Toon posts:

[Vista] Oude Nvidia driver geinstalleerd en dat werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu eindelijk vista RC2 weer kunnen installeren maar nu zit ik met een aantal driverproblemen.

mijn 7900GTX schijnt volgens dxdiag.exe helemaal geen DirectX aan te kunnen, toch heb ik de nieuwste (zij het RC1) driver van NVIDIA geinstalleerd. Nu kan ik dus geen aero meer draaien... zijn er meer mensen met dit probleem want ik kon niet echt wat vinden daarover op google of hier.
bij de wdm drivers die in vista zitten werkt het wel. maar na uninstall van de NVIDIA driver kan ik om
kan ik wel weer directX maar krijg ik ook aero niet meer aan de praat, ook wil deze driver om een of andere reden niet op 1440x900...
uit frustratie ook nog maar eens de nieuwste DX9.0c erbij gekwakt maar dat helpt ook niet :(

ook mijn X-fi werkt niet meer met de drivers van Creative. zoals altijd eerst bcdedit.exe -set nointegritychecks ON + reboot, install drivers met administrator privileges, nog een keer reboot en hij vind de kaart als een unknown device terwijl hij eerder wel een multimedia audio device zag.

het mooie is dat mijn PPU wel goed geinstalleerd word (niet dat ik dáár nu wat aan heb :P) speel wel veel GRAW :P

p.s. 't is Vista x64

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom installeer je een oudere driver met een lager build nummer dan degene die in Vista wordt bijgeleverd?

En het installeren van DX9 is al helemaal nutteloos omdat Vista met 10 wordt geleverd.. een oudere versie wordt niet geinstalleerd.

Creative heeft nog geen goeie drivers voor Vista RC2.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Idd, de driver die meegeleverd wordt met RC2 is forceware 96.77, nieuwer dan de 96.33 drivers. Verder kan ik je niet helpen met je probleem..

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:53:
1. Waarom installeer je een oudere driver met een lager build nummer dan degene die in Vista wordt bijgeleverd?

2. En het installeren van DX9 is al helemaal nutteloos omdat Vista met 10 wordt geleverd.. een oudere versie wordt niet geinstalleerd.

3. Creative heeft nog geen goeie drivers voor Vista RC2.
1. oh, :P wist niet dattie nieuwer was maar het ding ondersteund mijn native niet :( (ook niet via view all modes)

2. bij vorige install van b2 hielp het met een heel hoop games die het dan stiekem toch wel deden

3. oh okay, is wel jammer btw... :(

weet iemand misschien een oplossing voor mijn resolutieprobleemn in vista op mij Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1 @DVI ???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt helemaal niemand die mij met dit probleem kan helpen of moet ik gewoon een nieuw topic openen omdat niemand dit toch meer leest???

iig ik heb de nvidia drivers geinstalleerd (deze bleken ouder te zijn maar dat wist ik niet) na de installatie heb ik rollback drivers gedaan om zo weer mijn Aero terug te krijgen en dit werkte, het grootste voordeel??? ik heb nu de NVIDIA control panel... :P

maar nu zit ik met het probleem dat de WDM drivers geen 1440x900 ondersteunen maar de NVIDIA wel (zowel voor dat ik de drivers als nadat ik de drivers heb geinstalleerd en gerollbacked :P)... is er een mogelijkheid die er voor zorgt dat ik toch die res kan kiezen of moet ik gewoon afwachten totdat NVIDIA er nieuwere drivers voor uit brengt???
Pagina: 1