Toon posts:

Vastlopers Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC loopt af en toe vast als ik surf maar het meest bij als ik streaming video aan het bekijken ben. Dit gebeurd op onregelmatige tijdstippen. Ik kan niets anders dan mijn PC handmatig uitzetten en weer opnieuw opstarten. Als ik een film download gaat het wel goed maar als ik kijk terwijl het nog aan het downloaden is loopt mijn PC vast soms.
Het gekke is dat ik wel gewoon filmpjes kan downloaden en bekijken maar zodra het streaming video of audio is kan het wel eens voorkomen dat de boel bevriest.
Wat ik tot nu toe gedaan heb om het probleem te verhelpen:

-gechecked of ik de meest recente software voor mijn videocard heb, dat blijkt dus zo te zijn want dit is de laatste versie:WXP_R128_6_13_3279.exe
Windows XP Display Driver for ATI RAGE 128 / RAGE128 PRO
-CCleaner gebruikt, vastlopers blijven terugkomen
-regcleaner idem
-gekeken in de log bestanden van Windows wat voor melding ik krijg terwijl er een vastloper is maar kom er niet echt uit waar ik moet kijken en wat voor melding dat dan moet zijn. Ik zie namelijk heel veel dingen in dat log dus ik zou niet weten wat ik moet hebben. Iemand?

Tot zover even wat ik er aan gedaan heb. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast dank.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 07:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Warmte probleem

Speedtouch freak

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Vet, stuur me even een e-mail want ik heb een vacature openstaan voor helderziende troubleshooter oja damn, werving mocht niet op GoT 8)7

TS: Het kan aan van alles liggen, er ontbreken nog wat zaken aan je TS, zoals specs, waaronder je voeding, temps en voltages. Heb je ook al memtest gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik me warmte checken?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:18:
[...]

Hoe kan ik me warmte checken?
  • Thermometer :P
  • BIOS
  • Extra tools (zoals bijvoorbeeld MotherBoard Monitor)

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:59:
[...]

Vet, stuur me even een e-mail want ik heb een vacature openstaan voor helderziende troubleshooter oja damn, werving mocht niet op GoT 8)7

TS: Het kan aan van alles liggen, er ontbreken nog wat zaken aan je TS, zoals specs, waaronder je voeding, temps en voltages. Heb je ook al memtest gedraaid?
Ik heb Windows XP Prof dus, Pentium 3, 500 mhz. Temperatuur even bekeken van mijn harddisk in Everest en die 31 graden. Waar staat mijn voeding merk in Everest?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 07:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Zoals betweter ookal zei: Draai memtest voor de zekerheid ook maar even.

En zet ff een hogedruk luchtpistool in die kast en ventilatoren om die pc gok ik in de loop der jaren nog voller zit dan de gemiddelde stofzuiger zak.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Is een normale stofzuiger ook goed? Een hogedruk luchtpistool heb ik niet.

Edit: net memtest gedaan, geen errors kunnen vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 01:02 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Om niet alle stofzuiger/geen stofzuiger discussies maar voor te zijn:
Roep voordat je verder gaat nu eerst eens de gegevens van je PC. (Technische specs, je bent er al bijna)

Welke programma's gebruik je tijdens het streamen, waar stream je vandaan, wat voor bestand stream je, heeft het al goed gewerkt, sinds wanneer werkt het niet meer, wat heb je gedaan waarna het niet meer werkte, en zo kan ik nog wel wat vragen afvuren.
Probeer eerst dit bovenstaande rijte te beantwoorden, en post je bevindingen alhier aub.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:52:
Edit: net memtest gedaan, geen errors kunnen vinden.
Da's knap, op 50 minuten een volledige memtest run. memtest hoort meestal minstens een hele nacht te draaien, om een fatsoenlijke test van je geheugen uit te kunnen voeren. ;)

Signature

Verwijderd

pasta schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 02:48:
[...]

Da's knap, op 50 minuten een volledige memtest run. memtest hoort meestal minstens een hele nacht te draaien, om een fatsoenlijke test van je geheugen uit te kunnen voeren. ;)
Op een P3 500 zeker :P

Ik zou eerst je PC maar eens ontdoen van alles wat stof en aanverwant is :)

Pincet, wattestaafjes, alcohol ketanus 97% en geduld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 02:56 ]

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

ja ik zou toch eerst even alle stofdeeltjes eruit halen.
kijken wat hij dan doet dan ff die mem test volledig uit laten lopen en kijk dan wat hij doet. :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

pasta schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 02:48:
[...]

mmm...shit laatst een keer memtest een hele dag overdag laten draaien... toch maar eens opnieuw doen maar dan 's nachts, misschien dat er dan wel wat uitkomt. :9

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:33:
[...]

mmm...shit laatst een keer memtest een hele dag overdag laten draaien... toch maar eens opnieuw doen maar dan 's nachts, misschien dat er dan wel wat uitkomt. :9
hehe doe dat :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:20:
Om niet alle stofzuiger/geen stofzuiger discussies maar voor te zijn:
Roep voordat je verder gaat nu eerst eens de gegevens van je PC. (Technische specs, je bent er al bijna)

Welke programma's gebruik je tijdens het streamen, waar stream je vandaan, wat voor bestand stream je, heeft het al goed gewerkt, sinds wanneer werkt het niet meer, wat heb je gedaan waarna het niet meer werkte, en zo kan ik nog wel wat vragen afvuren.
Probeer eerst dit bovenstaande rijte te beantwoorden, en post je bevindingen alhier aub.
Ik gebruik WMP 10, Winamp en RealPlayer. Maar ook tijdens het surfen heb ik wel eens een vastloper gehad. Het werkt allemaal wel, maar bij tijd en wijlen loopt hij dus vast. Soms gaat het een tijdje goed, soms komen er vastlopers een paar achter elkaar. Ik heb niets bijzonders gedaan voordat het niet meer werkte. Geen hardware vervangen, geen software geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC schoongemaakt met een busje lucht van Fellowes. Er zat inderdaad behoorlijk wat stof in. Ik ben benieuwd of het iets helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 15:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:12:
Ik heb mijn PC schoongemaakt met een busje lucht van Fellowes. Er zat inderdaad behoorlijk wat stof in. Ik ben benieuwd of het iets helpt.
Tsja, blazen is juist iets wat ik ten sterkste afraad. Je verplaatst het stof in plaats van het te verwijderen en wat doet stof? Neerdalen :o
Ook heeft blazen het nadeel dat het stof in hoeken wordt geperst waar het zich snel weer ophoopt.

Ik doe zoiets altijd met een pincet, wattestaafjes en alcohol.

Succes ermaar mee

Mijn temps?

CPU stressed hooguit 45 graden
Harddisk hooguit 46 graden
GPU hooguit 44 graden

Echt waar, edel onderhoud van je systeem zal hem edel laten lopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 09:54 ]

Pagina: 1