Toon posts:

zoemtoon in auto na inbouw versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb na de aansluiting van een versterker in mn auto, een zoemtoon in mn auto die harder word naarmate ik gas geef. Ik weet dat dit komt doordat de aansluitingsdraden te dicht bij de speakerdraden ligt. nu is mijn vraag welke draad veroorzaakt dit probleem? is dat de plus? is er een andere oplossing voor dan deze draad te verleggen? aangezien de bedrading er al lag en ik geen zin heb de boel open te breken.
mvg
jasper

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Hoe heb je de versterker precies aangesloten, en dan vooral de massa ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 22:38

lier

MikroTik nerd

Lees eens onderstaande topic door (of had je die zelf al gevoden ???):

linkje

Eerst het probleem, dan de oplossing

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Als je het op onderstaande manier aansluit, dan moet het wel goed gaan.

Ik sluit bijna ieder weekeinde wel een versterker aan voor een vriend of kennis. Op deze manier heb ik er (bijna) nooit meer last van.

De regel is om de spanningskabels aan de ene kant en de Tulp kabels aan de andere kant van de auto te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://woonkamer.bras26.net/plaatjes/versterker-in-auto.png

De kabels die eventueel terug naar de voorspeakers lopen moeten dus OOK aan de rechterzijde gelegd worden. Als je de kabels niet wil verleggen dan kan je een Ground Loop isolator kopen bij de Mediamarkt. Deze filtert de dynamoruis uit je tulpkabels.

[ Voor 24% gewijzigd door jhu op 09-10-2006 23:03 . Reden: toevoeging ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Verwijderd

En die 12 volt voeding naar de versterker toe zeker je af.. En naar de radio toe is ook wel zo netjes..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:14:
En die 12 volt voeding naar de versterker toe zeker je af.. En naar de radio toe is ook wel zo netjes..
Dat maakt alleen geen hol uit voor die zoemtoon...

Inderdaad zo dichtbij mogelijk met een fatsoenlijke kabel een massa verbinding maken... En als dat niet mocht helpen zou je een massa-filter kunnen proberen...
Pagina: 1