Mobo problemen 2

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Riesjart
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2022
Hallo, ik heb eerder hier gepost met problemen met mijn pc.

Pc draaide altijd goed maar gaf wat problemen met het toetsenbord.
Na ander bord ging het ff goed maar nu knalt de pc steeds uit. Stroom schiet er af en na enkele tellen start deze opnieuw op.
Dit doet ie ook als ik mijn usb stick erin stopt maar niet altijd.
Heb al het een en ander geprobeerd zoals alles los te koppelen, dus hdd en cdroms.
Ook alle "overbodige kaarten" eruit gehaald en dan doet ie het nog steeds.
Ook vanuit de bios blijft ie niet draaien en sluit ie em af.

Ik heb de pc nu uit elkaar gehad en ook getest met andere voedingen.
Nu is het probleem alleen maar erger want nu geeft de pc bij opstarten ook niet meer de bekende piep (is een bios check toch).
Ik heb nu wat meer info over de specs van de pc:
Het gaat om een soltek mobo met intel cpu. Het gaat om de soltek SL-85SD-C.
Heb ook al een andere grafka gebrobeerd, alleen nog geen ander geheugen want die heb ik niet helaas.

Mocht iemand een idee hebben wat ik nog zou kunnen proberen hoor ik dat graag.
Zo niet ben ik toch bang dat het mobo overleden is.
Ow ja, ik heb nog gekeken naar de elco's maar deze staan niet bol oid en zijn ook niet al gebarsten.

Neon rulez

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Grote kans dat je een onderdeel hebt dat gewono brak is. Zeker je voeding zou ik eens checken.

• Riesjart
Zoals je misschien niet gelezen hebt, heb ik al andere voedingen geprobeerd.
En die stappenplan heb ik al doorgenomen anders zou ik hier geen post zetten.
Ik zal het volgende keer melden dat ik dat al heb gedaan.

Neon rulez

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Riesjart schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:33:
Zoals je misschien niet gelezen hebt, heb ik al andere voedingen geprobeerd.
Maar je vermeld verder niet wat je met die voeding hebt gedaan, hang er eens een multimeter aan om te kijken of het ding stabiel blijft (ongeacht welke voeding je eraan hebt hangen).

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Reset je bios eens. Misschien is heb je per ongeluk wat veranderd en doet hij het daardoor niet meer.
Kijk eens of er overdreven veel stof in de fans en heatsinks zit en voel eens of de fans soepel draaien.
Als er veel stof in de heatsinks zit werkt dat isolerend en dat zou kunnen betekenen dat er iets oververhit. Start ook eens de pc op met een open zijkant en zet er een tafelventilator bij voor wat extra koeling.

Als je pc voorbij de post komt raad ik je aan om [url=[http://www.memtest86.com/]memtest 86+[/url] te proberen. Dat is een programma om je geheugen te testen.

Het zou ook goed kunnen dat je moederbord niet helemaal lekker meer is. Test je al je onderdelen in een andere pc en dan weet je of het moederbord de boosdoener is.

• Riesjart
Terw_Dan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Maar je vermeld verder niet wat je met die voeding hebt gedaan, hang er eens een multimeter aan om te kijken of het ding stabiel blijft (ongeacht welke voeding je eraan hebt hangen).
Sorry, ik heb helaas geen multimeter en ben eerlijk gezegd ook geen technisch wonder op dat gebied.

Neon rulez

• Riesjart
arno e schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:46:
Reset je bios eens. Misschien is heb je per ongeluk wat veranderd en doet hij het daardoor niet meer.
Kijk eens of er overdreven veel stof in de fans en heatsinks zit en voel eens of de fans soepel draaien.
Als er veel stof in de heatsinks zit werkt dat isolerend en dat zou kunnen betekenen dat er iets oververhit. Start ook eens de pc op met een open zijkant en zet er een tafelventilator bij voor wat extra koeling.

Als je pc voorbij de post komt raad ik je aan om [url=[http://www.memtest86.com/]memtest 86+[/url] te proberen. Dat is een programma om je geheugen te testen.

Het zou ook goed kunnen dat je moederbord niet helemaal lekker meer is. Test je al je onderdelen in een andere pc en dan weet je of het moederbord de boosdoener is.
Bios heb ik gereset maar dat maakt niet uit. Zoals ik al zei krijg ik ook geen piepje te horen bij het opstarten. Heb net alle hardware uit de kast gehaald en los op een plankje aangesloten, ook dit maakt niet uit dus echt te warm kan die niet worden. Fans zijn stofvrij en draaien. Ik kan helaas geen andere geheugenmodule proberen want die ik heb ik niet in huis, de rest heb ik al geprobeerd.

Neon rulez

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Je kunt dus niet eens meer voorbij de bios komen?
Dan denk ik toch dat je moederbord er de geest aan gegeven heeft. Als hij toch voorbij de bios komt probeer dan memtest toch even. Dan kun je alsnog je geheugen uitsluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie: dion_b in "Mobo problemen"

Je geeft nu wel iets van beschrijving van wat je gedaan hebt, maar het is lang niet volledig en specs ontbreken wederom (je PC bestaat uit meer dan moederbord alleen...). Zo topics openen heeft geen zin. Help ons je te helpen, anders kunnen wij ook niets :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.