Toon posts:

Azereus Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik gebruik het programma Azereus maar na een onbekende tijd "kan verschillend van 5 min tot 4 uur" valt me internet gewoon helemaal weg.
Ik ben dan genoodzaakt dan opnieuw op te starten.

Zijn er mensen die mij hier een goede link kunnen geven of zelfs de oplossing hebben?

Ik heb zelf al enig sinds rondgezocht op Google maar tot geen succes.
Ik heb wel mensen gezien met een soort van zeflde topic maar niet met een antwoord daarbij.
Tevens heb ik andere clients geinstalleerd zoals BitComet, BitTorrent.
Dit komt iedere keer tot het zelfde probleem uit:
Internet valt uit en reboot is noodzakelijk.
Een vriend van mij heeft het zelfde probleem, we hebben tevens wel de zelfde provider, maar ik ga ervan uit dat het hier aan niet zou kunnen liggen, want voorheen had ik dit ook met me vorige provider.
Mocht er informatie ontbreken stel ze dan graag want wil dit graag opgelost hebben

Alvast bedankt

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 20:05
Ik heb hetzelfde probleem. Als Azureus aanstaat valt soms zomaar en totaal willekeurig het internet uit. En niet alleen internet, maar de router stopt er gewoon mee. Router is niet meer te pingen en andere computers in het netwerk ook niet. De enige oplossing is het opnieuw opstarten van de router. Heel vreemd dit. Ik heb het trouwens pas sinds 2 week. Ik heb al geprobeerd om in Azureus het maximum aantal tegelijke connecties te verlagen (van de standaard 250 naar 100) en ik heb UPnP uitgezet en handmatig de poorten geforward, maar dat mocht niet baten.

Internet Provider: Tele2
Abbonement: ADSL Lite (3 Mbit)
Modem/Router: SpeedTouch 510 (met originele firmware aangezien nieuwe problemen gaf)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TS: met welke router? Ik heb zelf dit probleem ook gehad, en bij mij lag het aan de router die gewoon niet goed tegen P2P kon. Hoor je trouwens wel vaker. Kan het daar niet aan liggen?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 14:37
Maak van die 100 (of 250) eens 20, dan weet je zeker dat het aan het aantal connecties ligt (ik denk het van wel).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

dit heeft er hoofdwaarschijnlijk gewoon meet te maken dat je modem het aantal connectie's van buitenaf niet kan verwerken, daardoor loopt ie vol en klapt de modem eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vreemd omdat alleen mijn computer er uitvalt en dat de rest van de computers binnen in het huis wel gewoon door kunnen internetten.
Mijn router naam weet ik niet precies.
Ik heb sinds kort Lijbrandt en die komt met glasvezel binnen die splits het op in verschillende onderdelen.
Onder anderen Internet.
Het internet gaat naar me voormalig router/mode", dit is nu veranderd in een soort van switch.
En vanuit daar gaat het naar me computer

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 20:05
Ik heb het vanmiddag geprobeerd met 20 maximaal connecties, maar na 2 tot 3 uur viel 'het netwerk' weer uit. Ik denk dus dat het daar niet aan ligt. Ik snap er niets van. Voorheen nooit problemen gehad, maar sinds 2 week opeens. Ik heb verder niets veranderd aan de setup, geen nieuwe versie van Azureus ow windows updates of zo, niets. Daarnaast verschillen onze klachten ook nogal. TS heeft al langere tijd problemen en ik pas sinds enige tijd. We hebben een andere internet provider. En bij mij valt het hele netwerk uit en bij de TS alleen het internet op de computer waar Azureus op draait. Ik weet dus niet zeker of we wel hetzelfde probleem hebben.

Edit: Ik ben er achter gekomen dat mijn probleem niet wordt veroorzaakt door Azureus, het programma stond alleen toevallig net aan als het gebeurde. Ik trek me daarom terug uit dit topic. Succes met het oplossen van je probleem TS.

[ Voor 15% gewijzigd door Q00101100 op 14-10-2006 14:13 ]

Pagina: 1