Amiga 1200 geeft geen beeld/signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
Ik heb vanmiddag van mijn neef een A1200 (met 500 mb 2,5 inch HD) gekocht (ja weer eentje) en toen ik bij hem was deed de A1200 het nog prima, het gaf gewoon normaal beeld. Paars beeld met diskettesymbooltje.

Nu heb ik em meegenomen naar huis, maar welke aansluiting ik ook gebruik ik krijg geen beeld.
Ik heb een aparte RGB/stereo TULP -> Scart kabel die ik altijd bij mijn Amiga 500 gebruikte. Die werkt niet, de AV op de TV is verstoord, maar geen beeld. Ook via de Composite en de TV modulator krijg ik geen beeld.

Ik heb em op 2 tv's geprobeerd, maar zonder resultaat.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Amiga open heb gehad en het toetsenbord er uit heb gehad. Ik heb alle toetsen er af gehaald en 3 uur laten weken in een CIF/Allesreinigier/Glassex combinatie. Maar dit staat gewoon los van het beeldsignaal.

Iemand een idee?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 14:48
Ik neem aan dat je naast standaard AV ook al ff heb gezocht (dus ff de frequenties langsgelopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ja, via de coax, al gedaan, de tv blijft dan over de frequenties circuleren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-10 13:37
Hij doet het, jij maakt hem open, hij doet het niet meer.
Tja.. :|

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
sarcast schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:22:
Hij doet het, jij maakt hem open, hij doet het niet meer.
Tja.. :|
Doe ik ook zo vaak met de pc, dat zal het toch niet zijn..

Hmm hoe groot is de kans dat statische elektriciteit de RGB poort heeft gesloopt? :?

Want de A1200 geeft op geen enkele videopoort een signaal.
;(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
heb je 'em eerst in bad gedaan en toen pas thuis getest, of eerst thuis getest en toen in bad gedaan?

anders is ie best wel dood gegaan van het badje (niet goed droog... hoeft maar vrij weinig vocht te zijn op sommige componenten)

voorderest doe ik alle pc apparatuur etc gewoon ook in een sopje idd... dagje laten drogen en voila :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
teh_twisted schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:31:
heb je 'em eerst in bad gedaan en toen pas thuis getest, of eerst thuis getest en toen in bad gedaan?

anders is ie best wel dood gegaan van het badje (niet goed droog... hoeft maar vrij weinig vocht te zijn op sommige componenten)

voorderest doe ik alle pc apparatuur etc gewoon ook in een sopje idd... dagje laten drogen en voila :)
We hadden em nog getest bij mijn neef en daar werkte ie prima. En ik heb alleen maar de losse toetsen in een sopje gedaan, niet het hele toetsenbord. Dat toetsenbord van de Amiga ligt op een ijzeren frame waaronder het mainbord zit. Statische elektriciteit lijkt me daarom zo vreemd, juist om dat die ijzeren frame er om heen zit. De Amiga zelf heb ik wel in de buurt van het sopje laten staan, op ongeveer een meter afstand, maar dat is nooit in te nimmer nat geworden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Gele Tulp aansluiting op je amiga is een composite uit aansluiting (=Geen antenne signaal)
dus die zou moeten werken met een tulp naar tulp kabel naar Composite/Scart converter dan op AV van je TV.
Is de keyboard lintkabel nog goed aangesloten (die heeft niet veel nodig om los te komen) ,
die word wel vastgehouden door vergrendeling aan het mainboard kan los komen,
indien wel dan eerst het vergrendel stukje losmaken lintkabel voorzichtig in duwen (slechts 3mm dacht ik) daarna vergrendelstukje terug plaatsen.

Zit je voedingskabel wel diep genoeg in de amiga (kan zijn dat er een van de spanningen ontbreekt)
gebruikt desnoods de voeding van ja A500 (Meestal iets krachtigere voeding) die geeft dezelfde voedingspanningen.
en als er een geheugenuitbreiding of Turbokaart in zit verwijder die even en probeer dan nog eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miscchien heb je hier iets aan:

De Amiga heeft volgende bootprocedure en foutmeldingen:

quote:
The Amiga is following this sequence (http://www.amicue.org/TechStuff/amigaboot.html):

1. Clear all chips of old data
2. Disable DMA and interrupts during the test.
3. Clear the screen.
4. Check the hardware ....checks to see if 68000 is functioning.
5. Change screen color.
6. Do a checksum test on all ROMS.
7. Change screen color.
8. Beginning of system startup.
9. Check RAM at $C0000,and move SYSBASE there
10. Test All CHIP RAM.
11. Change screen color.
12. Check that software is coming in ok.
13. Change screen color.
14. Setup CHIP RAM to receive data.
15. Link the libraries
16. Check for additional memory and link it
17. Turn the DMA and interrupts back on.
18. Start a default task.
19. Check for 68010,68020, and or 68881.
20. Check to see if thee is an exception ...processor error
21. If so do a system reset.

Aangezien je uberhaupt geen beeld krijgt, lijkt het erop dat je processor dus problemen geeft. Zitten alle chips nog wel goed in de voetjes gedrukt. Bij transport willen deze nog wel eens loskomen, en oxidatie op de contacten kan ook een probleem zijn bij zo''n oud bakkie. ;)

Ten tweede; heb je je keyboard zelf ook in een soppie zeep gedaan? Hier zit toch ook een karaktergeneratorchip op?! Of heb ik het mis. Anyhow, water en stroom dat gaat niet goed samen....
Pagina: 1