Toon posts:

css layout werkt niet naar behoren in IE, wel in FF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

ondanks dat ik me toch al enigszins heb ingelezen in het hele css-gebeuren en de tweakerssite heb afgestruind naar allerlei tips, zit ik toch met een aantal problemen.
Ik heb een simpel ontwerp dat prima werkt in Firefox maar helaas dus weer niet in IE
het is te vinden op: http://www.raketje.com/tweakers/

Ik heb oa de volgende code gebruikt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#homecontent p {
    border-bottom:solid 1px #000000; 

}
#homecontent ul.opsomming { 
    padding-top:10px;
    padding-bottom:10px;
    list-style-position: inside;
border-bottom:solid 1px #000000;
}

(totale css staat in de index-file zelf)

Wat ik wil is de layout zoals die wordt getoond in FireFox, dus de onderste rand van een paragraaf of opsomming met een lijn van 1 pixel.
Hardstikke mooi maar in IE wordt die lijn niet getoond als de paragraaf meer dan 1 regel bevat.

Ik zie niet waardoor het komt.. kan iemand me tips geven waar ik het moet zoeken?

Daarnaast vroeg ik me af of het gebruik van de <div id=clear> zoals ik heb toegepast de correcte manier is? Het werkt wel maar ja, ik heb wel eens vaker wat gepost wat werkte maar wat toch echt incorrecte code was. Ik vraag me zowiezo af of de code zoals ik die heb de juiste toepassing van css is of dat ik toch nog wat kan optimaliseren.

Als iemand tips heeft.. thanks d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:46 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb een tip:
Waar hoort mijn topic?

>> WEB

;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ah shit.. foutje.. verkeerde linkje geklikt..sorry.. t is eigenlijk al te laat he.. :z

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:50 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

hasLayout issue, geef je paragraphs maar eens een expliciete width (100% bijvoorbeeld) of height.
Overigens zou ik of een HTML DTD gebruiken (conform wat je als mimetype stuurt) of in ieder geval je CSS niet in een comment zetten ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
hi crisp,
doctype is aangepast... misschien moet ik me daar ook maar eens op gaan inlezen. :)

ik heb mijn paragraphs nu een width meegegeven en idd.. dat werkt.. thanks!
width:100% werkt echter niet (dan toont IE gewoon helemaal geen correcte pagina meer, hetzelfde als ik de width te groot zet) zie http://www.raketje.com/tweakers/index2.html

Betekent dit dat ik geen flexibel middenkader in mijn webpagina kan maken dat gebruik maakt van paragraphs?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

een height: 1% of zoom: 1 (enkel voor IE) wil ook wel eens werken.
IE blijft gewoon een zorgenkindje wat CSS-design betreft (IE7 is niet veel beter helaas).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Als ik height op 1% zet, knalt IE de tekst dan niet buiten de paragraph?
Of was dat dan juist weer FF die zich daar netjes aan houdt? 8)7
Dan heeft de streep onder de paragraph geen zin... toch?

een Unordered List in een paragraph lever me ook al problemen op... lijkt erop alsof de UL gewoon onder de paragraph geplaatst wordt.. is dus blijkbaar ook niet mogelijk? (Tenminste.. ik had al wat gegoogled en zag dit probleem al vaker voorkomen)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik zeg toch ook enkel voor IE? conditional comments is dan meestal the way to go ;)
Een UL mag ook niet in een P, dus dat is simpel :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
duuh.. verkeerd gelezen

thanks voor de tips crips!
Pagina: 1