Toon posts:

Routers verbinden via Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Toen ik vandaag naar huis fietste, kreeg ik ineens een idee waarvan ik niet wist of het mogelijk was. Is het mogelijk om mijn Draytek Vigor 2900vg te laten verbinden met mijn Linksys WRT45G om zo de volgende situatie mogelijk te maken;

De Linksys komt op zolder te staan en deze verbind met de Draytek die op mijn kamer staat, met onder andere de telefoon en de printer er aan. Mijn PC's op zolder kan ik dan verbinden met de Linksys, zodat dit niet via wireless hoeft.

Mijn dank gaat uit naar degene die mij kan vertellen of dit kan en hoe het dan zou kunnen! ;)

Verwijderd

draadloos of bedraad iets meer duidelijkheid zou wel handig zijn maar ik denk dat het wel moet kunnen. Zoek anders is op google misschien vind je een hoop en kan je het zelf uitzoeken en proberen. Je hebt ook niet iets wat devolo heet via het stroom netwerk kan je ze dan aan elkaar verbinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het staat zelfs in mijn topictitle dat ik het via Wifi wil doen, op dit moment is het zelfs al via bedraad gedaan. De vloer van de zolder is van dermate lastig materiaal, dat een kabel erdoorheen vrijwel onmogelijk is.

Via draad werkt het atm prima! :D Alleen dan moeten mijn PC's @ zolder ook via Wifi, waar ik van af wil! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 22:35 ]

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 08:45
Draadloos werkt theoretisch ook, alleen moet je even zoeken in de config van de routers. Daar staat iets om ze te verbinden, alleen weetik even niet meer hoe dat heet.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 21:12
Als ik je situatie goed begrijp moet dit op deze manier wel lukken:

PC's op je zolder » wireless router/access point op je zolder » access point op je kamer » switch » Draytek

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan de routers zeker bedraad aan elkaar aansluiten, het beste is dan om 1 van de routers (die boven komt te staan waarschijnlijk) alleen als switch te gebruiken. Dus even de DHCP server in die router uitzetten en dan met een cross kabel de 2 routers verbinden op. Bij beide routers steek je de netwerk kabel dan in een LAN poort (dus op 1 router gebruik je de WAN poort niet!!).

If I can't fix it, it ain't broken.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:35:
Het staat zelfs in mijn topictitle dat ik het via Wifi wil doen, op dit moment is het zelfs al via bedraad gedaan. De vloer van de zolder is van dermate lastig materiaal, dat een kabel erdoorheen vrijwel onmogelijk is.

Via draad werkt het atm prima! :D Alleen dan moeten mijn PC's @ zolder ook via Wifi, waar ik van af wil! ;)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:36:
Als ik je situatie goed begrijp moet dit op deze manier wel lukken:

PC's op je zolder » wireless router/access point op je zolder » access point op je kamer » switch » Draytek
Op deze manier wil ik het ook gaan doen, maar het AP op mijn kamer is de Draytek! ;)
Borizz schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:37:
Je kan de routers zeker bedraad aan elkaar aansluiten, het beste is dan om 1 van de routers (die boven komt te staan waarschijnlijk) alleen als switch te gebruiken. Dus even de DHCP server in die router uitzetten en dan met een cross kabel de 2 routers verbinden op. Bij beide routers steek je de netwerk kabel dan in een LAN poort (dus op 1 router gebruik je de WAN poort niet!!).
Ze zijn nu al bedraad aangesloten, dat wil ik dus niet meer, liefst via Wifi! :)
keesheid schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:36:
Draadloos werkt theoretisch ook, alleen moet je even zoeken in de config van de routers. Daar staat iets om ze te verbinden, alleen weetik even niet meer hoe dat heet.
Weet iemand misschien hoe dit heet?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
je wilt dus de linksys gebruiken als omzetter van WIFI naar UTP, zodat ie draadloos naar je draytek gaat, en je via de utp poortjes netjes utp af kunt tappen (ipv overal een wifi stick op zolder in te duwenn).

2 mogelijkheden:
- WDS: Naast repeater functioneren de 4 lanpoorten van je linksys dan ook als bridge en kun je hier systeempjes bekabeld op aansluiten.
- Linksys als bridge laten functioneren. Geeft iets hogere snelheid dan WDS, echter gaat (itt tot WDS) je wifi bereik niet vergroot worden. De linksys als bridge is zoiezo mogelijk in de DD-WRT firmware. Ik hoop dat je geen WRT54G v5 v6 of v7 heb maar een oudere of een GL, anders heb je nl een zuigrouter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu die DD-WRT firmware geïnstalleerd, maar nu heb ik wat problemen om in de router te komen! ;) Ik ga vanmiddag verder, alvast bedankt! :D

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:26:
Goedenavond,

Toen ik vandaag naar huis fietste, kreeg ik ineens een idee waarvan ik niet wist of het mogelijk was. Is het mogelijk om mijn Draytek Vigor 2900vg te laten verbinden met mijn Linksys WRT45G om zo de volgende situatie mogelijk te maken;

De Linksys komt op zolder te staan en deze verbind met de Draytek die op mijn kamer staat, met onder andere de telefoon en de printer er aan. Mijn PC's op zolder kan ik dan verbinden met de Linksys, zodat dit niet via wireless hoeft.

Mijn dank gaat uit naar degene die mij kan vertellen of dit kan en hoe het dan zou kunnen! ;)
En wat heb je zelf al gevonden over dit vraagstuk.. Het is hier geen helpdesk waar je een vraag kan droppen.
Kort maar krachtig, JA het kan. Mits beide AP's met elkaar overweg kunnen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.