Toon posts:

TV schiet op zwart-wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kaart GE Force FX 5600XT

Probleem:
Na klonen is de TV-output zwart-wit, voorheen geen probleem (altijd kleur geweest!).
Vreemd is dat na opnieuw opstarten de TV in eerste instantie wel kleur geeft (op de TV is het Windows XP Home Edition logo in kleur), maar als er wordt geschakeld naar het bureaublad, is het ineens zwart-wit? Alles al geprobeerd: resolutie lager gezet, kleurdiepte van 32 naar 16-bits, kleurverzadiging op "Alle" gezet: niet helpt. Hebben jullie een idee?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 20:34

YellowCube

Wait...what?

hoe zijn de overige instellingen?
Staan de zaken op PAL? (NTSC/Secam zouden een zwart wit beeld kunnen geven).

Ben je wellicht een andere kabel gaan gebruiken (s-vhs s-video bijv.)

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 09-10-2006 09:34 . Reden: maandagmorgen. ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00FA000000082023.jpg

Deze twee instellingen goed staan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

YellowCube schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:04:
hoe zijn de overige instellingen?
Staan de zaken op PAL? (NTSC/Secam zouden een zwart wit beeld kunnen geven).

Ben je wellicht een andere kabel gaan gebruiken (s-vhs bijv.)
S-VHS is een videobandstandaard, dus ik zou afraden het als kabel te gebruiken 8)7

Allicht bedoel je S-Video :o

Maar idd, dit klinkt verdacht alsof een van de twee apparaten S-Video gebruikt en de ander composite. Stel beide op hetzelfde in, dan gaat het werken :z

Oslik blyat! Oslik!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 20:34

YellowCube

Wait...what?

offtopic:
kom op, 't is maandagochtend en het koffiezetapparaat is kapot. S-video idd.
:X

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Bij TV zie ik alleen maar staan: "Terugkeren naar standaard hardware instelling" of iets dergelijks... O ja, nog vergeten te melden: er zit een converter-kabeltje tussen (PC = S-video, converterkabeltje zet om naar Composite; in de TV gaat-ie in de Composite-aansluiting op de SCART-kabel). Kan dit kabeltje (spontaan) defect raken? ;(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:48:
Bij TV zie ik alleen maar staan: "Terugkeren naar standaard hardware instelling" of iets dergelijks... O ja, nog vergeten te melden: er zit een converter-kabeltje tussen (PC = S-video, converterkabeltje zet om naar Composite; in de TV gaat-ie in de Composite-aansluiting op de SCART-kabel). Kan dit kabeltje (spontaan) defect raken? ;(
Kan, maar lijkt me in dat geval veel eerder dat je PC nu gewoon S-Video aan het uitzenden is waarvan alleen de luminance (zwart-wit deel) op de composite ingang van TV terecht komt - dat is namelijk geen converter-kabel maar een simpele verloop die een van de signal pins van de S-Video out en ground van je VGA naar een RCA-stekker leidt.

Gewoon op PC Composite (RCA) kiezen in TV-Out opties lost dit op :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar wat ik vreemd vind is dus dat bij het opstarten er WEL kleur is ... dat betekent toch dat er met de kabels/instellingen blijkbaar niks mis is (zeg ik als leek)?
Pas bij het tonen van het bureaublad schiet de TV op zwartwit ... :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:30:
Ok, maar wat ik vreemd vind is dus dat bij het opstarten er WEL kleur is ... dat betekent toch dat er met de kabels/instellingen blijkbaar niks mis is (zeg ik als leek)?
Pas bij het tonen van het bureaublad schiet de TV op zwartwit ... :?
BIj het opstarten gebruikt de Windows iig erg minimale standaard drivers & instellingen. Geen idee wat het met TV-out doet, maar ik zou Composite als standaard verwachten. Op desktop schakelt Windows naar volle instellingen. Als daar S-Video ingesteld staat krijg je exact wat je hier ziet.

Kijk nou toch gewoon eens een keer naar die instellingen ipv steeds te roepen dat er niets veranderd kan zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Ik ken het probleem met nieuwere drivers. Ik zelf heb eigenlijk wel het vermoeden dat de lat hoger gelegd is een keer voor de kabel kwaliteit door sneller naar zwart-wit over te gaan. Hoe lang is je kabel eigenlijk? Bij doet het probleem alleen voor bij een kabel van 10 meter die kan die soms wel hebben en soms niet.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Was idd een instelling, maar dan moet je wel precies weten waar die staat! Voor een leek is het nl. lastig zoeken. Maar goed, gisteren toch gevonden. Eerst bij de twee getoonde monitoren (1=TV, 2=pc-monitor), nr. 1 aanklikken, de nVidia-tab aanklikken en dan zie je op een gegeven moment inderdaad TV-out optie staan. Daar het juiste formaat aanklikken (zie plaatje boven: PAL-B) en ... bingo. Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1