"WIFI netwerk" koppelen aan "Bedrade netwerk"..

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 18:33
In ons studentenhuis hebben we een netwerk met 9 man, waarbij iedereen elkaar ziet bij zijn netwerk omgeving.

Nu heb ik een WIFI router aangesloten op de niet-wifi router. Draadloos internet werkt zonder problemen.. Ook kunnen wifi'ers elkaar zien op het netwerk.. En niet wifi'ers elkaar ook.. Maar via een WIFI verbinding, kun je niet de andere gebruikers zien die op de "bedrade" verbinding zitten..

Dit is de setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.skateboarden-denbosch.nl/pics/06-10-08_netwerk_setup.PNG

De ip-adressen van de mensen op het WIFI netwerk zitten in deze range: 192.168.123.*
De rest van het huis in deze range: 192.168.2.*

Dus.. Is er een mogelijkheid dat we elkaar wél allemaal kunnen zien?

Verwijderd

volgens mij moet je allemaal in hetzelfde netwerk zitten, dus allemaal in 192.168.123.* of allemaal in 192.168.2.*

edit:typo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 23:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
- wifi router vervangen door een los AP
- Wifi router in AP-mode configureren (indien mogelijk)
- Wifi router WAN-bridging laten doen (dan is ie dus AP, indien mogelijk)
- Wifi router vast IP geven in range van router1, dhcp srv uit, en lanpoort gebruiken om m aan router 1 te knuppen (wanpoort ongebruikt dus)

enne, router 3 en router 4 eruit gooien , 1 router is genoeg, de rest met switches. Je krijgt anders allemaal afzonderlijke segmenten, wat in geval van "1 groot netwerk met allemaal pcs en shares" dus niet handig is.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 08-10-2006 23:18 ]

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Volgens mij was het veel makkelijker geweest om niet een WIFI-router maar een accesspoint aan te sluiten, dan hadden ook de WIFI PC's in dezelfde range gezeten. Zijn Router3 en 4 in je tekening niet stiekem gewoon switches of hubs? Zo ja, zorg dan dat je WIFI-router zich gewoon als een accespoint gedraagt. Meestal is dit gewoon een kwestie van een ander ethernetpoortje gebruiken. Nu zul je het bedrade netwerk wel op de WAN poort aangesloten hebben en het zou dan een kwestie zijn van een LAN poortje gebruiken. Nogmaals: ik ga er dan vanuit dat je helemaal geen routers nodig hebt in dit netwerk op de ene Router die aan het kabelmodem hangt na.

Edit: too slow :P

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso (2x) - Pelletkachel (2x) - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Webasto Unite MID

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 11:00

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:17:
volgens mij moet je allemaal in hetzelfde netwerk zitten, dus allemaal in 192.168.123.* of allemaal in 192.168.2.*

edit:typo
Kunt natuurlijk ook het subnetmask aanpassen zodat iedereen in hetzelfde subnet zit.
bv 255.255.0.0

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
ehm....... een bridge opzetten om je segmenten 192.168.2.0/8 en 192.168.123.0/8 met elkaar te laten kletsen?

of in hetzelfde segment zetten inderdaad, en als je gebruik maakt van dhcp, moet je maar 1 dhcp server in stellen. komt iedereen op hetzelfde uit (tenzij je ook echt een logische scheiding wil hebben van bedraad/draadloos....... dan kan je wellicht met dhcp ranges werken, of je moet niet genoeg hebben aan 253 adressen en daarom met aparte segmenten aan het werk bent..... zo ja, dan zul je moeten gaan bridgen)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 18:33
Thanx allemaal!! Het werkt, de oplossing was simpel:
mvdklip schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:21:
Meestal is dit gewoon een kwestie van een ander ethernetpoortje gebruiken. Nu zul je het bedrade netwerk wel op de WAN poort aangesloten hebben en het zou dan een kwestie zijn van een LAN poortje gebruiken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
pim schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:38:
Thanx allemaal!! Het werkt, de oplossing was simpel:

[...]
Wel dhcp server uitgeschakeld in die router? anders krijg je bij een reboot of vernieuwde lease van een client gegarandeerd problemen (2x dhcpserver in hetzelfde netwerk)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

SpamLame schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

Kunt natuurlijk ook het subnetmask aanpassen zodat iedereen in hetzelfde subnet zit.
bv 255.255.0.0
Hey! niet vloeken :+ Omdat het kan, betekent niet dat het moet he!

Vanuit technisch oogpunt gaat het geen belemmering vormen, maar beheer ervan word een crime!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1