Toon posts:

Wireless netwerk probleem, 'lagspikes'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zal allereerst mijn situatie uitleggen. Ik heb een Speedtouch 510 modem, multipoorts. Deze fungeert dus ook als router. Aan deze modem zijn 2 pc's gekoppeld, en nog één draadloze router, om 't internet naar mijn pc boven te zenden. Dat werkt prima, alleen sinds kort heb ik mijn draadloze router laten werken als een acces-point, zodat ik ook dingen kan hosten (lastig met dubbel forwarden). Ik heb DHCP in de router uit gezet, mezelf een statisch IP toegewezen en de internetkabel vanuit de modem naar de router niet in de wan-poort van de router, maar in één van de lanpoorten van de router. Dit werkt ook prima, alleen nu komt het probleem:

Eens in de 2 minuten gaat mijn ping naar 20000 o.i.d. voor een paar seconden, en daarna is hij gewoon weer normaal. Dit is niet storend bij huis-tuin en keuken gebruik, maar als je bijvoorbeeld Counter-Strike speelt, is 't dramatisch.

Ik zoek tevergeefs naar een oplossing. Misschien kan iemand van het GoT-team mij helpen met deze kwestie ?

Alvast bedankt !

~excellency

Verwijderd

Topicstarter
Bump.

Ik ben ten einde raad, niemand ?

~excellency

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling hier op GoT.

Verder ontbreekt er nogal wat info aan je post. Welk wirelesskaartje gebruik je in de betreffende PC, welk OS draait daar, gebruik je speciale software bij je kaartje, of gewoon windows zero configuration, hoe is je wlan precies ingesteld, welke firmware draait je router?

Verder geef je aan dat je tevergeefs naar een oplossing zoekt, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd dan? Firmware al geupdate indien mogelijk, drivers geupdate indien mogelijk?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het nog even verder toelichten. Mijn eigen configuratie is (irrelevant misschien): P4 3,0ghz HT op MSI 865G Neo2 moederplank, 3x256+512mb (1,25gb) DDR400 RAM, XFX GF6600GT @ 550/1200 mhz, en 2 harde schijven a la 40gb en 160 gb.

Mijn draadloze netwerkadapter is een USB-stick van Sitecom (54 mb/s), de WL-113. De daarbij horende draadloze router is een Sitecom WL-114. Deze functioneert dus als accesspoint.

Ik draai WinXP Professional met SP2. Mijn firmware is up to date, idem voor de drivers.
Ik heb DHCP in de WL-114 weer even aangezet om te kijken of het hielp: nada.
Daarnaast heb ik de Wireless Zero Config service uitgeschakeld: nada.

Nog meer ideeën ? Excuses voor de bump.

~excellency

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:56:
Bedankt, ik zal het nog even verder toelichten. Mijn eigen configuratie is (irrelevant misschien): P4 3,0ghz HT op MSI 865G Neo2 moederplank, 3x256+512mb (1,25gb) DDR400 RAM, XFX GF6600GT @ 550/1200 mhz, en 2 harde schijven a la 40gb en 160 gb.

Mijn draadloze netwerkadapter is een USB-stick van Sitecom (54 mb/s), de WL-113. De daarbij horende draadloze router is een Sitecom WL-114. Deze functioneert dus als accesspoint.

Ik draai WinXP Professional met SP2. Mijn firmware is up to date, idem voor de drivers.
Ik heb DHCP in de WL-114 weer even aangezet om te kijken of het hielp: nada.
Daarnaast heb ik de Wireless Zero Config service uitgeschakeld: nada.

Nog meer ideeën ? Excuses voor de bump.

~excellency
Ik maak hieruit op dat je dus software van sitecom gebruikt om je wireless netwerk in te stellen op de PC? Heb je het probleem ook als je die software deïnstalleert en de windows zero configuration tool gebruikt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

Emiel1984

Made in NL

Geeft het modem zelf niet via dhcp ip's uit ?

Je zegt zelf al dat je het modem niet met de WAN-poort hebt verbonden op je router en dus zal het modem gezien worden als een extern netwerk\pc.

Als het modem dan via dhcp adressen uitgeeft zal deze dus om de zoveel tijd wel is kunnen zenden omdat er theoretisch geen pc op aangesloten is. Het ip van de router is namelijk een vast IP en zal dus niet veranderd worden. Wel vreemd dat hij gaat zenden dan want daar zal normaal eerste een signaal met "GEEFT ER IEMAND IP's HIER" moet binnenkomen op de modem(mits dhcp dus aanstaat in het modm)

Het is maar een opsomming maar mischien kom je er nu wel uit. Heb zelf verder geen idee waar het eventueel verder door zou kunnen komen op de drivers na dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 09-10-2006 16:15 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
@Orion84: Op het moment dat ik de software deïnstalleer, dan wordt de USB-adapter niet herkend. Dat gaat dus lastig. (Ook met WZC aan)

@emiel1984: DHCP staat uit in de router, maar aan in het modem. Ik krijg dus mijn IP-adres van het modem.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heb je beveiliging van het draadloos netwerk aan of uit en op welke tijd ververst deze?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
Gebruik geen USB adapter, die dingen kosten je performance (je processor moet het hele zaakje aansturen, op een Pentium III kost het me 20% van de CPU kracht), kunnen vrij onstabiel zijn en hebben externe (vaak gare) software nodig om te werken. Ik zou echt voor een paar tientjes even een PCI draadloze netwerkkaart halen. Scheelt waarschijnlijk een hoop gezeik. Mocht het dan nog niet werken, dan kan je je aandacht waarschijnlijk op de router richten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
@Motrax: Hij staat uit.

@Luuk1983: Ik kan zo één, twee, drie niet aan zo'n PCI-kaartje komen. Hoewel ik nu zit te overwegen om er één aan te schaffen, verklaart het nog steeds niet mijn probleem en ben ik bang dat ik mijn geld misschien onnodig besteed.

Bedankt voor jullie reacties !

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:38:
Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling hier op GoT.
Nu dan ? :9 Help required !
Pagina: 1