[XP] boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
He

Ik heb zojuist een vriend proberen te helpen, want zijn pc was doorgebrand en hij had nog wat belangrijke gegevens op z'n hd staan. Dus ik bood aan om z'n schijf er even bij mij op aan te sluiten en om zo de data over te zetten. Dit lukte echter niet :(

Ik krijg nu elke keer de melding dat ik een system disk moet plaatsen. Terwijl er eigenlijk niks veranderd is :? De schijf van die vriend heb ik reeds los gekoppeld en kan dus niet het huidige probleem zijn ;)
"Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key". Dat is de error :?

De bootschijf is aangesloten op een SATA poort. Ik zie zelf geen verschil tijdens het opstarten en in de bios...De schijf staat als 1e ingesteld bij de boot volgorde. Wat kan het probleem zijn...en hoe ik dat kunnen verhelpen?

Ik kan wel in de recovery console komen van windows XP. Als ik fixboot typ, dan krijg ik de melding de doetlschijf D:\ is, terwijl windows op C:\ staat :?

thanks!!

[ Voor 6% gewijzigd door rob1985 op 08-10-2006 22:44 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Het gaat dus om jouw eigen computer? Je hebt de harde schijf van je vriend bij jou ingebouwd en toen pas begonnen de problemen?

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
smeerbartje schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:08:
Het gaat dus om jouw eigen computer? Je hebt de harde schijf van je vriend bij jou ingebouwd en toen pas begonnen de problemen?
correct...ik heb het probleem inmiddels weer opgelost door m'n pc gewon opnieuw te installeren. Maar ik zou toch wel graag de oplossing willen. Want pas geleden hing ik er een niewue sta schijf aan en toen ging het ook fout :? Toen moest ik toch opnieuw installeren, omdat het om een niewue windows schijf ging, maar als ik in de toekomst nog een keer ga uitbreiden, dan zou ik toch wel graag willen weten hoe dat kan zonder windows helemaal opnieuw te hoeven installeren ;)

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-03 23:11
Dit heeft met de volgorde fysiek hd's te maken je boot.ini moet je bestuderen en dan onthouden welke hd wat is tov v/d info in boot.ini en dan eventueel handmatig aanpassen.