Toon posts:

Remote desktop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb sinds ik mijn Draytek Vigor 2900vg heb geïnstalleerd het volgende probleem ondervonden. Voorheen kon ik overal en altijd mijn PC thuis overnemen via Remote Desktop, na wat aanpassingen kon dit zelfs onder meerdere accounts tegelijk. Maar na het installeren van de nieuwe router, kan dit niet meer als ik zelf met die router verbonden ben. Zodra ik met een andere router (bijvoorbeeld op school) verbonden ben, werkt het wel allemaal prima.

Nu is mijn vraag, wie heeft hier een oplossing voor? Is er een instelling in de Vigor die ik vergeten ben? :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NAT loopback.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

tozzke

aka tozzert

je hebt poort 3389 geforward naar de bewuste pc die je wilt overnemen met rdp?

en hoe probeer je dan te verbinden? met een pc binnen het netwerk via je externe (internet) ip? of het lokale ip?

Verwijderd

Topicstarter
Die poort is inderdaad geforward.

Via het lokale IP kan het wel, maar ik zou graag willen weten waardoor het komt dat het niet via mijn externe IP werkt.

(ook een beetje luiheid om telkens het IP te veranderen in de shortcut op mijn bureaublad! ;) )

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dan ondersteunt jouw nieuwe router idd geen loopback zoals CyBeR al zei

(of misschien dat die optie in je router zit; alhoewel me dat sterk lijkt)

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 08-10-2006 22:29 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:27:
Die poort is inderdaad geforward.

Via het lokale IP kan het wel, maar ik zou graag willen weten waardoor het komt dat het niet via mijn externe IP werkt.

(ook een beetje luiheid om telkens het IP te veranderen in de shortcut op mijn bureaublad! ;) )
Je wil dus het externe ip intern gebruiken, het was al eerder vermeld in dit topic NAT loopback :). Hier moet je eens even kijken, kun je vast veel info uithalen: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, das wel een beetje balen... :(

Maargoed, zal eens verder zoeken! Misschien dat het wel mogelijk is met nieuwe firmware! Las dat dat bij een bepaalde Speedtouch wel zo was ;)

leon1e, bedankt voor de link! :)

Verwijderd

Topicstarter
Na nog even wat zoeken, ben ik tot het volgende (rare) feit gekomen;

Als ik mijn externe IP in mijn browser intik, kom ik wel bij de config van mijn router uit (die naar poortje 80 luistert) ... Is dit niet via NAT loopback, of is dat toch wel aanwezig? :?

---
EDIT: Excuses voor dubbelpost! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 22:45 . Reden: Dubbelpost verontschuldiging ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

zoals je zelf al zegt kom je in de router terecht..... niet op een pc in het lokale netwerk, dus heeft het niets met NAT te maken

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:

Als ik mijn externe IP in mijn browser intik, kom ik wel bij de config van mijn router uit (die naar poortje 80 luistert) ... Is dit niet via NAT loopback, of is dat toch wel aanwezig? :?

---
Inderdaad NAT LOOPBACK staat ui.

Oplossing 1: Zet het aan in je router!
Oplossing 2: Pas je hosts file aan zodat het adress verwijst naar je interne IP
Oplossing 3: Connect naar intern IP

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:

---
Nee dus :)
Nat naar buiten lukt wl, maar daarna weer terug naar binnen werkt het niet. Je router weet dan niet wat hij her mee moet doen en pakt het verkeer dus zelf op.
Bij een http sessie zal je dus de webpagina van de router zelf te zien krijgen.

Is lastig, maar niet onoverkomelijk.
In geval van DNS queries die niet meer werken kan je denken aan een hosts file
Bij specifieke poortmappings zal je moeten connecten aan het interne IP adres.

En misschien dat een firmware upgrade helpt..

Dit is echter al regelmatig besroken, en met een beetje creatief zoeken met keywords krijg je genoeg info denk ik.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.