[netwerk]Poorten zitten softwarematig dicht?

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 21:39
Ik heb een Lenovo T60 laptop van de TU eindhoven. Hij heeft op m'n netwerk het prachtige statische ip van 10.0.0.150 gekregen - daarheen heb ik alle bittorrent poortjes doorgemapt.

Probleem: Bittorrent poortjes zijn dicht, evenals vermoedelijk veel andere poorten. IRC werkt bijvoorbeeld niet (poort 6667). Dat werkt wel op alle andere computers in mijn netwerk, zonder poorten door te mappen.

Als ik een willekeurige andere PC het ip 10.0.0.150 geef werkt bittorrent prima. (Azureus heeft daar een mooi testtooltje voor)

Hoe ik de laptop ook aansluit, via kabel of wifi,het werkt niet. Ik heb windows firewall uitgezet. Verder staat er een Mcafee virusscannertje geinstalleerd op de notebook, maar geen andere firewall software voor zover ik weet. Is er iets mis met de settings van windows of draait er op de achtergrond toch stiekem een firewall? Misschien een of ander tooltje van Lenovo? Heeft het feit dat ik in het 'domein' van de TU zit invloed?

Als iemand me verder kan helpen met het opsporen of verhelpen van het probleem zou ik daar heel blij mee zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sourcey op 08-10-2006 19:16 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien heeft de TU delft wel een fijne ipsec policy op je pc gedefineerd zodat je dat niet kan gebruiken.

* Zwelgje doet dat dus ook om die lastige users die denken dat ze hun zakelijk laptop thuis kunnen gebruiken tegen te houden

windows firewall is me net even te gemakkelijk :P

btw: fijne laptop die ibm _/-\o_ vooral voor dat geld

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 08-10-2006 19:19 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Sourcey
Wat is een ipsec policy? :P (eindhoven, niet delft!)

[ Voor 31% gewijzigd door Sourcey op 08-10-2006 20:04 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Sourcey
hmm, bedankt voor de links, maar dat is me een beetje te complex

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sourcey schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:13:
IRC werkt bijvoorbeeld niet (poort 6667). Dat werkt wel op alle andere computers in mijn netwerk, zonder poorten door te mappen.
Portmapping heeft hier helemaal niets mee te maken. Misschien kun je je wat meer in de materie verdiepen voordat je dingen doet die eigenlijk geen zin hebben.

• Sourcey
GlowMouse schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:10:
[...]

Portmapping heeft hier helemaal niets mee te maken. Misschien kun je je wat meer in de materie verdiepen voordat je dingen doet die eigenlijk geen zin hebben.
Kun je me dan niet een zetje in de goede richting geven. Een paar google keywords ofzo.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
Je kunt het eens navragen bij de TU, hebben zij Windows geinstalleerd?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Sourcey
Ja, dat moet ik inderdaad maar eens doen denk ik...

• Sourcey
Als ik netstat -a typ krijg ik oa dit te zien:

Proto: Local Address: Foreign Address: State:
TCP s0xxxxx:6882 s0xxxxx.campus.tue.nl:0 LISTENING

s0xxxxx is mijn computernaam. Is het niet de bedoeling dat foreign address *:* is ipv wat het nu is? en if so, hoe verander ik het? (Azureus staat ingsteld op 6882)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sourcey schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Kun je me dan niet een zetje in de goede richting geven. Een paar google keywords ofzo.
Dit wordt gedaan door een firewall, danwel op je lokale machine (bv. ipsec policies), danwel door een firewall ergens tussen jouw computer en het internet.
Portmappings zijn pas interessant wanneer je zelf een server draait. Bij het connecten naar een IRC server is dat niet het geval.

• Sourcey
De boosdoener bleek windows defender te zijn. Gedeinstalleerd en nu werkt 't allemaal prima.
Pagina: 1