Toon posts:

EN7600GS Silent/HTD driver/kaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb laatst een PC laten samenstellen. Toen ik hem eindelijk thuis heb ontvangen ben ik gelijk 's nachts XP en drivers gaan installeren, alles werkte, alles ging goed. Tot ik de pc wilde testen met een spelletje GTA.

Na een half uurtje of wat kreeg ik opeens een reboot...en na het BIOS vroeg windows of ik normaal wilde opstarten of in veilige modus, beide opties belande al snel in een reboot.

Na veel gedoe heb ik uiteindelijk via de Xp-cd de HDD kunnen formatteren en XP opnieuw kunnen installeren. Alleen nu heb ik het probleem dat XP zelf geen driver installeert voor mijn Asus EN7600GS Silent/HTD dus draait er nu 640x480@4kleuren ofzo. Tijdens de installatie van de AGP-drivers (zowel cd-rom als nieuwste van website Asus) reboot het systeem opnieuw en werkt het alsnog niet.

Nu XP voor de 2de keer op het systeem draait met 640x480 lijken er wel een paar horizontale strepen in het beeld te zitten.

Het probleem is ook dat ik door de garantie-sticker de kast niet kan/mag openen om wat dingen te proberen.

Moet ik t hele zooitje terugsturen en weer weken wachten of heeft iemand een suggestie om het zelf te kunnen oplossen.

Bij voorbaat dank,
Menno

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Er zit vast wel nog meer in die kast behalve je videokaart.
Wat meer info graag.

Verwijderd

Topicstarter
Samenstelling is als volgt:
Mobo:
MSI Neo-F P965
CPU:
Intel Pentium D 915 (2.8GHz)
HDD:
Seagate Barracuda 160Gb SATA
Videokaart:
Asus EN7600GS (512Mb)

Achteraf miss vragen om problemen met verschillende fabrikant van videokaart en moederbord...als het merk hetzelfde is moet het wel werken...hoewel dat dan ook weer niet altijd opgaat.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Het merk heeft er niks mee te maken hoor, ik heb zelf al 3 generaties MSI grafische kaarten op een ASUS moederbord gehad, werkt perfect (mits de juiste instellingen).
Bij jou is het net omgekeerd, dus zal wel geen probleem zijn aangezien beide A-merken zijn.

Een D915 vreet wel wat stroom veronderstel ik (dualcore), een 7600GS valt goed mee, maar toch.
Welke voeding zit er in? (hopelijk weet je dit of staat het op de achterkant van de kast)
(totale wattage, ampere per voltage,... de specs dus)

Als het werkt en dan na een half uurtje crasht wordt de videokaart misschien te warm, daar zijn programmatjes voor om de temperatuur om de x aantal tijd te loggen.
Hoeveel is hij idle?

Alle laatste drivers geinstalleerd?
Als je hardware nieuwer is dan de Windows versie (XP is al vrij oud), kan je best even gaan rondsurfen ( of ze staan misschien op bijgeleverde cd's)
vooral de laatste chipsetdrivers voor de P965 en ForceWare drivers zullen invloed geven, probeer anders eens ForceWare driver uit de 8x.xx reeks aangezien de 9x.xx bij sommigen problemen geven.

Ik veronderstel dat je wel in het bios kan? Je kan misschien wat lagere settings proberen, maar als je er weinig/niks van kent blijf je misschien beter uit de bios :P