6800GT van inno3d goeie koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:27

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb zojuist een 6800GT van inno3d gekocht voor 159 euro (op de pc discount beurs) nu viel mij op toen ik door de pricewatch aan het bladeren was dat ik vrijwel geen 6800gt kon vinden in de richting van 159. Is deze kaart slecht of gewoon een goedkoop buitenlands product. Kaart werkt gewoon goed en is PCI-Express 16x. Toen ik dus de hoge prijzen zag werd ik wel een beetje ongerust. Ik had even wat plaatjes bekeken van andere 6800gt's maar deze zagen er hetzelfde uit kwa uiterlijk. Is er iets aan de hand of is de prijs van 159 euro gewoon niks mis mee?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Draai eens benchmarks en vergelijk ze met wat een 6800GT normaal presteert.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Met welke test kan ik het beste vergelijken. Want overal komt weer iets anders uit. Er is al wel 1 test door mij gedaan. (Wel op gevoel) Ik had eerst de 6600GT van asus en nu kan ik merken dat ik de instellingen van een spel een stuk hoger kan zetten. Hij is dus sneller.

Gewoon de benchmarks doen met 3Dmark 2001 tot 3dmark 2006?

OOh ja als ik wil vergelijken met andere benchmarks dat gaat toch niet echte lukken als ik al meer of minder gehugen heb het een of het andere moederbord en de een of het andere merk hdd?
Wat is het beste om nu te doen?

• RoD
  • Niet online

RoD

3Dmark is een goeie inderdaad. 3Dmark werkt vooral op je videokaart, dus zou je een aardige vergelijking moeten krijgen. Andere componenten hebben ook wel effect, maar het is toch vooral de videokaart. Probeer 3Dmark05 eens. Op internet zijn vast wel benchmarks te vinden.

Edit: Om je even te helpen..
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/12/02/vga_charts_viii/50_3dmark05_1024.png
Staat de 6800GT ook bij, kijk maar eens of je ongeveer dezelfde score haalt.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 08-10-2006 20:49 ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Inno3D/Innovision is een goed merk, niet zo bekend in Nederland als merk.
Het is wel een koopje, heb je garantie van de winkel op de beurs gekregen ?
Anders kan het ook zijn dat het een RMA is geweest en als nieuwe verkocht (om even paranoide te klinken) :p

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als je je 3dmark score wilt vergelijken met anderen, is dat niet zo moeilijk. In 3dmark zit een functie genaamd ORB (Online Results Browser). Zo heette dat ten tijde van 3dmark 03 iig.

Dan kun je via de site van de fabrikant scores opvragen van mensen met nagenoeg exact de zelfde specificaties als jij. Dan krijg je dus een behoorlijk goed beeld van wat jou pc presteert tenopzichte van die van anderen.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
RoadKill21 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:48:
Inno3D/Innovision is een goed merk, niet zo bekend in Nederland als merk.
Het is wel een koopje, heb je garantie van de winkel op de beurs gekregen ?
Anders kan het ook zijn dat het een RMA is geweest en als nieuwe verkocht (om even paranoide te klinken) :p
heb een bon erbij gekregen dus lijkt garantie me logisch. Gekocht van een duitser.

Zal eens gaan testen.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik scoor 4885 punten met 3dmark2005

systeem:

AMD athlon 64 3000+ at 1,9 Ghz
3x 512MB geheugen
6800GT van inno3d PCi-e
A8N5X moederbord

verdere specs lijken me niet echt noodzakelijk.

Is dit redelijk of?

• RoD
  • Niet online

RoD

Er staat notabene een pic met benchmarks in dit topic, en jij vraagt nog of dit redelijk is? :X

Maw, kijk eens een stukje omhoog ;)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
RoD schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:16:
Er staat notabene een pic met benchmarks in dit topic, en jij vraagt nog of dit redelijk is? :X

Maw, kijk eens een stukje omhoog ;)
Oops onder het plaatje stond nog een regeltje niet gezien. Dus goed en hoeveelheid geheugen maakt dus niet veel uit?

