer eerder de linksys herstart, maar blijkbaar met minder geduld oid.. Het werkt iig weer!

Dank aan Silver7, Son-Goku, BredeP, AntiXP en Lt Marx voor de moeite!! _/-\o_
Ook al leverde dit nog niet direct het gewenste resultaat op, jullie moeite is much appreciated!

Gr,
Pagina: 1