Toon posts:

[TV-out probleem] Zwart wit bij nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden mijn tv op mijn pc aangesloten via een s video kabel in een scartblokje, in een redelijk oude Hitachi tv. Onlangs heb ik een nieuwe pc gekocht en ben ik overgestapt van een Geforce TI4200 naar een Geforce 7900GT. Bij het instellen van mijn tv kreeg ik zwart wit beeld. Geen probleem dacht ik, even de setting veranderen van composiet naar svideo, beeld bleef zwart/wit. Op mijn 2e scart poort kreeg ik wél kleurenbeeld, maar met rare diagonale strepen door het beeld in. Ik gok dat die poort niet helemaal spoort.

Nu heb ik de FAQ even doorgenomen en heb ik een oud svideo/composiet adaptertje er tussen gezet. Ik krijg nu dus wel kleurenbeeld.

Toch ben ik niet helemaal tevreden. Heb toendertijd een dure svideo kabel gekocht, die ik nu dus voor jan lul heb liggen. Beeld is dus ook weer achteruit gegaan qua kwaliteit. Mijn televisie ondersteund dus wel svideo en de kabel is ook in orde. Mijn nieuwe videokaart is blijkbaar de boosdoener. Zou er een oplossing zijn om toch kleurenbeeld via mijn svideo kabel te krijgen?

Bvd.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22
Heb je de nieuwste nVidia drivers geinstalleerd? Ik heb er hier ook soms last van hier, ligt aan de SVideo kabel. Probeer anders eens een (goedkopere) kabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers (opnieuw) geinstalleerd ja.

En als het aan de kabel ligt, waarom pakt mijn oude videokaart em dan wel?

Verwijderd

Hoe staat de config voor je tv-out, echt als tv of als kloon van je scherm?
En pal-b/ntsc switchen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:58:
Hoe staat de config voor je tv-out, echt als tv of als kloon van je scherm?
En pal-b/ntsc switchen?
Pal/ntsc al gecontroleerd en geswitcht, config stond op kloon, nu op dual view. Maakt verder ook niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
*Kick

Kom via de search uit bij me eigen topic :P

Ik heb sinds vandaag een "nieuwe" tv dus heb ik de s-video kabel weer eens geprobeerd. Beeld blijft echter zwart.. Het ligt dus zeker weten aan me videokaart.

Iemand een idee?
Pagina: 1