Problemen koude start Inspiron 5100

Pagina: 1
Acties:

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Geachte Tweakers,

Ik heb sinds kort een Dell Inspiron 5100. Deze laptop heb ik van mijn pa gekregen, hij deed hem weg aangezien hij wat mankementjes had. Ik mocht hem dus hebben en fixen. Tot zover heb ik alle mankementjes kunnen verhelpen.

Echter is er een ding wat ik maar niet verholpen krijg. De laptop wil van een koude start niet normaal opstarten. Ik moet daarvoor (het is raar, ik weet het :P) eerst een stevige tik op de laptop geven in het gebied om het touchpad, waarna hij dus wel normaal opstart.

Indien ik dit dus niet doe en ik druk op de powerknop, gaan de ledjes even branden en na een seconde weer uit en start hij niet op. Ik hoor ook geen fan die aangaat, niets. Dit is als hij aangesloten is via zowel de adapter als alleen via accuspanning.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- BIOS Update --> Nu laatste versie Revision A32.
- Heb de laptop zover mogelijk opengehad en nagekeken (durf niet verder te gaan dan de zichtbare schroefjes, heb weinig tot geen ervaring met laptop-hardware) maar kan hier weinig aan zien verder.
- Heb geheugen modules verwisseld en getest met 1 vd twee, dit in beiden bankjes. Hierdoor heb ik al wel 1 probleem hiervoor opgelost. Voor ik dit gedaan had startte de laptop namelijk in zijn geheel al niet meer op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Dit zij de system specs:
Dell Inspiron 5100
Pentium 4, 2,40 GHz
256 MB Intern geheugen
Ati Mobility Radeon 7500
30 GB HDD
Matshita CD RW/DVD Combo drive

"It's about time you showed up Fox!"

• speek1984
Niemand een idee? :'(

Verwijderd

Tja, een idee, zoals je al aangeeft dat een ferme tik helpt (slecht contact), denk ik dat je niet aan een sloopbeurtje ontkomt, om daarna alles weer mooi in elkaar te schroeven. Zal vast wel een maintenance guide voor te vinden zijn op het internet met een how-to.

• speek1984
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:00:
Tja, een idee, zoals je al aangeeft dat een ferme tik helpt (slecht contact), denk ik dat je niet aan een sloopbeurtje ontkomt, om daarna alles weer mooi in elkaar te schroeven. Zal vast wel een maintenance guide voor te vinden zijn op het internet met een how-to.
Tsjah.. Ik moet zeggen dat dat ook mijn gedachte is.. Ik had nog een sprankje hoop dat iemand iets anders wist..

Het is namelijk alleen bij een koude start. Als ik hem afsluit, enkele seconden wacht en weer aanzet doet hij het wel gewoon.

Maar heb al wat documentatie kunnen vinden inmiddels.. na lang zoeken.. :
http://support.dell.com/s...tems/ins5100/en/index.htm

Verder bedankt voor je reactie, denk dat dit topic wel gesloten kan worden.. Zal denk ik toch hardwarematig zijn :(