[ Voor 29% gewijzigd door Twazerty op 08-10-2006 21:21 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
haal nu 4937 waarom iets meer nu? Heb wel msn afgezet die uitgelogd stond en nog een taakje. Scheel iets uitzetten zoveel of lijkt dat maar.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
azerty1234 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:24:
haal nu 4937 waarom iets meer nu? Heb wel msn afgezet die uitgelogd stond en nog een taakje. Scheel iets uitzetten zoveel of lijkt dat maar.
jazeker, ook anti-virus ofzo moet je eigelijks uitzetten. Scheelt meestal ook aardig wat.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
arieman007 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:29:
[...]

jazeker, ook anti-virus ofzo moet je eigelijks uitzetten. Scheelt meestal ook aardig wat.
heb geen antivirus. Verder ook niks aan staan. Ooh ja nog iets. Score ik hoger met nieuwere drivers?

Is 159 euro nu goedkoop of lijkt dat maar?

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 08-10-2006 21:32 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Soms wel, soms niet. Hangt er een beetje vanaf. Als je hele oude drivers hebt, zul je wel wat winst hebben. Maar ik denk dat je dat alleen in benchmarks ziet en niet echt in games.

Verwijderd

Niet om het 1 en ander maar denk je dat je geld terug gaat krijgen als je terug naar die beurs gaat mocht je niet tevreden zijn met deze kaart? Sowieso zomaar 160 euro uitgeven op een beurs notabene aan hardware dat je niet kent?

Ik persoonlijk kijk nooit naar de 3dmark scores, ik vertrouw dat soort progsels niet, daarnaast geven spellen mij een betere kijk op zaken (wat heb je eraan als je veel 3dmark punten scoort als een normaal spel voor geen ruk speelt bijvoorbeeld?)..

Ik kijk meestal naar de benchmarks van het zwaarste spel dat momenteel beschikbaar is ongeacht of ik het ga spelen (Oblivion is dat momenteel dacht ik). En daarnaast kijken voor benchmarks van spellen die in mijn genre zitten en/of vaak speel.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:55:
Niet om het 1 en ander maar denk je dat je geld terug gaat krijgen als je terug naar die beurs gaat mocht je niet tevreden zijn met deze kaart? Sowieso zomaar 160 euro uitgeven op een beurs notabene aan hardware dat je niet kent?

Ik persoonlijk kijk nooit naar de 3dmark scores, ik vertrouw dat soort progsels niet, daarnaast geven spellen mij een betere kijk op zaken (wat heb je eraan als je veel 3dmark punten scoort als een normaal spel voor geen ruk speelt bijvoorbeeld?)..

Ik kijk meestal naar de benchmarks van het zwaarste spel dat momenteel beschikbaar is ongeacht of ik het ga spelen (Oblivion is dat momenteel dacht ik). En daarnaast kijken voor benchmarks van spellen die in mijn genre zitten en/of vaak speel.
Niet tevreden zijn en defect zijn zijn 2 verschillende dingen. Natuurlijk als je niet tevreden bent dat je je geld dan niet terugkrijgt. Moet je zelf maar beter nadenken. Als het defect is dan zou ik denk ik mijn geld terugkrijgen. En ja ik geef zomaar 160 euro uit omdat ik dacht dat dit een normale prijs was. Was in verwarring met andere kaart. En ik ga toch 4x per jaar naar de beurs dus. Maar de scores zien er goed uit. De games ook dus dan heb ik zeker geluk met 160 euro.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05

Snippertje

Light up your life

De 6800GT is zo duur, omdat ze niet meer gemaakt worden. Dus is gewoon goede koop geweest en je 3dmark score is ook normaal.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Razor.Timo schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:06:
De 6800GT is zo duur, omdat ze niet meer gemaakt worden. Dus is gewoon goede koop geweest en je 3dmark score is ook normaal.
Thanx voor je duidelijke antwoord :) Alles wat ik moest weten heb jij beantwoord thanx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook wel - de link die RoD voor je vond had je zelf ook met gemak kunnen vinden - er wordt nota bene in de VB FAQ naar THG gelinked...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.