MSN Messenger cached in \Application Data profiel Space,uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 23:09
In een Domein netwerk (Win2K3 server met XP clients), mogen alle clients gebruik maken van MSN Messenger.
Nu heeft iedereen een roaming profile.

Na een tijdje neemt C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\ veel ruimte in, aangezien het een roaming profile is wordt dit steeds weggeschreven en opgehaald (caching van roaming profiles staat expliciet uit om problemen op bijv. wisselwerkplekken te voorkomen).

Bij sommige gebruikers was de map wel >100MB !
In de map staan voornamelijk 345345345 directories (een getal) met daarin volgens mij Custom Emoicons, etc..

Nu hebben we die laatst (na informeren van de gebruikers hierover) allemaal verwijderd. (handmatig :( )
Weet iemand of er een GPO of registry instelling is die dit cachen uitzet of naar een andere plek ? Of misschien wel verwijderd bij afmelden ?

Of zit er niets anders op dan een Login/Logoff script te schrijven die die verwijderd ?

Met hetzelfde probleem zit ik met IE Cookies, dat zijn er soms wel >5000, opzich niet erg groot, maar nemen soms wel tientallen MB's in op de schijf/profile vanwege blockgrootte van de schijf.
Ik heb geen instelling gezien om bijv. Cookies ouder dan 30 dagen te verwijderen.

...don't know what should be here...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met folder redirection kan je die map naar een netwerkschijf redirecten, ook kan je via een gpo bepaalde mappen uitsluiten van roaming.
Binnen MSN zelf weet ik het zo niet :P

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 08-10-2006 22:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:45

Asteroid9

General Failure

De folder "Application Data" kun je hoe dan ook beter redirecten via een GPO.
Naast MSN zijn er wel meer programma's die er heel wat data in gooien, niet handig bij roaming profiles.

Een aandachtspuntje: een eventuele "Office Shortcut Bar" kan niet zonder meer met deze redirection overweg.
Gebruikers die deze gebruiken gaan ongetwijfeld stevig zeuren, met wat aanpassingen is er wel wat op te verzinnen maar makkelijk is het niet.
Persoonlijk vind ik dat ze dan maar lekker de quick launch er voor moeten gebruiken, maar dat terzijde.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 23:09
Ah, ik was het inderdaad vergeten, maar je kunt inderdaad een paar directories natuurlijk excluden, zoals je Local Settings dat default al is. Thanks! _/-\o_

Hij staat in: User Configuration -> Administrative Templates -> System -> User Profiles -> Exclude diretories in roaming profile

Ik heb hem nu op ENABLED met deze waarde:

"Application Data\Microsoft\MSN Messenger;Cookies;Application Data\Sun\Java\Deployment\cache"

Als het nu nog te gek wordt moet ik die Application Data map inderdaad maar is op een share$ zetten.

...don't know what should be here...