Voorkomen dat mijn pc zichtbaar is in "Netwerk Locaties"

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:15
Hallo,

Ik gebruik XP Pro SP2. Mijn netwerk is ingesteld op "MsHome". Is er nu een manier waarop ik kan voorkomen dat andere personen in het netwerk mijn pc zien verschijnen als ze naar "Netwerklocaties" gaan in "Deze computer"?

Het is ergens wel belangrijk dat ikzelf ook in het netwerk blijf zitten, of alleszins nog steeds de mogelijkheid heb om over netwerk af te drukken op een andere printer in het netwerk, of aan bepaalde gedeelde mappen te kunnen van andere pc's.

Heel erg bedankt!!

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Als niemand bij jouw schijven hoeft, kun je bestands en printerdeling uitzetten in de netwerkinstellingen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wachtwoord in je account knallen en hetzelfde voor het administrator account. En zoals hierboven file en printersharing uitzetten.

En niemand je wachtwoord geven! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door max op 08-10-2006 19:37 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Met xp-AntiSpy kan je instellen dat je PC verborgen moet worden in het netwerk. Je PC kan dan nog wel benaderd worden door je computernaam of IP adres in te vullen, maar hij verschijnt niet meer bij 'Netwerklocaties'.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Bij 2K en volgens mij xp (prof) is het zo dat standaard iedere schijf gedeeld is op $C of C$, dus kijk bij geavanceerde netwerkinstellingen of alles correct gedeeld is dat er geen backdoor in zit.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:15
merci. 'k had zelf al gezocht, maar niet direct iets gevonden :) . blijkbaar de verkeerde zoektermen gebruikt.

bedankt in elk geval _/-\o_
Pagina: 1